جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آسوده گرایی/ چگونه بی دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم

قیمت:
189,000 تومان
مشخصات کتاب آسوده گرایی/ چگونه بی دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
252 صفحه
شابک
9786227585520
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
2021
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

کتاب آسوده‌گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم نام اثری به قلم «گرگ مک کویین» است. این کتاب در سال 2021 منتشر شده است. «آسوده‌گرایی» کتابی منحصربه‌فرد در زمینۀ کتاب‌های «خودیاری»، «موفقیت شخصی» و «روانشناسی» است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «آسوده گرایی/ چگونه بی دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم»

خلاصه کتاب آسوده گرایی/ چگونه بی دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم

 تا به حال با خود فکر کرده‌اید چیزها نباید این‌قدر سخت باشند؟ ما همگی به خود می‌بالیم که انسان‌های سخت‌کوشی هستیم. گرگ مک کویین در کتاب آسوده‌گرایی راه حل بهتری به ما ارائه می‌دهد؛ به جای تسلیم شدن یا فشار آوردن بیش از حد به خود، می‌توانیم راه ساده‌تری پیدا کنیم. او به ما نشان می‌دهد دست‌یابی به اهداف‌مان نباید آن‌قدرها هم که تصور می‌کنیم سخت باشد. با خواندن این کتاب می‌توانیم استراتژی‌های هوشمندانه‌ای یاد بگیریم و فورا آن‌ها را اتخاذ کنیم. اگر در کارهای بیهوده انرژی صرف می‌کنید و می‌خواهید برای تکمیل آنچه واقعا اهمیت دارد تلاش کنید، این کتاب شما را نجات خواهد داد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آسوده‌گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم چیست؟

دنیل پینک (نویسنده) نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «در دنیایی که با فرسودگی روبه‌رو شده است، خواندن کتاب گرگ مک کویین ضروری است.» تونی.ام یکی از کاربران سایت آمازون، این‌طور نوشته است: «من این کتاب را به‌تازگی تمام کردم. همه سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و باید بگویم خوشحالم که مهارت‌هایی را آموختم که می‌تواند به من کمک کند تمرکزم را روی چیزهایی که واقعا اهمیت دارند، حفظ کنم. امروز برخی از توصیه‌های او را اجرا کردم و از نتایج آن راضی بودم. من عاشق گرگ مک کویین هستم که به مردم کمک می‌کند زندگی خود را بر روی افراد و فعالیت‌هایی که دوست دارند متمرکز کنند. آموزه‌های او واقعاً زندگی روزمره‌ی من را بهبود بخشیده است.» کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «کار عمیق» و «جهانی بدون ایمیل»، درباره‌ی این اثر می‌گوید: «به ما آموخته‌اند که هرچه هدف مهم‌تر باشد، باید برای رسیدن به آن سخت‌تر تلاش کنیم که این موضوع منجر به خستگی اجتناب‌ناپذیر و کار بیش از حد می‌شود. گرگ مک کویین در کتاب الهام‌بخش و مهم خود به طرز ماهرانه‌ای به ما تلنگر می‌زند و در عوض استدلال می‌کند که هرچه هدف و وظیفه ضروری‌تر باشد، باید آن را با زحمت کمتری انجام دهیم. یک اصلاح بسیار ضروری برای فرهنگ فرسودگی شغلی.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب آسوده‌گرایی می‌خوانیم: «خیلی جالب است که فراموش کردن گذشتگان چقدر آسان است. اکثر افراد نمی‌توانند نام اجداد پشت هشتم‌شان را به شما بگویند. چند لحظه در این مورد فکر کنید. زبان صحبت ما، محل زندگی ما و تاریخ پیش از ما، همه به‌دست اجدادی شکل گرفته‌اند که حتی نام‌هایشان را نمی‌دانیم. با رنگ باختن این خاطرات چیزهای زیادی از دست می‌رود؛ به همین دلیل است که بسیاری از ما با رسیدن به سن ‌و سالی خاص، نسبت به گذشته‌ی اجدادمان کنجکاوی می‌کنیم. در همین کنجکاوی‌ها است که معلوم می‌شود راه ساده‌تری هم برای رساندن تاریخ به دست نسل‌های آینده وجود دارد؛ از طریق روایت داستان‌های خانوادگی. داستان‌ها پلی هستند بین گذشته و حال. داستان‌ها تاریخ را زنده می‌کنند و حسِ هویت ما را گسترش می‌دهند.» از آن‌جایی که از تالیف کتاب زمان زیادی نمی‌گذرد، در آن از مثال‌های تازه و مطابق با زمانه استفاده شده است: «وقتی ویروس کووید ــ ۱۹ در ایالات متحده تازه شیوع پیدا کرده بود، کارکنان بخش درمان با کمبود ماسک‌های بهداشتی مواجه شدند. هرقدر که ماسک‌های موجود در بازار، کمیاب‌تر می‌شدند، مشخص می‌شد که سریعاً به نوعی راه‌حل «خودساخته» نیاز است. اگر لازم بود برای خودتان یا یکی از عزیزانتان ماسک بسازید، ساده‌ترین راه این بود که دنبال دستورالعملی برای این کار باشید و خودتان ماسک را بسازید. اما اگر در عرض چند هفته به چندین میلیون ماسک نیاز بود چه؟ در این صورت می‌بایست به پروژه‌ی پروتکت می‌پیوستید، که یک همکاری داوطلبانه بین گروه‌های مختلف مردمی در ایالت یوتا بود. هدف این پروژه، ساخت پنج میلیون ماسک در پنج هفته بود. روش کارشان به این صورت بود که دستورالعمل ساخت ماسک را به افراد آموزش دهند، به‌نحوی که آن افراد هم به‌نوبه‌ی خود بتوانند به‌آسانی این دستورالعمل را به دیگران آموزش دهند.» نویسنده ادامه می‌دهد: «اولین حلقه‌ی این پروژه، مستقیماً آموزش دیدند. سپس روش ساخت ماسک ضبط شد و یک ویدئوی پنج دقیقه‌ای برای آموزش ساخت ماسک، در وب‌سایت این پروژه قرار گرفت و به داوطلبان هم فراخوان دادند. پروژه‌ پروتکت، مواد لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‌داد و داوطلبان هم به هر میزانی که می‌توانستند ماسک تولید کنند یا روش تولیدش را به دیگران بیاموزند آن مواد را تحویل می‌گرفتند و بعد ماسک‌های آماده‌شده را به مقر پروژه تحویل می‌دادند. در عرض هفته‌ی اول، ده داوطلب توانستند یک میلیون ماسک اول را تولید کنند. ظرف پنج هفته، پنجاه هزار داوطلب توانستند هدف بلندپروازانه‌ی ساخت پنج میلیون ماسک را به انجام برسانند. تصور کنید که ساخت این تعداد ماسک برای یک نفر، یا ده نفر، یا حتی صد نفر، چقدر انرژی‌بر و زمان‌بر می‌شد. این دستاوردی خیره‌کننده بود، به‌ویژه وقتی در نظر بگیریم که تقریباً هیچ‌کدام از این داوطلبان، در شروع پروژه با نحوه‌ی درست کردن این ماسک‌ها آشنایی نداشتند. هروقت می‌خواهیم در حوزه‌ای تأثیر گسترده داشته باشیم، آموزش دادنِ آموزش به دیگران، می‌تواند راهکاری با بازده بالا باشد.»

درباره نویسنده کتاب آسوده‌گرایی: چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم 

گرگ مک کویین نویسنده‌ی پرفروش، سخنران و میزبان پادکست محبوب «What’s Essential» و یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌نویسان لینکدین است. کتاب پرفروش او به نام «اصل‌گرایی» بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. او به همراه همسرش آنا و چهار فرزندشان در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.
برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آسوده گرایی/ چگونه بی دردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.