جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

جوجه اردک زشت درون

قیمت:
188,000 تومان
مشخصات کتاب جوجه اردک زشت درون
کشور مبدا
تعداد صفحات
225 صفحه
شابک
9789651437182
سال خلق اثر
1998
سال انتشار
1998
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
29
این کتاب در یک نگاه

کتاب جوجه اردک زشت درون ترجمه‌ای است از کتابی با عنوان اصلی The Dark Sides Of The Chasers که در سال 1998 به قلم دبی فورد نوشته شد. در ایران این کتاب با ترجمه فرشید قهرمانی و توسط بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسید. این کتاب در سال 1392 از سوی همین ناشر با عنوان جوجه اردک زشت درون به قویی زیبا تبدیل خواهد شد منتشر شده بود. نسخه فارسی کتاب جوجه اردک زشت درون مورد استقبال خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته و تاکنون نوزده بار تجدید چاپ شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب جوجه اردک زشت درون

کتاب جوجه اردک زشت درون اثری در زمینه خودشناسی، توسعه فردی و ایجاد تغییرات مثبت است. فورد در این کتاب به نقاب‌های درونی انسان پرداخته که باعث تخریب روابط و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود. با مطالعه این کتاب درمی‌یابیم که نیمه تاریک وجود ما یا به‌اصطلاح سایه، همان احساساتی است که بیشترین هراس را از آنها داریم. به عقیده فورد بیشتر انسان‌ها نیمه تاریک وجود خود را انکار می‌کنند و وجود این ویژگی‌ها را نمی‌پذیرند. او بر این باور است که پذیرفتن این ویژگی‌ها و ضعف‌های درونی، موجب آشکار شدن توانایی‌های ما می‌شوند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب جوجه اردک زشت درون چیست؟

یکی از کاربران گودریدز به نام آندرئا نظر خود را در مورد کتاب این‌گونه منعکس کرده است: «قسمت مورد علاقه من در مورد این کتاب، این بود که فهمیدم هر چیزی که دوست ندارم یا نمی‌توانم درباره کسی تحمل کنم، یک حقیقت ناگفته درباره خودم است. واقعاً تجربه جالبی بود وقتی شروع کردم به دیدن دیگران به عنوان بازتابی از خودم. دبی فورد روشی را ارائه می‌دهد که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و صداقت با خود می‌شود و بنابراین به تسهیل روابط ما با دیگران کمک می‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

فورد در کتابش روایت رویارویی با نیمه تاریک وجودش را شرح داده است: «درد درونی‌ام بیش از چیزی بود که تحملش را داشته باشم تا این که بالاخره خود واقعی‌ام را ملاقات کردم. احساس می‌کردم شوکه شده‌ام، چرا که فکر می‌کردم خود واقعی‌ام هرآنچه را که نیاز دارم تا کامل باشم، به من می‌دهد و هر مانعی که در راه کامل بودنم وجود دارد، از میان برخواهد داشت. درباره کسی که می‌خواستم باشم، خیال‌پردازی می‌کردم؛ اما هرگز باور نداشتم که بتوانم به آن تبدیل شوم. تلاشم برای دوست داشتن همان کسی که بودم، مرا واداشته بود تا در دنیای روان‌شناسی و شناخت درون به دنبال یاری باشم.»

به عقیده او قدم اول برای خودشناسی، آگاه شدن از ضعف‌ها و نقاط تاریک درونی است: «پیروزی بر تاریک‌ترین احساساتمان و قضاوت‌هایمان به ما قدرتی ارزشمند خواهد بخشید. این قدرت خریدنی و به‌ارث‌رسیدنی نیست. این قدرت پاداش سفر در تاریکی‌های وجودمان است که ما را به نور عشق بدون قید و شرط می‌رساند. این پاداشی است که به افرادی اعطا می‌شود که آن‌قدر شجاع‌اند که انسانیت خود را به‌همراه معنویت‌شان می‌پذیرند. این پاداشی است که شما شایستگی‌اش را دارید. بنابراین نفس عمیقی بکشید و به خودتان اجازه بدهید تا به کامل‌ترین شکل دگرگون شوید. این حق شماست. تمامی عشق و ابزاری که به آن نیاز دارید، هنگامی که به خود تعهد می‌دهید قدم به تاریکی‌های وجودتان بگذارید تا به خود کامل‌تان برسید، در اختیارتان خواهد بود.»

فورد در بخشی از کتاب راهکار‌هایی برای فرار از انرژی‌های منفی ارائه می‌‌دهد: «فریاد کشیدن راهى است مناسب براى بیرون ریختن احساس‌ها. خیلى وقت‌ها صدایمان را سرکوب مى‌کنیم و از تمام ظرفیت آن استفاده نمى‌کنیم. هنگامى که به خودتان اجازه مى‌دهید از ته دل فریاد بکشید، مى‌توانید انرژى‌هاى سرکوب و محدود شده در خود را آزاد کنید. اگر نمى‌خواهید باعث آزار کسى شوید، مى‌توانید در بالش‌تان فریاد بکشید.»

در بخشی از کتاب نگارنده با ذکر یک مثل از ملانصرالدین مفهوم سایه را شرح داده است: «روزی حکیمی با ملانصرالدین قراری داشت تا با هم به مناظره بنشینند. هنگامی که حکیم به خانه ملا رسید، او را در خانه نیافت و بسیار خشمگین شد. تکه‌گچی برداشت و بر در خانه ملا نوشت نادان ابله. ملانصرالدین به خانه امد و این نوشته را دید و با شتاب به منزل حکیم رفت و به او گفت: «قرارمان را فراموش کرده بودم، مرا ببخشید. تا به منزل آمدم و اسم شما را بر در منزل مشاهده کردم، به یاد قرارمان افتادم.»

معمولاً رنجش ما از رفتار دیگران به دلیل جنبه حل‌نشده‌ای در درون خود ماست. باید به تمامی مطالبی که هنگام صحبت با دیگران، قضاوت و یا راهنمایی آنها می‌گوییم، به دقت گوش دهیم. در واقع مخاطب اصلی، خود ما هستیم.»

درباره نویسنده کتاب جوجه اردک زشت درون

دبی فورد نویسنده، معلم و سخنران مشهور آمریکایی، در سال 1955 متولد شد. او با انتشار کتابThe Dark Side of the Light شهرت یافت و هشت کتاب دیگر هم نوشت. او کارگاه‌های آموزشی زیادی را با میزبانی رادیو و تلویزیون آمریکا برگزار کرد و سپس اقدام به تاسیس موسسه تحول آموزشی فورد نمود.

«اثر سایه»، «جدایی معنوی» و «نیمه تاریک جویندگان نور» از دیگر آثار فورد است که به فارسی ترجمه شده است. او در سال 2013 دیده از جهان فروبست.

برای مطالعه موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «جوجه اردک زشت درون»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.