جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

رویای توسکستان

قیمت:
45,000 تومان
مشخصات کتاب رویای توسکستان
کشور مبدا
تعداد صفحات
672 صفحه
شابک
9789651411014
سال خلق اثر
1396
سال انتشار
1396
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب رویای توسکستان نوشته بهاره باقری در سال 1396 منتشر شده است. کتاب فوق با وجود استقلال داستانی، دنباله‌ای معنوی برای کتاب قبلی بهاره باقری یعنی کتاب «توسکستان» است. رویای توسکستان یک رمان معاصر فارسی به شمار می‌آید که شامل داستان‌هایی از زندگی روزمره یک زن عاشق‌پیشه در قبل و بعد از ازدواج و همین‌طور ماجرای ساختن فیلمی از کتاب «توسکستان» است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب رویای توسکستان

بهاره باقری تلاش کرده است تا این داستان‌ها را با قلمی طنزآلود و البته نگاهی واقع‌بینانه بیان کند. شخصیت‌های این کتاب هم به‌طور مطلق خوب یا بد نیستند، بلکه مانند انسان‌هایی عادی با شخصیتی خاکستری بوده که نقاط ضعف و قدرت خود را دارند. خواندن کتاب رویای توسکستان به‌تنهایی می‌تواند تجربه‌ای جالب باشد، اما توصیه نویسنده آن است که پیش از مطالعه این کتاب، «توسکستان» را بخوانید.

نظر خوانندگان درباره‌ کتاب رویای توسکستان چیست؟

«رمان‌های خانم بهاره باقری، مرا با خود به دنیای دیگری می‌برند. دنیایی پر از شور زندگی، هیجان و آرامش. کتاب رویای توسکستان هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب در مورد دختری بااراده بوده که با توجه به سختی‌هایی که در زندگی کشیده است، روح لطیفی دارد. در این کتاب به‌خوبی زیبایی‌های زندگی به تصویر کشیده می‌شود و توصیف مکان‌های دیدنی به طوری است که خواننده حضور خود را در آنجا حس می‌کند. روابط میان شخصیت‌ها، حتی در تلخ‌ترین لحظات، بسیار ماهرانه بیان شده است. با خواندن کتاب رویای توسکستان، در من حس مثبت‌اندیشی‌ بیدار شد و این کتاب باعث شد تا دیدگاهم نسبت به جهان پیرامونم تغییر کند. حقیقت آن است که کتاب فوق باعث شد تا با امید بیشتری زندگی را پیش ببرم. شخصیت‌های کتاب بسیار واقعی جلوه می‌کنند و اصلا احساس نمی‌کنید که ساختگی هستند. این مساله باعث شده تا بتوان با شخصیت‌ها، هم‌ذات‌پنداری عمیقی داشت. قلم بهاره باقری بسیار گیرا، جذاب و شیرین است؛ طوری که خواندن مطالب او به مخاطب انرژی زیادی می‌دهد. نباید از این نکته غافل شد که همه‌ی داستان‌های باقری آموزنده و پرمحتوا نیز هستند. نویسنده در طول کتاب از اشعار گوناگون فارسی و همین‌طور داستان‌های تاریخی هم استفاده کرده که باعث شده تا جذابیت کتاب دوچندان شود و بر معلومات خواننده بیفزاید. برای من سخت است که بگویم کدام کتاب باقری را بیشتر دوست دارم؛ چراکه هر کتاب او جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به هر حال من خواندن کتاب رویای توسکستان را به همه‌ی فارسی‌زبانان دنیا توصیه می‌کنم. البته خواندن کتاب را نه یک بار، بلکه چند بار پیشنهاد می‌کنم تا بتوانید از آن لذت بیشتری ببرید.» متن فوق بخشی از نظر محمدجواد فرج‌الهی بود که درباره‌ی کتاب رویای توسکستان داده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب که از متن انتخاب شده، نوشته شده است: «سوار بر اسب در حاشیه‌ی مزرعه پیش رفت. گند‌م‌ها، بلند و طلایی شده و وقت درو کردن‌شان فرا رسیده بود. کاش غصه‌هایش را همراه با گندم‌ها درو می‌کردند، کاش دلتنگی‌ها حجمی داشتند و لبریز می‌شدند... در سکوت با غمی ته چشمانش به نقطه‌ای خیره ماند. دیگر در آنجا ماندن فایده‌ای نداشت. باید برمی‌گشت تا کار و زندگی‌اش را از سر می‌گرفت. می‌دانست که ناچار است روزهای سخت‌تری را در شهرش تجربه کند، در شهری که از گوشه و کنارش با او خاطره داشت. خاطراتی شیرین که اکنون فقط موجب آزارش می‌شدند... .»

درباره نویسنده کتاب توسکستان

بهاره باقری، از نویسندگان معاصر فارسی، زاده سال 1347 شمسی در شهر تهران است. او که فارغ‌التحصیل رشته زبان آلمانی است، اولین داستان بلندش را با نام «زندگی شاید همین باشد» در سال 1391 شمسی تکمیل کرد و در همان سال به چاپ رساند. بعد از استقبال غیرمنتظره خوانندگان از کتاب فوق، او تصمیم گرفت تا در سال بعد، کتاب «توسکستان» را منتشر کند که از این کتاب هم نسخه‌های زیادی به فروش رفت. بنا به گفته روزنامه «ایران»، کتاب «توسکستان» از پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1393 شمسی بوده است.

بهاره باقری تاکنون 10 کتاب نوشته که عبارت‌اند از: «زندگی شاید همین باشد»، «توسکستان»، رویای توسکستان، «آسمان تو چه رنگ است امروز؟»، «اسپیدژ»، «پرواز با تو باید...»، «آبی ماهور»، «آبیِ آرام»، «زیر سایه‌ی افرا» و «یاس آن‌سوی پرچین».

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «رویای توسکستان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.