جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

باشگاه مشت زنی فمینیستی

قیمت:
88,000 تومان
مشخصات کتاب باشگاه مشت زنی فمینیستی
کشور مبدا
تعداد صفحات
264 صفحه
شابک
9786004611909
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

کتاب «باشگاه مشت‌زنی فمینیستی-راهنمای بقا برای محیط‌های جنسیت‌زده (Feminist Fight Club)» اثر «جسیکا بنت»، در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. فاطمه باغستانی این کتاب را ترجمه و انتشارت کوله‌پشتی آن را چاپ کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب باشگاه مشت زنی فمینیستی

این کتاب با رویکردی شوخ‌طبعانه و با ترکیبی از نکات عملی و تجربه‌ها، به زنان کمک می‌کند تا در محیط کار با تبعیض جنسیتی مقابله کنند. در باشگاه مبارزه فمینیستی خانم بنت به زنان راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به خودآگاهی بیشتری دست پیدا کنند و بتوانند با تبعیض جنسیتی و نقض حقوق‌شان در محیط کار مقابله کنند. موضوعاتی که در این کتاب مطرح می‌شوند شامل مواردی همچون تقویت اعتمادبه‌نفس، ایجاد شبکه‌های حمایتی، تقویت مهارت‌های ارتباطی، ترسیم مرزهای شخصی و حرفه‌ای، مقابله با استرس و خستگی، مدیریت روابط با همکاران و مدیران و بسیاری موارد دیگر است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب باشگاه مشت زنی فمینیستی چیست؟

همه نظرات زیر از سایت صاقچه آورده شده‌اند. کاربری با اشاره تصویرگری‌های مرتبط کتاب نوشته است: «کتاب بسیار خوبی است. همچنین داخل کتاب نقاشی‌های ساده‌ای وجود دارد که با متن هماهنگ است و کتاب را جذاب‌تر می‌کند. مطالعه این کتاب را به همه و به‌ویژه به خانم‌ها به‌شدت توصیه می‌کنم. فکر می‌کنم با اینکه خانم جسیکا بنت، نویسنده‌ای آمریکایی است؛ اما می‌توانیم با کمی تغییر، از کتاب مناسب با فضای جامعه خودمان استفاده کنیم و از آن بهره ببریم.»

کاربری دیگر نیز این کتاب را نه‌تنها به زنان بلکه به مردان پیشنهاد می‌کند، علت این کار را از زبان این خواننده می‌خوانیم: «به همه شاغل‌ها یا کسایی که می‌خواهند وارد این عرصه بشوند، توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانند. از آقایان هم خواهش می‌کنم با دیدن عنوان کتاب، کتاب را کنار نگذارند. فمنیستی یعنی «برابری». اگر هر تصویری غیر از این برای‌تان ساخته شده، بدانید که فرسنگ‌ها از اصل ماجرا فاصله دارید! اطمینان می‌دهم بعد از خواندن آخرین صفحه، دید جامع‌تری پیدا کرده باشید و خیلی از رفتارهای به‌ظاهر ساده اما سمی را تکرار نکنید؛ درنتیجه محیط امن‌تری برای خودتان و اطرافیان‌تان می‌سازید.»

کاربری دیگر نیز با اشاره به اینکه این کتاب یک راهنمای عملی است، نوشته است «آزارها و تبعیض‌های جنسیتی در محیط کار برای زنان کم نیستند؛ به‌ویژه در جوامع مردسالار. این کتاب یک راهنمایی جدی است و درعین‌حال با زبانی طنز جنسیت‌زدگی را در محیط کار به تصویر می‌کشد و توصیه‌هایی جالب و عملی برای خواننده دارد تا نسل جدید زنان شاغل را برای مقابله با این جنسیت‌زدگی‌ها تقویت کند.»

جملاتی که شاید انگیزه خواندن کتاب باشند

نویسنده در شروع کتاب از نحوه تشکیل باشگاه مشت‌زنی فمینیستی می‌گوید: «در ابتدا فقط یک باشگاه مشت‌زنی ساده بود؛ اما باشگاهی بدون مبارزه و البته بدون حضور مردان... هر ماه، زنان در آپارتمان یکی از دوستان‌شان دور هم جمع می‌شدند و درباره آزردگی‌هایشان از محیط کار حرف می‌زدند؛ حتی گاه به یکدیگر توصیه‌هایی می‌کردند تا شاید تحمل کردن شرایط برایشان راحت‌تر شود. شاید شما اسمش را بگذارید گروه‌های آگاهی‌دهنده اما مشکلات دنیای کسب‌وکار امروز نسبت به روزگار مادران‌مان پیچیده‌تر شده، کمتر به چشم می‌آید و به همین دلیل سخت‌تر می‌توان آن را تشخیص داد. امروزه، زنان فقط به دور هم نشستن و درددل کردن نیاز ندارند، بلکه به تاکتیک‌هایی برای مبارزه نیازمندند... این‌گونه شد که کتاب باشگاه مشت‌زنی فمینیستی به دنیا آمد.»

در بخشی دیگر از کتاب آماری از اختلاف حقوق زنان و با مردان ارائه شده است که با هم می‌خوانیم: «در اولین سال فارغ‌التحصیلی از دانشگاه حتی پس از ارزیابی همه عوامل تأثیرگذار بر حقوق و دستمزد آنها از انتخاب نوع کار گرفته تا ساعات کاری و انواع مهارت‌ها و غیره، زنان هنوز (هنوز!) ۹۳ درصد از میزان حقوقی را که مردان کسب می‌کنند، به دست می‌آورند. زنان از تمامی نژادها و قومیت‌ها یک چهارم کل افرادی را تشکیل می‌دهند که درخواست ارتقای شغلی می‌دهند و اگر برای این مهم بیشتر تلاش کنند، برچسب پرخاشگری یا قلدری به آنها خورده می‌شود.»

درباره نویسنده کتاب باشگاه مشت زنی فمینیستی

جسیکا بنت (Jessica Bennett)، روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال فمینیستی آمریکایی است. او در سال ۱۹۸۱ در سیاتل به دنیا آمده است. خانم بنت فارغ‌التحصیلی روزنامه‌نگاری از دانشگاه بوستون است. او به عنوان یک روزنامه‌نگار در مجله نیویورک تایمز فعالیت می‌کند و در بخش فرهنگی و جنسیتی مقالات متنوعی را می‌نویسد. خانم بنت در مقالات خود به تجربیات زنان و مسائل مرتبط با جنسیت اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه‌ای می‌کند.

 او تلاش می‌کند تا با ارائه آمار و داده‌های قابل‌اعتماد، آگاهی عمومی را درباره تبعیض جنسیتی، نقش زنان در جامعه و نیاز به برابری جنسیتی افزایش دهد. درنهایت اینکه او به عنوان یک صدای قدرتمند در جنبش فمینیستی شناخته می‌شود و نقش پررنگی در ارتقای مسائل جنسیتی و نقش زنان در جامعه بازی می‌کند. از دیگر آثار او می­توان به کتاب «This is 18» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «باشگاه مشت زنی فمینیستی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.