جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کی/ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب کی/ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9786008738435
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

 کتاب «کِی» (When: The Scientific Secrets of PerfectTiming) نوشته‌ی دنیل اچ. پینک است که در سال 2018 منتشر شد. در این کتاب به حقایق شگفت‌انگیزی راجع‌به بهترین زمان تصمیم‌گیری برای کارهای مهم اشاره می‌شود. کتاب‌های بسیاری در مورد چگونگی انجام کارها نوشته شده اما کم‌تر به موضوع زمان پرداخته شده است. این کتاب را گروهی از مترجمان ترجمه کرده‌ و نشر نوین آن را منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «کی/ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی»

خلاصه کتاب کی/ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی


در ابتدا نویسنده با ذکر مثال‌های جالبی تاثیر خستگی بر انجام کارهای متفاوت و تصمیمات را بیان می‌کند. از تصمیم‌گیری در ساعات مختلف روز سخن می‌گوید و شرح می‌دهد که هر شخص چگونه باید با توجه به ساعت بدن و طبیعت خود، کارهایش را اولویت‌بندی کند. حتی اگر در زمره‌ی کسانی باشید که در این زمینه اطلاعات فراوانی دارند، خواندن مثال‌های جذاب و تحقیقات انجام شده در این زمینه، خالی از لطف نخواهد بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب «کی» چیست؟

نشریه‌ی وال استریت درباره‌ی کتاب «کی» نوشت: «پینک اخبار بد در مورد نقاط ضعف ما را با برخی از اخبار خوب در مورد چگونگی جبران آن‌ها ارائه می‌دهد. از همه جالب‌تر، بسیاری از این نکات شامل کم کردن سرعت، استراحت و چرت زدن است. افسوس که هیچ‌یک از این توصیه‌ها مانع از پرواز زمان نمی‌شود، اما حداقل راه‌های اثبات‌شده‌ای وجود دارد که می‌تواند ساعات کاری ما را کمی بهتر پر کند.»

فرناز پوراسماعیلی در سایت «طاقچه» نوشته است: «این کتاب به نظر من خوب و کاربردی بود، چون همه‌ی ما داخل بدنمان یک ساعت زیستی داریم که خلق‌وخو و عملکردمان را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد. و آگاه بودن به این تغییرات باعث می‌شود به جای غرق شدن در این امواج، موج‌سواری کنیم. من با این کتاب از طریق پادکست بی‌پلاس علی بندری آشنا شدم و چون قبلا متوجه تغییرات کاملا مشخصی در عملکرد و خلق‌وخوی خودم در طول روز شده بودم و این مسئله مدت‌ها بود در پس زمینه‌ی ذهنم وجود داشت، بعد شنیدن پادکست تصمیم گرفتم کتاب را هم بخوانم.»
بکا نوگل در «گودریدز» نوشت: «کتاب جالبی است! خوشحالم که سال جدید را با این کتاب شروع کردم.  پشتوانه، تحقیقات و حقایق موجود در این کتاب سرگرم‌کننده و جذاب بود.»

مری نیز در سایت «آمازون» نوشته است: «من فکر می‌کردم در مدیریت زمان خوب هستم. و سپس کتاب جدید پینک را خواندم.  اکنون متوجه شده‌ام که در مورد علم زمان‌بندی یا بهره‌وری واقعی چیزی نمی‌دانستم. همانند همه‌ی کتاب‌های دن پینک خوب نوشته ‌شده، خوب تحقیق شده و کاملاً الهام‌بخش است.  من نمی‌توانم منتظر بمانم تا از اصول «کی» در زندگی و کارم استفاده کنم.  چه زمانی باید این کتاب را خریداری کنید؟ اکنون!  این واقعا یک تغییر بازی است!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب، در مورد ساعات زیستی افراد متفاوت صحبت می‌شود: «پس از ژنتیک، مهم‌ترین عامل سن فرد است. همان‌گونه که والدین می‌دانند، بچه‌ها معمولاً چکاوک هستند. صبح زود بیدار می‌شوند، تمام طول روز بالا و پایین می‌پرند اما بعد از رسیدن غروب زیاد دوام نمی‌آورند. در حدود سن بلوغ، این چکاوک‌ها تبدیل به جغد می‌شوند. دیر بیدار می‌شوند (حداقل در روزهای تعطیل)، در اواخر بعدازظهر و عصر انرژی می‌گیرند و پس از والدین خود به خواب می‌روند. طبق برخی از تخمین‌ها، نقطه میانی خواب نوجوانان ساعت ۶  و یا حتی ۷ صبح است که زیاد با ساعت مدرسه همخوانی ندارد.

آن‌ها در سن بیست ‌سالگی به اوج جغد بودن خود می‌رسند و بعد از آن تا آخر عمر به سمت چکاوک شدن برمی‌گردند. الگوهای زمانی زنان و مردان نیز متفاوت است، خصوصاً در نیمه ابتدایی زندگی. مردان معمولاً به سمت شب تمایل دارند و زنان به سمت صبح متمایل هستند. با این حال، این تفاوت‌های جنسیتی در سن پنجاه‌سالگی از بین می‌روند. آن‌گونه که رونبرگ بیان می‌کند «افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند، به‌طور میانگین الگوی زمانی زودتری پیدا می‌کنند که حتی از کودکان نیز زودتر است. به‌طور خلاصه، بیشتر افرادی که در سن دبیرستان و دانشگاه هستند تا حد زیادی جغد هستند؛ درست همان‌گونه که افراد بالای 60 سال بیشتر چکاوک هستند. مردان بیش¬تر از زنان جغدی هستند. باوجود این، فارغ از سن و جنسیت، بیشتر مردم نه کاملاً جغد هستند و نه کاملاً چکاوک بلکه در دسته سوم پرندگان قرار می‌گیرند. باوجود این، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت از انواع کاملاً شب‌کار هستند.»

درباره نویسنده کتاب کی

دنیل اچ پینک (Daniel H Pink) نویسنده و محقق آمریکایی در سال 1964 متولد شد. او در جوانی تحصیل در رشته‌ی حقوق را دنبال کرد و پس از آن وارد سیاست شد و مدتی هم به‌عنوان سخنران رئیس‌جمهور آمریکا فعالیت کرد. او از اواخر دهه‌ی نود میلادی نوشتن را آغاز کرد و اکثر کتاب‌های او جزو عنوان‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفتند.

دنیل پینک در ابتدای کتاب «کی» برای خوانندگان فارسی‌زبان یادداشت کوتاهی قرار داده است. کتاب‌های او جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز هستند. نام برخی از کتاب‌های او «اشتیاق»، «انگیزه» و «To Sell Is Human» است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کی/ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.