جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

یک به یک

قیمت:
249,000 تومان
مشخصات کتاب یک به یک
کشور مبدا
تعداد صفحات
408 صفحه
شابک
9786227566123
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «یک به یک» نوشته‌ی روث وِر، یکی از نویسندگان سرشناس بریتانیایی و خالق آثار رازآلود و هیجان‌انگیز است که توانسته جزء کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز و ساندی تایمز باشد. «یک به یک» توسط شادی حامدی آزاد به زبان فارسی برگردانده شده و انتشارات نون این کتاب را منتشر کرده است. «یک به یک» داستان مُهیّج و دلهره‌آوری است که خوانندگان را به ضیافتی غریب در کوهستان دعوت می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب یک به یک

هشت نفر از اعضای شرکتی نوپا برای چند روزی به اقامتگاهی کوهستانی در کوه‌های آلپ می‌روند تا از طبیعت بِکر زمستانی لذت ببرند و در رابطه با ادامه همکاری‌شان در آینده تصمیم بگیرند که ناگهان با فرا رسیدن بهمن و قطع شدن راه‌های ارتباطی، این هشت نفر در کلبه حبس شده‌اند و در میانشان یک قاتل وجود دارد و آن‌ها باید برای زنده ماندن تلاش کنند. داستان از این‌جا آغاز می‌شود، چه اتفاقاتی در انتظار آن‌هاست؟

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب یک به یک چیست؟

یکی از خوانندگان، با هیجان بسیار و در ستایش این اثر در سایت آمازون نوشته است: «من این کتاب را در دو روز خواندم، فضای کتاب آن‌قدر برایم دلهره‌آور و ترسناک شد که آن را رها کردم و دوباره به سراغش رفتم. طرح و شخصیت‌های داستان بسیار قوی به رشته تحریر درآمده بودند. خواندن این کتاب را به دوستداران ژانرهای جنایی و رازآلود پیشنهاد می‌کنم.»

خواننده‌ای دیگر با تمجید از مهارت نویسنده می‌نویسد: «قدرت تصویرسازی روث ور آن‌قدر بی‌نظیر است؛ که خواندن آثارش از جمله این کتاب دقیقاً شبیه دیدن فیلم‌های ترسناکی است که باعث می‌شود ترس و وحشت را عمیقاً تجربه کنید.»

خواننده‌ای دیگر درباره‌ی برخی انتقادات وارده به این کتاب نوشته است: «برخی انتقادات وارده به این کتاب از جمله قابل پیش‌بینی بودن آخر داستان شاید تا حدودی درست باشد ولی آیا این مسأله از ارزش متن گیرا و روایت مُهیّج داستان کم می‌کند؟ واقعاً نه! این کتاب هنوز هم مانند سایر آثار روث ور هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

در بخشی از کتاب، خبر وقوع ناگهانی بهمن و خساراتش را این‌گونه می‌خوانیم: «استراحت‌گاه اختصاصی اسکی در سنت‌آنتوان فرانسه با خبرهای دومین تراژدی در این هفته به لرزه درآمد، تنها چند روز بعد از این-که بهمنی عظیم شش نفر را به کام مرگ کشاند و بیشتر بخش‌های آن منطقه را روزها در بی‌برقی باقی گذاشت. حالا، گزارش‌هایی می‌رسند از این‌که در یکی از کلبه‌های کوهستانی دورافتاده‌ی اسکی‌بازان، که گرفتار بهمن شده بود، ماجرایی هراسناک در جریان بوده که طی آن، چهار بریتانیایی کشته شده و دو نفر در بیمارستان بستری شده‌اند. زنگ‌های هشدار تازه زمانی به صدا درآمدند که جان‌به‌دربردگانِ آن ماجرا بعد از حدود پنج کیلومتر پیاده‌روی در برف، توانستند خودشان را به جایی برسانند که برای کمک با دنیای بیرون تماس بگیرند. این حادثه چنین سؤالی را به ذهن می‌آورد که چرا مقامات فرانسوی بعد از بهمنِ روز یکشنبه، برای برقرار کردن مجدد برق و آنتن موبایل در آن منطقه، اقدام سریع‌تری انجام ندادند.»

در قسمت دیگری از کتاب، نویسنده با قلمی شیوا و روان به توصیف یک روز برفی می‌پردازد: «حالا، حسابی در کوه‌ها ارتفاع گرفته‌ایم. مینی‌بوس از میان دهکده‌های نوعی آلپ راهش را به سوی بالا پیش می‌گیرد. مناظر مثل عکس‌های کارت پستال‌هاست، به جز آسمان که رنگی خاکستری و تهدیدآمیز دارد، نه آبی. برف باران شل و ول پایین دره، حالا تبدیل شده به دانه‌های عظیم و سفید برف و راننده برف‌پاک‌کن ماشین را روی آخرین سرعتش تنظیم کرده که برف را بلافاصله بعد از ریختنش روی شیشه، به کناری جارو کند. زیر پایمان آسفالت سیاه خیس به سطحی شیار شیار، یخ‌زده و خاکستری تبدیل شده که لاستیک‌های ماشین روی آن صدای جیغ مانند عجیبی می‌دهند. ماشین‌های برف‌روب، برف‌ها را در دو سمت جاده به شکل توده‌های گل‌آلود روی هم انباشته‌اند. انگار داریم درون تونلی حرکت می‌کنیم. حس عجیب احاطه شدن به من دست می‌دهد که باعث می‌شود سرم را بکنم توی گوشی‌ام. اپ‌ها را بالا و پایین می‌کنم تا حواسم را پرت کنم. دوباره، می‌روم سراغ اسنوپ.»

در پشت جلد کتاب آمده است: «به نظر نمی‌رسد ماندن پشت برف و چند روزی حبس شدن در کلبه‌ای زیبا در کوه‌های آلپ بزرگ‌ترین مشکل عالم باشد، مخصوصاً وقتی مناظر نفس-گیرند و آتش شومینه لذت‌بخش و گرم است و دوستانی هستند تا کنارشان خوش باشی. ولی اگر آن همراهان هشت نفر از همکارانت باشند که به هیچ یکشان نمی‌توانی اعتماد کنی، چه؟ وقتی دورهمی همکاران شرکتی نوپا در طبیعت، که قرار است به آرامش و ذهن‌آگاهی و همکاری‌های بیشتر در آینده ختم بشود، اشتباه پیش می‌رود، دشمنی‌ها برملا و رازها پنهان می‌شوند. بهمن از راه می‌رسد و راه‌های ارتباطی را می‌بندد، مهمانان یک به یک ناپدید می‌شود و تنها شرط بقا اعتماد به یکدیگر است. تعطیلات که تمام بشود، چند نفر از این گروه دیگر نیستند؟»

درباره نویسنده کتاب یک به یک

روث ور نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی در سال 1977 در شهری در جنوب انگلیس متولد شد. وی با چاپ اولین کتابش به نام «در یک جنگل تاریکِ تاریک» به شهرت جهانی رسید. روث ور یکی از نویسندگان مطرح انگلیسی در سبک جنایی و دلهره‌آور است که تا‌کنون کتاب‌های «زنی در کابین 10»، «چرخش کلید» و «بازی دروغ» را از خود به جای گذاشته است. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «یک به یک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.