جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فهرست شیندلر

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب فهرست شیندلر
کشور مبدا
تعداد صفحات
496 صفحه
شابک
9786004680295
سال خلق اثر
1982
سال انتشار
1982
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه

کتاب فهرست شیندلر نوشته‌ی توماس کنیلی را محبوبه مهرآفرید به فارسی برگردانده‌ و انتشارات جمهوری آن را منتشر کرده است. توماس کنیلی در کتاب فهرست شیندلر داستانی هیجان‌انگیز و خواندنی در جریان جنگ جهانی دوم ارائه می‌کند. این کتاب برای کسانی که به تاریخ جنگ جهانی دوم و رخدادهای مربوط به آن علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فهرست شیندلر

این کتاب رمانی خیره‌کننده بر اساس داستانی واقعی است که چگونه اسکار شیندلر، سودجوی آلمانی و مدیر کارخانه، توانست یهودیان زیادی را در طول جنگ جهانی دوم از اتاق‌های گاز نجات دهد. در این کتاب که در زمره‌ی ادبیات هولوکاست قرار می‌گیرد، توماس کنیلی، نویسنده‌ی «دختر مریخ»، از شهادت واقعی شیندلر جودن (یهودیان شیندلر) استفاده می‌کند تا شجاعت یک مرد خوب را در میان شرارت غیرقابل توصیف به تصویر بکشد. اسکار شیندلر با استخدام بسیاری از یهودیان در کارخانه‌اش آنان را از مرگ قطعی نجات داد و موجب شد که از حوادث فراوانی که در انتظارشان بود در امان بمانند. در کتاب می‌بینیم که شخصیت اسکار شیندلر به تدریج و به مرور زمان دچار تغییراتی می‌شود و کسی که برای سود و منفعت زندگی می‌کند، آرام‌آرام می‌کوشد تا به زندگی‌های دیگران هم بها دهد. بر این اساس فیلمی نیز توسط استیون اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ و مشهور آمریکایی ساخته شده که جایزه‌ی اسکار را هم برای او به ارمغان آورده است. در آن فیلم که موسیقی متن‌اش را جان ویلیامز ساخته، آیزاک پرلمان نیز نواخته که از ماندگارترین آثار موسیقی فیلم در جهان است.

نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب فهرست شیندلر چیست؟

لس‌آنجلس تایمز بوک ریویوو درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «پرفروش‌ترین کلاسیک ادبیات هولوکاست، برنده‌ی جایزه‌ی بوکر و جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز برای داستان، و الهام‌بخش فیلم کلاسیک - «گزارشی استادانه از رشد روح انسان».

درباره‌ی نویسنده کتاب فهرست شیندلر

توماس کنیلی کار نویسندگی خود را در سال 1964 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون سی رمان منتشر کرده است. کتاب فهرست شیندلر از او در سال 1982 برنده‌ی جایزه‌ی بوکر شد. جدیدترین رمان او «دختران مریخ» است که در فهرست نهایی جایزه‌ی والتر اسکات قرار گرفت. او همچنین چندین اثر غیرداستانی از جمله «خاطرات پسر خانه‌دار»، «جستجوی شیندلر» و «استرالیایی‌ها» نوشته است. او متاهل و دارای دو دختر است و در سیدنی زندگی می‌کند.
برای مشاهده آثار مرتبط دیگر می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فهرست شیندلر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.