جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

قیمت:
130,000 تومان
مشخصات کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9786227585025
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود»، یک رمان معاصر فانتزی بوده که جایزه‌ی کتاب‌فروشان ژاپن را در سال 2017 میلادی کسب کرده است. توشیکازو کاواگوچی، نویسنده‌ی کتاب، داستان یک کافه‌ی خاص را روایت‌ می‌کند که در توکیو مستقر است. این کافه که «فونیکولی فونیکولا» نام دارد، بیش از 100 سال است که برای مشتریانش قهوه سرو می‌کند. اما نکته‌ی جالب داستان آن‌جا است که این کافه علاوه بر سرو قهوه، یک پیشنهاد ویژه‌ هم برای مشتریانش دارد؛ سفر در زمان!


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

سفر در زمان به این صورت است که مشتریان کافه، تا زمانی که قهوه‌شان گرم است، می‌توانند در گذشته بمانند. اما با سرد شدن قهوه، آن‌ها دیگر نمی‌توانند به زمان حال برگردند و تبدیل به روح‌های سرگردان می‌شوند! توشیکازو کاواگوچی داستان 4 مسافر زمان را برای ما روایت می‌کند که هر کدام انگیزه‌ی خاص خود را برای بازگشت به گذشته دارند؛ اولی به دنبال مردی ‌می‌گردد که تنهایش گذاشته است، دومی به دنبال نامه‌های همسرش است، دیگری می‌خواهد خواهرش را ببیند و آخری هم قصد دارد دخترش را ملاقات کند. شما می‌توانید ادامه‌ی این داستان جذاب را در کتاب «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود» دنبال کنید.

درباره ترجمه کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

  • پیش از آنکه قهوه ات سرد شود نوشته توشیکازو کاواگوچی به بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • پیش از آنکه قهوه ات سرد شود در ایران توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. مهسا ملک مرزبان در نشر چشمه، روشنک ضرابی در نشر مون، لیلا نظری در نشر گویا، رضا عابدین زاده در نشر آرادمان، گیتی افشاریان در نشر کتابستان، شایان صادقی در نشر اشراقی، کیمیا ملاحسینی در نشر خاموش و مترجمان دیگر کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز پیش از آنکه قهوه ات سرد شود در گودریدز

  • تعداد نظرات: 45,107
  • تعداد امتیازدهی: 311,284
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.72

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

  • اگر به گذشته برگردی، می‌خواهی چه کسی را ببینی؟
  • چشم‌هایش را در برابر قهوه‌ای که مقابلش قرار داشت، بست و نفس عمیقی کشید. لحظه مسرت‌بخشی برای او محسوب می‌شد.
  • «تو می‌تونی به گذشته برگردی. حقیقت داره... می‌تونی به گذشته بری، اما...» «اما چی؟» «وقتی به گذشته بری، هرچقدر هم تلاش کنی، نمی‌تونی زمان حال رو تغییر بدی.»
  • می‌خواست هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد، بدون اینکه نگران نظر دیگران باشد. او فقط می‌خواست آزاد زندگی کند.
  •  آدم‌ها با هر مشکلی مواجه شوند، همیشه توان مقابله با آن را دارند. موضوع، شهامت است.
  • یکی دیگر از استعدادهایش برای شاد زیستن این بود که می‌توانست سریعاً خلق‌وخویش را عوض کند. فرازونشیب‌های زندگی‌اش بسیار بودند، اما همه سپری شدند.
  • «از الان به بعد منظورمه. آینده چطور می‌شه؟» کازو به فومیکو خیره شد. گفت: «خب، ازاونجاکه آینده هنوز اتفاق نیفتاده، حدس می‌زنم کاملاً به خودت بستگی داره...»
  • آب از سطح بالاتر به سطح پایین‌تر جاری می‌شود. این طبیعتِ نیروی جاذبه است. ظاهراً احساسات هم مطابق با نیروی جاذبه عمل می‌کنند. در حضور کسی که ارتباط نزدیکی با او داری و احساساتت را با او درمیان می‌گذاری، دروغ گفتن و دست‌به‌سر کردنش کاری دشوار است. حقیقت می‌خواهد جاری شود.
  • زمان حال تغییری نکرده بود، اما آن دو نفر تغییر کرده بودند.
  • زیرلب گفت: «واقعاً روز خیلی عجیبیه!» «چطور؟» «شبیه کارهاییه که خیلی وقته انجام نداده‌ایم... اینجا بشینیم و به‌هم نگاه کنیم...»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود چیست؟

علی، مخاطب فارسی‌زبان کتاب از ایران، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است:

ادبیات ژاپن من را شگفت‌زده کرده است. نویسنده‌های ژاپنی همیشه و در همه حال، با استفاده از ژانرها و ایده‌های معمولی و آشنا، ماجراها و داستان‌هایی خارق‌العاده‌ خلق می‌کنند که این کتاب هم یکی از آن‌ها بود. با وجود فانتزی بودن این کتاب، هیچ چیز آن با واقعیت مو نمی‌زند. برخلاف اکثر کتاب‌های تخیلی با موضوع سفر در زمان که ماهیت علمی، ریاضی و کهکشانی دارند، این کتاب پیام و هدفش، فلسفه و انسانیت است. نویسنده تلاش کرده است تا یک داستان متفاوت و آموزنده را به خواننده تقدیم کند. این کتاب از نظر داستان، قلم نویسنده‌، هیجان و البته ترجمه‌اش هیچ‌گونه کمبودی نداشت و من شخصا از آن لذت بردم. به همه‌ی کسانی که کتاب‌هایی با چنین موضوعاتی دوست دارند و همین‌طور کسانی که می‌خواهند که یک داستان متفاوت را مطالعه کنند، رمان فوق را پیشنهاد می‌دهم.

کیت، یکی از خوانندگان کتاب در وب‌سایت گودریدز، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است:

این کتاب دقیقا طبق تعریف‌های دیگران، یک کتاب عالی است. اگر قرار باشد که من به «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود» نمره‌ای بدهم، به آن امتیاز کامل می‌دهم. این رمان با قلمی ساده و زیبا نوشته شده است و داستانی بسیار جذاب و خاص دارد. با وجود آن‌که موضوع سفر در زمان دیگر تکراری شده است، اما توشیکازو کاواگوچی، با رویکردی کاملا متفاوت به سراغ ایده‌ی سفر در زمان رفته و تلاش کرده است تا موضوعات پیچیده‌ی انسانی را هم در کتاب بگنجاند. صادقانه بگویم؛ از معدود کتاب‌هایی است که می‌توانم آن را الهام‌بخش بنامم.

کریس، یکی از مخاطبان کتاب از ایالات متحده آمریکا، چنین نظری درباره‌ی کتاب داده است:

تمام چیزی که می‌توانم درباره‌ی کتاب بگویم این است: عالی است! با شروع رمان، به‌سرعت غرق جهان آن شدم و خودم را در فضای کافه تصور کردم. با شخصیت‌های کتاب، همذات‌پنداری کردم و به دنبال ‌کردنِ داستان‌های جذابشان علاقه‌مند بودم؛ داستان‌هایی که قلب شما را به دست می‌آورند. در بعضی قسمت‌های کتاب، اشک از چشمانم جاری شد! به‌هرحال اگر تاکنون این کتاب را نخوانده‌اید، حتما به سراغش بروید! حتی اگر قرار باشد سالی یک کتاب خوانید، به نظرم این کتاب ارزشش را دارد تا به عنوان تنها کتاب سالتان باشد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در ابتدای کتاب، نویسنده به معرفی کافه «فونیکولی فونیکولا» می‌پردازد که آن را با یکدیگر می‌خوانیم:

کافه تهویه ندارد. این کافه سال ۱۸۷۴ تأسیس شد، یعنی بیش از صد و چهل سال پیش، آن زمان، هنوز از چراغ‌های نفتی برای روشنایی استفاده می‌شد. در این سال‌ها چند بازسازی کوچک در کافه انجام شد، اما داخل کافه کاملا بدون تغییر و مثل اولش باقی مانده است. احتمالا دکور آن در زمان افتتاحش بسیار آوانگارد به شمار می‌آمد. تاریخ پیدایش کافه‌ی مدرن در ژاپن را حدود سال ۱۸۸۸ دانسته‌اند، یعنی چهارده سال بعد.

در بخشی از کتاب، به شباهت میان جاذبه و احساسات اشاره می‌شود و نویسنده توضیح می‌دهد که دروغ و پنهان‌کاری در مقابل کسانی که دوستشان داریم تا چه حد دشوار است:

آب از سطح بالاتر به سطح پایین‌تر جاری می‌شود. این طبیعت نیروی جاذبه است. ظاهرا احساسات هم مطابق با نیروی جاذبه عمل می‌کنند. در حضور کسی که ارتباط نزدیکی با او داری و احساساتت را با او در میان می‌گذاری، دروغ گفتن و دست‌به‌سر کردنش کاری دشوار است. حقیقت می‌خواهد جاری شود. این موضوع به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که سعی داری اندوه یا نگرانی‌ات را پنهان کنی. مخفی کردن غم از یک غریبه یا کسی که مورد اعتماد نیست، کاری به مراتب آسان‌تر است.

سراسر کتاب «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود»، مملو از توصیفات و جزئیات زیبای داستانی است که باعث می‌شود مخاطب در جهان خیالی کتاب غرق شود. برای نمونه این بخش از رمان را بخوانید:

داخل کافه، زن جوانی کنار پیشخان نشسته و مشغول نوشتن بود و آیس‌کافی روی میزش به خاطر یخ آب شده رقیق شده بود. زن، پیراهن تابستانی به تن داشت؛ تیشرت چین‌دار سفید، دامن کوتاه خاکستری و صندل بندداری پوشیده بود. صاف نشسته بود و خودکارش سریع روی کاغذنامه‌ی صورتی‌رنگی حرکت می‌کرد که در حاشیه‌اش شاخه‌ی شکوفه‌ی گیلاس نقش بسته بود. پشت پیشخان زنی لاغراندام با چهره‌ای رنگ‌پریده ایستاده بود و چشم‌هایش با برق جوانی می‌درخشید. او «کی توکیتا» بود و بی‌شک محتویات نامه، کنجکاوی‌اش را برانگیخته بود. گاهی با شیطنت بچگانه‌ای که در قیافه‌اش موج می‌زد، دزدکی نگاهی می‌انداخت.

درباره نویسنده کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

توشیکازو کاواگوچی، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر ژاپنی، زاده‌ی سال 1971 میلادی در شهر اوساکا است. او پیش از این در گروه نمایش «سانیک اسنیل»، به نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر پرداخته است. کاواگوچی تاکنون یک کتاب 3 جلدی نوشته است که «پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود» نام دارد. این رمان، حال‌وهوای رئالیسم جادویی را دارد و مضمون آن سفر در زمان است. کاواگوچی کتاب فوق را با اقتباس از یکی از نمایش‌نامه‌هایش به نام «1100 تولید» نوشته است. این نمایش‌نامه در جشنواره سوگینامی ژاپن، برنده‌ی جایزه اصلی آن شده است. از سایر نمایش‌نامه‌های توشیکازو کاواگوچی می‌توان به «زوج»، «آهنگ غروب» و «وقت خانواده» اشاره کرد.

نظر نویسنده درباره کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

در ابتدا، این متن به‌عنوان یک نمایشنامه در تئاتر اجرا شد، پس‌ازاینکه ویراستارم نمایش را دید، از من خواست آن را به شکل رمان اقتباس کنم. طی کردن فرآیندهای خلاقانه نوشتن نمایشنامه و تماشای اجرای بازیگران و تجربیات من به‌عنوان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تأثیر زیادی بر روی نوشتن کتاب گذاشت. می‌توانستم به‌راحتی حرکت هر شخصیت را به خاطر بیاورم زیرا آن‌ها را بارها در سالن تمرین دیده‌ بودم. زمانی که شروع به نوشتن این کتاب کردم، سعی کردم آنچه را که روی صحنه دیده بودم به تصویر بکشم و به‌جای اینکه همه چیز را از تخیل خود بنویسم، به ‌گونه‌ای بنویسم که گویی آنچه روی صحنه می‌گذرد واقعیت است. هدف من این بود که اجرای واقعی بازیگران را با کلمات بیان کنم.

پیش از آنکه قهوه ات سرد شود اولین رمانی بود که نوشتم، و وقتی شروع به نوشتن کردم، متوجه شدم که به‌عنوان یک نویسنده نابالغ هستم و نمی‌دانم از کجا شروع کنم. بااین‌حال، در طول فرآیند تبدیل نمایشنامه‌ام به رمان، سعی کردم در مورد مراقب باشم حس و حال نمایشنامه حفظ شود تا تماشاگران نمایشنامه هنگام خواندن رمان احساس ناراحتی نکنند و بالعکس. بااین‌حال، نمایشنامه و رمان کاملاً متفاوت هستند. در نمایشنامه، ما احساسات را از طریق اجرای بازیگران بیان می‌کنیم. درحالی‌که در رمان، نویسنده باید احساسات را از طریق مهارت نوشتن خود بیان کند. همان‌طور که گفتم، من قبلاً هرگز رمانی ننوشته بودم و برای مدت طولانی برایم دشوار بود تا راهی برای بیان آنچه می‌خواستم با کلمات پیدا کنم.

نکات جالب درباره کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب دوست داشت بتواند به گذشته سفر کند و پدرش را با اینکه یک نویسنده موفق شده، غافلگیر کند.
  • نویسنده‌های مورد علاقه کاواگوچی، توکویا هیگاشیگاوا، رمان‌نویس افسانه‌ای جنایی ژاپنی، شینجورو توبه و جی کی رولینگ هستند.
  • نویسنده در ادامه این مجموعه، تاکنون کتاب‌های «قصه‌هایی از کافه»، «پیش از آن‌که حافظه‌ات محو شود» و «پیش از آنکه خداحافظی کنیم» را نوشته است.

اگر به داستان‌های تخیلی و سفر در زمان علاقه دارید، پیش از آنکه قهوه ات سرد شود یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

آیا " پیش از آنکه قهوه ات سرد شود " به صورت یک فیلم یا سریال ساخته شده است؟ فیلم ژاپنی کافه فانیکولی فانیکولا (Cafe Funiculi Funicula) در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی آیوکو تسوکاهارا از روی کتاب ساخته شده است. همچنین کمپانی اس‌کی گلوبال به همراهی گیل برمن در سال ۲۰۲۱ حقوق رمان را به دست آورده‌اند تا با سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی سریالی بر اساس کتاب بسازند.

نظر نویسنده کتاب درباره اقتباس‌ها از کتاب: " بسیار شگفت‌زده و درعین‌حال مفتخر هستم که می‌بینم کار من در رسانه‌های مختلف اقتباس شده است. حتماً افرادی هستند که دوست دارند نمایشنامه‌های تئاتر را تماشا کنند، اما دوست ندارند کتاب بخوانند. افرادی هم هستند که عاشق کتاب خواندن هستند، اما اهل تماشای فیلم نیستند. با استفاده از اشکال مختلف بیان، این اثر شانس بیشتری برای دیده شدن دارد که بسیار هیجان‌انگیز است. از پیشنهاداتی که از ناشران، کارگردانان سینما و اهالی تئاتر از سراسر جهان می‌رسد، شگفت‌زده شده‌ام. خوش‌شانسم که از این حمایت‌ها برخوردارم."

افتخارات و جوایز کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

  • برنده جایزه جشنواره درام‌نویسی سوگینامی
  • نامزد جایزه کتاب‌فروشان ژاپن، 2017
  • کتاب پرفروش لس‌آنجلس تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در واتراستونز انگلیس
  • پرفروش‌ترین رمان ادبی ترجمه شده در سال 2020
  • فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ایتالیا برای 82 هفته

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

پیش از آنکه قهوه ات سرد شود نوشته توشیکازو کاواگوچی با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه‌ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه‌ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  •  «پیش از آنکه قهوه ات سرد شود ممکن است زمینه مشابهی با پیشینیان خود در این ژانر داشته باشد، اما به‌طور خلاقانه مکانیسم سفر در زمان خود را به محدوده یک کافه کوچک محدود می‌کند و به همین دلیل بیشتر طنین‌انداز است... روایت داستان به‌شدت تأثیرگذار است.» — Chicago Review of Books
  • «دلگرم‌کننده، عجیب‌وغریب و نوستالژیک.»—Huffpost
  • «رمانی جذاب درباره یک کافی‌شاپ ژاپنی مرموز که در آن مشتریانی که بر روی صندلی خاصی می‌نشینند می‌توانند به گذشته سفر کنند- البته پیش از آنکه قهوه آن‌ها سرد شود.» —Star Tribune
  • «کاواگوچی... توانایی شگفت‌انگیز و بی‌خطایی در طنین‌اندازی عاطفی ماندگار دارد. در لابه‌لای آنچه در ابتدا فراری خیال‌انگیز به نظر می‌رسد، معضلات هستی شناختی عشق و فقدان، خانواده و آزادی، زندگی و مرگ درهم‌تنیده شده است.» —The Christian Science Monitor
  • «کاواگوچی با پیوند دادن هوشمندانه عناصر فانتزی با یکدیگر و به تبدیل آن‌ها به داستانی سرگرم‌کننده، از صحنه‌ای به صحنه دیگر هیجان ایجاد می‌کند و با دقت سرنخ‌های روایی خود را انتخاب می‌کند.» — The Arts Fuse
  • «کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود برای اشخاصی که شدیداً مشتاق تغییر دادن گذشته هستند، می‌تواند متقاعدکننده باشد.»— The Mancunion
  • «توشیکازو [کاواگوچی] سیستمی از سفر در زمان را ارائه می‌دهد که ساده و درعین‌حال زیبا است... این رمان جادویی و جذاب در مورد کشف شادی، علی‌رغم گذشته‌ای است که ما به‌شدت می‌خواهیم دوباره به آن‌ها سر بزنیم.» — The Harvard Crimson
  • «سفری تأثیرگذار و همه‌جانبه به درونی‌ترین میل ما به حفظ گذشته. این داستان شگفت‌انگیز خوانندگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.» —Publishers Weekly
  • «داستانی شیرین و افسانه مانند درباره یک صندلی جادویی در یک کافه که در آن می‌توانید، اگر بخواهید، به گذشته برگردید... داستانی عجیب و درعین‌حال جذاب.» — The Sydney Morning Herald
  • «داستانی درباره روابط انسانی، فرصت‌های ازدست‌رفته و قدرت ماندگار عشق.» —The Gryphon
  • «کتابی تفکر برانگیز و گاهی اشک‌آور درباره اینکه اگر می‌توانستیم به گذشته برگردیم چه می‌گفتیم.» — Palatinate
  • «کتابی پر از احساسات عمیق انسانی که از طریق ساختن دنیایی هوشمندانه و آشکار کردن شخصیت‌ها و روابط آن‌ها ارائه شده است.» —Books and Bao
  • «کتابی پرکشش که از ابتدا تا انتها خواننده را مجذوب خود می‌کند.» — Buzzfeed

خرید کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب "پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود" را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پیش از آنکه قهوه ات سرد شود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.