جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تاریخ جنون

قیمت:
89,000 تومان
مشخصات کتاب تاریخ جنون
کشور مبدا
تعداد صفحات
232 صفحه
شابک
9786006047461
سال خلق اثر
2002
سال انتشار
2002
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

فکر می‌کنید چه کسانی واقعا دیوانه خطاب می‌شوند؟ جنون از کجا در بشر، در زندگی انسان رخ داده و چطور نمایان شده؟ «تاریخ جنون» به بررسی موشکافانه‌ای از دل تاریخ، از بررسی استخوان‌های مدفون تا متون کهن، از نظریات فلاسفه تا امروز انسان را بررسی کرده و در باب جنون نوشته است. «تاریخ جنون» گستره‌ای از اتفاقات روانی انسان و حالات ذهنی نابهنجار را که تاریخی پر افت وخیز دارد بررسی کرده و به نمونه‌های مهمی پرداخته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تاریخ جنون

«تاریخ جنون» به قدمت حیات آدمی‌ست، روی پورتر مورخی بریتانیایی‌ست که با استفاده از باستان‌شناسی، بررسی مفاهیم اسطوره‌ای، نگاهی به آیین ساحره‌ها، غیب‌بین‌ها و شعرا، بررسی نگاه و اندیشه‌ی فلاسفه‌ی یونان، نگاه به قرون وسطی و به میان آوردن روانکاوی مدرن به شرحی تاریخی، خواندنی و دقیق از مفهوم «جنون» در حیات آدمیزاد رسیده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تاریخ جنون چیست؟

درباب نقد، تفسیر و مطالعه‌ی این کتاب و این اثر پژوهشی ویژه‌، منتقدین و صاحب‌نظران مهمی در جهان نوشته و بدان پرداخته‌اند، چنان که در نشریه‌ای در لس‌آنجلس این اثر را « تاریخچه ای مختصر و شگفت انگیز از دیوانگی» خطاب کرده‌اند و کسی دیگر نیز درباره‌اش نوشته است: « این کتاب کوچک از نظر جزئیات بسیار غنی بوده و درعین حال چشم از جزر و مد عقاید اجتماعی در باب آنچه بیماری روانی را تشکیل می دهد، بر نمی دارد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از این کتاب شگفت‌انگیز که جنون را از عصر باستان تا جهان مدرن بررسی کرده است چنین می‌خوانیم: «شاید بتوان گفت که تاریخ جنون به قدمت تاریخ حیات آدمی است. باستان‌شناسان جمجمه‌هایی مربوط به دست کم پنج هزار سال پیش از میلاد را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند که ترفین شده بودند_ یعنی با ابزاری شبیه مته و از جنس سنگ چخماق سوراخ‌هایی در جمجمه‌ها ایجاد کرده بودند. احتمالا تصورشان این بود که صاحبان جمحمه‌ها به تسخیر شیاطین درآمده‌اند و این سوراخ‌ها راه خروج برای شیاطین را فراهم می‌سازند.»

درباره نویسنده کتاب تاریخ جنون

روی سیدنی پورتر 31 دسامبر 1946به دنیا آمد، وی تاریخ‌شناسی انگلیسی بود که به دلیل فعالیت‌های مهمش در حوزه‌ی پزشکی شناخته شده است. پورتر در سال 2001 از مدیریت مؤسسه وکولتس تاریخ پزشکی در کالج دانشگاه لندن (UCL) بازنشسته شد. او بورس تحصیلی را از کالج مسیح، کمبریج، دریافت کرد و در آنجا تحصیلات خود را گذراند. وی در سال 1974 دکترای خود را دریافت کرد و پایان نامه‌ای در مورد تاریخ زمین‌شناسی را به عنوان یک رشته علمی منتشر کرد.

این تاریخ‌شناس که در حوزه‌های علمی پژوهش‌های مهمی داشته، سپس به سمت معاون استادیار تاریخ اروپا در دانشگاه کمبریج منصوب شد و در سال 1977 به مدرس تاریخ اروپا ارتقاء یافت.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تاریخ جنون»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.