جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اتاقی از آن خود

قیمت:
85,000 تومان
مشخصات کتاب اتاقی از آن خود
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9789644482144
سال خلق اثر
1929
سال انتشار
1929
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اتاقی از آن خود» نوشته‌ی ویرجینیا وولف را صفورا نوربخش به فارسی برگردانده‌ و انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرده است. ویرجینیا وولف در کتاب «اتاقی از آن خود» بستری برای خواننده ایجاد کرده که در آن می‌تواند خودش را به جای "منِ" داستان بگذارد و وقایع را از دید خودش ببیند و تجربه کند. بخش عمده‌ی کتاب «اتاقی از آن خود» به نقد نویسندگان و تحلیل کارشان و مقایسه‌ی آن‌ها با یک‌دیگر اختصاص دارد. این کتاب برای کسانی که به نقد ادبی و مطالعات فمینیستی علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اتاقی از آن خود

کتاب «اتاقی از آن خود» به سبک و شیوه‌ای نو نوشته شده که ترکیبی از محاوره و گفت‌وگو است و شکل داستانی دارد و ساختار آن از ساختارهای مدرن جستارنویسی محسوب می‌شود که در نوع خود متنی متفاوت در میان جستارنویسی مدرن است. وولف در این اثر، شخصیتی با نام مری را خلق در یک دانشگاه خیالی به تصویر کشیده است که با مصائبی روبه‌رو می‌شود. به این ترتیب که برای مثال، مری حق ورود به کتابخانه دانشگاه را بدون این‌که مردی با او همقدم باشد ندارد. او در این کتاب، همچنین به زندگی دشوار زن در روزگار قدیم پرداخته است و بر موانع حضور اجتماعی زنان تمرکز داشته است.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب اتاقی از آن خود چیست؟

گاردین این کتاب را «نقطه‌ی تحولی در اندیشه‌ی فمینیسم و شاهکاری ادبی» توصیف کرده و نیویورک‌تایمز آن را «کتابی تحلیلی سرشار از ایده و فکر» معرفی کرده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«به اعتقاد من، اگر ما یک قرن دیگر زندگی کنیم - منظورم زندگی معمولی است، یعنی زندگی واقعی نه زندگی‌های کوچک و جداگانه فردی - و هر کدام سالی پانصد پوند درآمد و اتاقی از آن خود داشته باشیم؛ اگر آزادی و شهامت آن را داشته باشیم که هرچه فکر می‌کنیم بنویسیم؛ اگر قدری از اتاق نشیمن عمومی بگریزیم و انسان‌ها را نه فقط در ارتباط با یکدیگر بلکه در ارتباط با واقعیت ببینیم؛ همین‌طور آسمان و درخت‌ها یا هرآنچه را که به خودی خود هست؛ اگر بتوانیم از ورای لولوخوره میلتون نگاه کنیم، زیرا هیچ انسانی قادر نیست این منظره را نادیده بگیرد؛ اگر با واقعیت روبه‌رو شویم، زیرا واقعیت این است که کسی وجود ندارد که به او تکیه کنیم و ما تنها هستیم و با دنیای واقعی سروکار داریم نه فقط با دنیای زنان و مردان، در این صورت فرصت لازم فراهم خواهد شد و شاعر مرده، خواهر شکسپیر، قالبی را که بارها تهی کرده اشغال خواهد کرد. و مانند برادر خود، از زندگی شاعران گمنامی که پیشکسوت او بوده‌اند جان می‌گیرد و متولد می‌شود.»

درباره نویسنده کتاب اتاقی از آن خود

ویرجینیا وولف، رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی در سال ۱۸۸۲ زاده شد و در سال ۱۹۴۱ درگذشت. آثار ارزشمندش عبارتند از «خانم دالووی» (۱۹۲۵)، «به ‌سوی فانوس دریایی» (۱۹۲۷) و «اتاقی از آن خود» (۱۹۲۹) که بسیار شهرت دارند. ویرجینیا وولف نویسنده‌ی رمان‌های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت‌های درونی انسان دارد. همچنین، نظرات فمینیستی او که از روح حساس و انتقادی‌اش سرچشمه می‌گرفت، در دهه ششم قرن بیستم تحولی در نظریات جنبش زنان پدید آورد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اتاقی از آن خود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.