جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر سیر و سفر

قیمت:
265,000 تومان
مشخصات کتاب هنر سیر و سفر
کشور مبدا
تعداد صفحات
286 صفحه
شابک
9789644482892
سال خلق اثر
2002
سال انتشار
2002
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

کتاب «هنر سیر و سفر» کتابی نوشته آلن دو باتن، فیلسوف و نویسنده بریتانیایی ــ سوئیسی است. «هنر سیر و سفر» که در سال 2002 منتشر شد، جنبه‌های فلسفی سفر را بررسی می‌کند و به ماهیت گردشگری، دلایل سفر مردم و تأثیر سفر بر درک فرد از جهان می‌پردازد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر سیر و سفر

دو باتن تجربیات شخصی از سفرهای خود را با بینش مسافران و فیلسوفان مشهور در طول تاریخ، مانند فلوبر، بودلر، و وردزورث ترکیب می‌کند. این کتاب یک سفرنامه سنتی نیست، بلکه یک کاوشی فلسفی از تجربه انسان از سفر است.

«هنر سیر و سفر» به موضوعاتی مانند انتظار، چیزهای عجیب و غریب، متعالی و رابطه بین افکار درونی ما و مناظر بیرونی که با آنها برخورد می‌کنیم، می‌پردازد. کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند تا با تفکری هشیارتر به سفر نزدیک شوند و زیبایی و اهمیت مکان‌های آشنا و ناآشنا را درک کنند.

سبک نوشتاری آلن دو باتن با ترکیبی از شوخ‌طبعی و تفکر جدی مشخص می‌شود و این کتاب را هم برای مسافران باتجربه و هم برای فلسفه‌دوستان جذاب می‌کند. «هنر سیر و سفر» خوانندگان را دعوت می‌کند تا در نحوه برخورد و قدردانی از عمل سفر تجدیدنظر کنند و به جای تمرکز صرف بر مقصد، معنایی را در خود سفر بیابند.

دربارهٔ ترجمه کتاب هنر سیر و سفر

  • این کتاب را گلی امامی ترجمه کرده است و انتشارت نیلوفر آن را چاپ می‌کند. گلی امام مترجم قابلی است که کتاب پرفروش «جستارهایی در باب عشق» از همین نویسنده را نیز به فارسی برگردانده است.

امتیاز کتاب هنر سیر و سفر در گودریدز

  • تعداد نظرات: ۱۶۹۸
  • تعداد امتیازدهی: ۲۳۶۱۷
  • میانگین امتیاز (از ۵): ۳.۸۳

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارهٔ کتاب هنر سیر و سفر چیست؟

  • کتاب «هنر سیر و سفر» آلن دو باتن بررسی روشنگرانه‌ای در ابعاد فلسفی سفر است. توانایی او در آمیختن یکپارچه تجربه‌های شخصی‌اش با بینش عمیق شخصیت‌های تاریخی، روایتی تامل‌برانگیز را ایجاد می‌کند. این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند تا درباره سفر فکر کنند. اهمیت خود سفر و تبدیل هر ورق سفر به نکاتی از خودشناسی. سبک نوشتاری دی باتن نه تنها خارش فکری اینجاد می‌کند، بلکه با طنز نیز همراه است و این را برای هر کسی که به دنبال درک عمیق‌تر از این موضوع است، ضروری می‌کند.
  • در کتاب «هنر سیر و سفر» آلن دو باتن دیدگاهی تازه را در مورد هوس سرگردانی بیان می‌کند که در هر یک از ما وجود دارد. تأملات او در مورد انتظار، جذابیت چیزهای عجیب و غریب و تأثیر آن‌ها بر احساسات ما تمجیدبرانگیز است. این کتاب یک جواهر فلسفی است که فراتر از سفرنامه معمولی است و خوانندگان را دعوت می‌کند تا زیبایی و معنای نهفته در سفرهای خود را درک کنند. البته که نثر شیوا آلن دو باتن را نباید در این ماجرا دست‌کم گرفت.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

در صفحات ابتدایی کتاب می‌خوانیم:

«هر آینه بپذیریم زندگیِ ما حول جستجوی خوشبختی می‌گردد، در آن صورت کمتر فعالیتی را می‌توان برشمرد که بیش از سفرهایی که کرده‌ایم ـــــ با تمام تناقض‌ها و مشقات‌شان ـــــ پویایی این جست و جو را آشکار کنند. سفرهای ما هرچند غیر دقیق، درکی از زندگی چنان که باید باشد، فراتر از محدودیت‌های کار و تلاش معاش عرضه می‌کنند. به ندرت تصور می‌شود سفرهایمان مسائلی فلسفی را مطرح کنند ـــــ منظورم مسائلی است که تفکری ورای عملی بودن را می‌طلبند. سیل پیشنهدات درباره مقصد سفرمان به سویمان سرازیر می‌شود، که کجا برویم بهتر است؛ اما به ندرت در مورد علت یا چگونه رفتن می‌شنویم ــــ هر چند به نظر می‌رسد هنر سفر کردن طبیعتاً شامل پرسش‌هایی است نه چندان ساده و نه تا این حد پیش پاافتاده و مطالعهٔ دربارهٔ آن‌ها می‌تواند تا حدودی به فهم آن چیزی که فیلسوفان یونانی به زیبایی آن را eudaimonia یا شکوفایی انسان می‌نامیدند، کمک کند.

یکی از پرسش‌ها مربوط می‌شود به رابطهٔ میان دلشورهٔ پیش از سفر و واقعیت آن. بر حسب تصادف به نسخه‌ای از رمان هویسمانس با عنوان A Rebours چاپ ۱۸۸۴ برخوردم که قهرمان شل و وارفته و مردم‌گریز آن، دوک دِز اِسنت، تصمیم می‌گیرد سفری به لندن بکند و در جریان تدارک مقدمات سفر به تحلیلی بیش از حد خوش‌بینانه از تفاوت آن‌چه ما از مکانی که در تصور داریم و اتفاقاتی که با رسیدن آنجا رخ می‌دهد، رسید. هویسمانس تعریف می‌کند که ...»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«عواطف ناشی از دیدن مکان‌هایی که برای تعریف‌شان واژگانی واحد وجود داشته باشد، اندک است؛ ما برای تشریح کمرنگ شدن نور در غروبی پاییزی یا در برخورد با برکهٔ آرامی در فضایی باز، باید کلی کلمات عجیب و غریب به‌هم ببافیم.

لیکن در اوایل قرن هیجدهم، واژه‌ای اهمیت یافت که می‌شد به وسیلهٔ آن در برابر کوه‌های سر به فلک کشیده، یخبندان‌های عظیم، آسمان شب و صحراهای بایر، واکنش خاصی را بیان کرد. به احتمال قوی اگر در حضور این مناظر احساسی متعالی تجربه می‌کردیم، می‌توانستیم آن را با این واژه بیان کنیم و بدانیم که بعدها هم درک می‌شویم.

اصل واژه برمی‌گردد به رساله‌ای باعنوان «در باب متعالی بودن» منسوب به نویسندهٔ یونانی لانگینوس در ۲۰۰ سال بعد از میلاد، هر چند تا سال ۱۷۱۲ انجامید تا ترجمهٔ مجدد این رساله به انگلیسی علاقهٔ جدی منتقدان را به آن جلب کند. با وجود آن‌که نویسندگان در تحلیل دقیق‌شان از واژه اختلاف نظر داشتند، برداشت کلی‌اشان شگفت‌انگیزتر بود. آنها مجموعه‌ای از مناظرِ تاکنون به هم نامرتبط را در مجموعه‌ای گرد آوردند، که وجوه اشتراک‌شان، حجم، تهی بودن یا مخاطره‌آمیز بودن‌شان بود، و بحث کردند که این قبیل مکان‌ها احساسی قابل تشخیص برمی‌انگیزند که در آن واحد هم لذتبخش و هم اخلاقاً خوب است. ارزش این مناظر دیگر تنها با وجوه زیبایی شناختی آنها (هماهنگی رنگ‌ها و تناسب خطوط)، و یا بر حسب کاربرد اقتصادی‌شان ارزیابی نمی‌شد، بلکه بر حسب قدرت‌شان در برانگیختن تعالی ذهنی بود.»

درباره نویسنده کتاب هنر سیر و سفر

آلن دو باتون نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونی اهل سوئیس است که به خاطر آثارش که شکاف بین فلسفه و زندگی روزمره را پُر می‌کند، شهرت دارد. او در 20 دسامبر 1969 در زوریخ سوئیس به دنیا آمد. خانواده دی باتن زمانی که او هشت ساله بود به لندن نقل مکان کردند.

نوشته دی باتن طیف وسیعی از موضوعات از جمله فلسفه، سفر، معماری، ادبیات و عشق را در بر می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم، او به خاطر در دسترس قرار دادن ایده‌های پیچیده فلسفی برای مخاطبان گسترده‌تر مشهور است. در همین راستا برخی از آثار او مانند «جستارهایی در باب عشق»، «سیر عشق» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» را بیشتر شنیده‌ایم.

آلن دو باتون علاوه بر کتاب‌هایش، در پروژه‌های مختلفی مشارکت داشته است تا فلسفه را به گوش مخاطبان بیشتری برساند. او یکی از بنیان‌گذاران «مدرسه زندگی» است. مدرسه زندگی سازمانی است که دوره‌ها و رویدادهای فرهنگی را با هدف ارتقای هوش هیجانی و کاوش‌های فلسفی برگزار می‌کند. در ایران نیز از این مدرسه کتاب‌های بسیاری ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایی کوچک و کم‌حجمی مانند «روان‌درمانی چیست»، «خودشناسی» و مانند این‌ها. او همچنین مستندهایی در زمینه فلسفه و موضوعات دیگر برای تلویزیون تهیه کرده است.

ویژگی نوشتار آقای دی باتن در دسترس بودن، هوشمندی و علاقه شدید در به‌کارگیری ایده‌های فلسفی در چالش‌ها و تجربه‌های زندگی روزمره است.

خرید کتاب هنر سیر و سفر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب هنر سیر و سفر را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر سیر و سفر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.