جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

افسانه های ایرانی/ جلد 7/ افسانه های فانتزی و تمثیلی

قیمت:
60,000 تومان
مشخصات کتاب افسانه های ایرانی/ جلد 7/ افسانه های فانتزی و تمثیلی
کشور مبدا
تعداد صفحات
676 صفحه
شابک
9789644084621
سال خلق اثر
1396
سال انتشار
1396
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب افسانه‌های ایرانی - جلد 7 نوشته‌ی محمد قاسم‌زاده را انتشارات هیرمند منتشر کرده است. محمد قاسم‌زاده در کتاب افسانه‌های ایرانی - جلد 7 به شرح و معرفی افسانه‌های ایرانی پرداخته است. این کتاب برای دوستداران فرهنگ و ادب ایران و کسانی که به مطالعه‌ی افسانه‌های ایرانی علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب افسانه های ایرانی/ جلد 7/ افسانه های فانتزی و تمثیلی

در جلد هفتم این کتاب، نویسنده به افسانه‌های فانتزی و تمثیلی پرداخته است. دو دسته افسانه در این جلد مورد مطالعه قرار گرفته؛ اول افسانه‌هایی که می‌توان آن‌ها را زیر عنوان تمثیلی دسته‌بندی کرد که شامل افسانه‌هایی است که قهرمانان آن حیوانات هستند و دوم افسانه‌های فانتزی که عمده‌ترین کاربرد آنان سرگرمی است و آرزوهای مردم را بازتاب می‌دهد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«کاربرد حیوانات خیلی زود به تمام جنبه‌های ادبیات راه یافت و عمده‌ترین وجه آن ادبیات تعلیمی است که از این نوع ادبی بهره‌ی فراوان گرفت، هم در جنبه‌ی اجتماعی آن، از کلیله و دمنه تا موش و گربه عبید زاکانی و بسیاری حکایات منظوم و منثور گرفته تا کتب عرفانی که برداشت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند و در کل به مفاهیم دیگرگون اشاره دارند. برای نمونه می‌توان به حکایت خرگوش و شیر استناد کرد که در این کتاب به صورت افسانه آمده است. حیوانات دشت و از جمله خرگوش و در مقابل آن‌ها شیر، در افسانه‌ها و کتب تعلیمات اجتماعی هر یک نماد تیپ‌های جامعه‌اند و در کتب عرفانی به نشانه‌ها و مفاهیم ذهنی اشاره دارند.»

درباره نویسنده کتاب افسانه‌های ایرانی

محمد قاسم‌زاده (1344) پژوهش‌گر، داستان‌نویس و منتقد ایرانی در نهاوند زاده شده است. او تحصیلات پایه و دبیرستان را در نهاوند طی کرد و چون پدرش فردی نظامی بود، در شهرهای مختلف زندگی کرد. او در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ دیپلم ادبی شد و سپس به دانشگاه تهران راه یافت. قاسم‌زاده در دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۵۷ مدرک کارشناسی را دریافت کرد. او در بین سال‌های 1358 تا 1367 در قائم‌شهر دبیر ادبیات بود و در سال ۱۳۶۴ دوباره در دانشگاه تهران، به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۷ مدرک کارشناسی ارشد ادبیات را هم دریافت کرد. پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، او از آموزش و پرورش بیرون آمد و وارد وزارت فرهنگ و آموزش عالی شد. پس از آن نیز با دانشگاه صداوسیمای پکن و بخش فارسی رادیو پکن همکاری داشت و پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۷۲ ابتدا به مرکز تحقیقات علمی کشور و سپس به فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتقل شد. قاسم‌زاده از سال 1367 در کارهای تحقیقاتی به طور منظم فعال بود و در تألیفات گروهی همکاری داشت. او سال‌هاست که از مشاغل دولتی بیرون آمده و مشغول به کار تألیف است.

برای مشاهده سایر رمان های روز دنیا می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «افسانه های ایرانی/ جلد 7/ افسانه های فانتزی و تمثیلی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.