جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

لذت کمتر داشتن

قیمت:
155,000 تومان
مشخصات کتاب لذت کمتر داشتن
کشور مبدا
تعداد صفحات
240 صفحه
شابک
9786004613446
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
903
این کتاب در یک نگاه

کتاب «لذت کمتر داشتن» اثر فرانسین جی است. این کتاب را هدیه جامعی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کوله پشتی به چاپ رسانده است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانند از وسایلشان دل بکنند یا نیاز به منظم کردن زندگی‌شان دارند، این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. شاید برایتان جالب باشد امّا داشتن وسایل اضافی و زیاد می‌تواند باعث اضطراب شود. این کتاب به ما آموزش می‌دهد چگونه یک زندگی مینیمالیستی را پیش بگیریم و چگونه با رها کردن وسایل، زندگی شادتری داشته باشیم.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب لذت کمتر داشتن

این کتاب در 4 بخش به نگارش درآمده است. در بخش اول کتاب، نویسنده درباره‌ی فلسفه‌ی کم‌تر داشتن و چگونگی موثر بودن کاهش دادن وسایل، سخن می‌گوید. و در بخش دوم با روش‌های امتحان شده‌ای مواجه می‌شویم که چگونگی نظم بخشیدن به محل زندگی را آموزش می‌دهد. بخش سوم کتاب به بررسی بخش‌های مختلف خانه و اتاق‌ها می‌پردازد و طرح‌هایی برای رسیدگی به هر کدام از قسمت‌های مختلف را برای ما شرح می‌دهد. پس از این‌که خودمان از «لذت کمتر داشتن» بهره بردیم و به چگونگی انجام آن واقف شدیم، با بخش چهارم و پایانی کتاب روبه‌رو می‌شویم که به ما یاد می‌دهد چگونه خانواده و اطرافیان خود را با داشتن سبک زندگی‌ای مینیمالیستی همراه کنیم تا آن‌ها هم از داشتن لذت کم‌تر بهره ببرند.

نظر خوانندگان درباره کتاب لذت کمتر داشتن چیست؟

یکی از خوانندگان خارجی کتاب، در سایت گودریدز نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این کتاب یادآور خیلی از چیزهایی بود که قبلاً می‌دانستم، اما به من کمک کرد تا فلسفه‌ی جدیدی در مورد مالکیت اشیا پیدا کنم. این اثر در خلاص شدن از شر چیزهایی که ممکن است روزی به آن‌ها نیاز داشته باشم به من کمک کرد و در درک من از ارزش فضای خالی نقش به سزایی داشت. من این کتاب را به‌شدت توصیه می‌کنم، به ویژه در دنیای مصرف‌کننده‌ی ما.»
«این کتاب برای کسانی که در مورد مینیمالیسم کنجکاو هستند و می‌خواهند شلوغی خانه‌های خود را از بین ببرند عالی است. من دوست دارم نویسنده تأکید کند که مینیمالیسم یک طرز فکر و یک سبک زندگی است، نه یک روند زیبایی‌شناختی یا تزئینی. این در مورد ظاهر خانه‌ی شما نیست. این در مورد احساس شما در خانه است. این در مورد داشتن تعداد مشخصی از وسایل نیست. این در مورد داشتن تعداد مناسبی از مواردی است که به دلیلی به زندگی شما تعلق دارند.» این نظر الکس، یکی دیگر از مخاطبان کتاب در سایت گودریدز بود.
امیلی یکی دیگر از خوانندگان کتاب، از چنین تأثیری پس از خواندن کتاب سخن گفته است: «این کتاب به من کمک کرد تا به دارایی‌هایم با دیدی جدید نگاه کنم، برای آن‌چه واقعاً برایم مهم است ارزش قائل شوم و از خلاص شدن از شر چیزهایی که سال‌ها پیش به من داده شده یا چیزهایی که ممکن است روزی به آن‌ها نیاز داشته باشم احساس گناه نکنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

شاید این جمله از کتاب در شبکه‌های اجتماعی به چشمتان خورده باشد: «آن‌کس که می‌داند به‌اندازۀ کافی دارد، ثروتمند است.»
در این قسمت از کتاب، نویسنده از تأثیر نظم در انجام دادن کارها سخن می¬گوید: «تصور کنید که پشت میز کارتان نشسته‌اید و روی یک پروژۀ مهم کار می‌کنید. با خودتان زمزمه می‌کنید و پیشرفت خوبی به ‌دست آورده‌اید تا اینکه به یک پوشه نیاز پیدا می‌کنید. درحالی‌که به تودۀ کاغذهای روی میز نگاه می‌کنید با خودتان فکر می‌کنید. دندان‌هایتان را روی‌هم می‌فشارید و شروع به گشتن می‌کنید و دعا می‌کنید هرچه زودتر پیدایش کنید. اما شانس با شما یار نیست، با ناامیدی برگه‌های باقی‌مانده را نگاه می‌کنید و در همان ‌حین چشمتان به قبض‌های پرداخت‌نشده، فرمی که ایمیل نشده و فاکتوری که باید ثبتش کنید، می‌افتد. به این موارد رسیدگی می‌کنید و بعد دوباره به جست‌وجویتان ادامه می‌دهید. وقتی فکر می‌کنید پوشۀ موردنظر گم شده است آن را در تودۀ دیگر کاغذها کنار دستگاه چاپگر پیدا می‌کنید. اما تا آن زمان دیگر تمرکزتان را از دست داده‌اید و زمانتان از دست رفته است، بنابراین رسیدگی به پروژه می‌ماند برای روز بعد. وقتی فضای اطرافتان مرتب باشد ذهنتان نیز مرتب است. می‌توانید بدون عوامل مزاحم کار کنید و مؤثرتر واقع شوید. از طرفی، یک میز به‌هم‌ریخته، مانعی بزرگ بر سر راه پیشرفت است. درواقع، اگر فضای اطرافتان آشفته و نامرتب باشد، به ‌احتمال‌ زیاد اصلاً نمی‌توانید هیچ کاری از پیش ببرید.»
این‌که بدانیم واقعا از هر وسیله‌ای که داریم، چه قدر بهره می‌بریم و چه قدر برایمان مفید می‌تواند باشد نکته مهمی است: «این بخش به نگرش اختصاص دارد. پیش از آن‌که وسایلمان را تحت‌کنترل بگیریم باید رابطه‌مان را با آن‌ها تغییر دهیم. هر وسیله را برای خودمان معنا می‌کنیم، ضرورت و فایده‌ی بودنش را مشخص می‌کنیم و تأثیرش بر زندگی‌مان را می‌سنجیم. اصولی که یاد می‌گیریم کار دور ریختن وسایل را برایمان آسان‌تر می‌کند و مانع ورود وسایل جدید به خانه می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه متوجه می‌شویم وسایلمان قرار است به ما خدمت کنند نه برعکس.»

درباره نویسنده کتاب لذت کمتر داشتن

فرانسین جی، نویسنده و مینیمالیست آمریکایی است. او خود را بانوی مینیمالیسم می‌نامد. او در وب‌سایت خود در زمینه‌ی داشتن یک زندگی ساده و لذت‌بخش مشاوره می‌دهد و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارد. کتاب «لذت کمتر داشتن» در سال 2010 منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال آمازون انتخاب شد. این اثر تا کنون به 20 زبان مختلف در سراسر دنیا ترجمه شده است. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «لذت کمتر داشتن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.