جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شیوه فنی نمایشنامه خوانی

قیمت:
143,000 تومان
مشخصات کتاب شیوه فنی نمایشنامه خوانی
کشور مبدا
تعداد صفحات
158 صفحه
شابک
9786226863209
سال خلق اثر
1983
سال انتشار
1983
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی» نوشته‌ی‌ دیوید بال را محمود کریمی حکاک به فارسی برگردانده‌ و نشر بیدگل آن را منتشر کرده است. دیوید بال در کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی؛ از پایان تا آغاز و از آغاز تا پایان» درباره‌ی شیوه‌های نمایشنامه‌‌خوانی است که در مجموعه مطالعات اجرا به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شیوه فنی نمایشنامه خوانی

کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی» نوشته‌ی‌ دیوید بال را محمود کریمی حکاک به فارسی برگردانده‌ و نشر بیدگل آن را منتشر کرده است. دیوید بال در کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی؛ از پایان تا آغاز و از آغاز تا پایان» درباره‌ی شیوه‌های نمایشنامه‌‌خوانی است که در مجموعه مطالعات اجرا به چاپ رسیده است. «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی» یک راهنمای دقیق برای دانشجویان و دوستداران تئاتر است و آن‌ها را در خواندن و درک بهتر جزئیات پوشیده در یک نمایشنامه راهنمایی می‌کند. این کتاب برای دوستداران تئاتر، هنرجویان و اساتید حوزه‌ی تئاتر مفید است.
کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی؛ از پایان تا آغاز و از آغاز تا پایان» ابزاری را معرفی و در اختیار بازیگران، کارگردانان و طراحان قرار می‌دهد که با کمک آن می‌توانند ساختار یک نمایش را گام‌به‌گام دریابند و ابتدا زوایای پیدا و پنهان آن را مشاهده کرده و سپس از سیر آن لذت ببرند.
دیوید بال که یک فرد متخصص و کاردان است در این کتاب نه فقط تلاش کرده تا هنرمندان تئاتر را در گسترش و ارائه کامل خلاقیت آن‌ها یاری دهد بلکه به تماشاگر تئاتر هم کمک کرده تا ظرایف و پیچیدگی‌های این هنر را بشناسد و بیش از یک تماشاگر عادی از نمایش بهره‌مند شود. این کتاب بیش از سی سال است در دانشگاه‌ها و مدارس تئاتر تدریس شده و از جمله کتاب‌های پُرفروش تاریخ تئاتر در امریکا است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم که؛ این کتاب برای کسانی تنظیم شده است که نمایشنامه‌ای را برای اجرا روی صحنه آماده می‌کنند؛ یعنی بازیگران، کارگردانان، طراحان و نمایشنامه‌نویسان. کسانی که نمایشنامه دوست دارند نیز پس از خواندن این کتاب می‌توانند لذت بیش‌تری از نمایشنامه‌خوانی ببرند. این کتاب به ما می‌فهماند که نمایشنامه نوشته‌ای بر پایه‌ی روش‌ها و تکنیک‌هایی مربوط به صحنه طراحی است و نشان می‌دهد که آشنایی با تکنیک‌های شرح داده شده تا چه اندازه درک ما را از هنر نمایش بالا می‌برد. بر این اساس، نویسنده با توجه به مهمترین نکته‌ها در نمایشنامه و خوانش آن، این امکان را پدید می‌آورد که خوانندگان بتوانند با ساز و کار عملی یک نمایشنامه آشنا شوند و با تفکیک بخش‌های هنری و تکنیکی، دریافت‌های تازه‌ای داشته باشند.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی» چیست؟
کتاب «شیوه‌ی فنی نمایشنامه‌خوانی» بیش از سه دهه است که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های تئاتر تدریس می‌شود و از جمله کتاب‌های پرفروش تاریخ تئاتر آمریکا به حساب می‌آید.
درباره نویسنده
دیوید بال، معلم نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و تاریخ تئاتر دانشگاه کارنگی ملون است که جوایز متعددی را به دست آورده است. او تحصیلات دانشگاهی خود را از انستیتو پلی‌تکنیک رنسیلر در رشته‌ی مهندسی آغاز کرد و در دانشگاه‌های آلفرد، مریلند و کاتولیک ادامه داد و سرانجام دکتری تئاتر و ارتباطات را از دانشگاه مینِسوتا دریافت کرد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شیوه فنی نمایشنامه خوانی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.