جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دختری در قطار

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب دختری در قطار
کشور مبدا
تعداد صفحات
412 صفحه
شابک
9789644083891
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
1394
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
39
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دختری در قطار» اثری شگرف از پائولا هاوکینز، روایتی است دلهره‌آور اما همراه با فضایی عاطفی و احساسی که هاوکینز توانسته در آن با دیدگاهی روانشناسانه به موضوعی معمایی بپردازد. هر بخش از داستان به وسیله‌ی یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود و این تعدد راوی باعث می‌شود در روایت داستان نوعی تنوع به وجود آید و شما قصه را هر بار از دید یک شخصیت جدید و با داوری‌ها و قضاوت‌های آن شخص دنبال کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دختری در قطار

داستان از زاویه دید سه زن: ریچل، آنا و مگان نقل می‌شود.

ریچل واتسون زنی سی و دو ساله و الکلی است که دورهٔ سختی از زندگی‌اش را می‌گذراند. تام، شوهر سابقش دو سال پیش او را به خاطر معشوقه‌اش ترک کرده‌است. الان او و آنا ازدواج کرده و یک دختر دارند. به هر حال تام، آنا را هم فریب می‌دهد و با همسایهٔ متاهل‌اش مگان هیپ‌ول رابطه دارد.

مگان باردار است و فکر می‌کند که تام پدر بچه‌اش است. در این بین که ریچل سعی دارد درباره رابطه تام و مگان رازهایی را برملا کند، در همین حین روزنامه‌ها خبر گم شدن زنی به نام مگان را منتشر می‌کنند... .

رمان دختری در قطار از معدود آثاری‌است که در عین برخورداری از روایتی جذاب و پرکشش، شخصیت‌پردازیِ دقیق و هوشمندانه‌ای نیز دارد. به‌طوری که می‌توان این رمان را، متعلق به هر دو ژانر "دلهره‌آور" و "روانشناسانه" دانست. رمان «دختری در قطار» بخشی از زندگی روزمره انسان امروزی را با جزییاتش به نمایش گذاشته است؛ شخصیت‌هایی که نه قهرمان‌اند و نه سوپراستار. شخصیت‌های این رمان آدم‌هایی معمولی‌اند که دچار مشکلاتی غیرمعمول می‌شوند.

درباره ترجمه کتاب دختری در قطار

مدت زیادی از انتشار دختری در قطار نگذشته بود که مترجمان کشورهای مختلف دست‌به‌کار شدند و ترجمه‌های متفاوتی از این کتاب وارد دنیای کتاب شد. این کتاب تاکنون به زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، آلمانی، ترکی، فارسی، روسی و... ترجمه شده است. دختری در قطار را در ایران، «محبوبه موسوی»، «سبحان فاطمی»، «علی قانع»، «سپیده صادقی» و «فرانک سالاری» ترجمه کرده‌اند. در این میان «مهرآیین اخوت» ترجمه‌ی زیبا و روانی از کتاب ارائه کرده است.

امتیاز کتاب دختری در قطار در گودریدز

  • تعداد نظرات: 124184
  • تعداد امتیازدهی: 2812731
  • میانگین امتیاز(از5): 3.96

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب دختری در قطار چیست؟

نظر مهدی ابوترابی را پس از خواندن کتاب می‌بینیم:

«یک رمان جنایی و عاشقانه...، وصف اتفاقات از دید چند شخصیت که از تعصب فکری و رفتاری و نظر شخصی متفاوت. وصف اتفاق‌های یکسان از دید شخصیت‌های مختلف که درک واقعیت رو دور از سلیقه فردی نشون میده. فقط بنظرم تعصب و غیرت به دور از فرهنگ ایرونی دار.  فراز و نشیب احساسی خوبی داره...  درکل پسندیدم و برای دیگران هم می‌پسندم.»

مسعود خجسته، خواننده کتاب، نظر خود را اینگونه بیان کرده است:

«مگه از این بهترم کتابی هست؟ جنایی و معمایی و عاشقانه در کنار هم یک ترکیب عالی ایجاد میکنه و بهتون قول میدم که تا آخر این کتاب را دنبال کنید بی‌آنکه خسته و دلسرد بشید و در داستان غرق خواهید شد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

  • مرگ با قطار مرگ خیلی بدی است. نمی‌دانم هر دو سه روز یک بار چند نفر بر اثر برخورد با قطار می میرند. نمی دانم چند نفرشان به طور اتفاقی مرده اند و چند نفر قصد خودکشی داشته اند.
  • خواب خوبی ندارم. نه چون نوشیدنی می نوشم، بلکه برای کابوس های شبانه ام. خواب می بینم در جایی گیر افتاده ام. می دانم یکی از راه می رسد. راه فراری هست. آن را پیش از این دیدم، اما راهم را نمی توانم پیدا کنم. وقتی او به من می رسد، نمی توانم فریاد بزنم. سعی می کنم. نفسم بند آمده، اما هیچ صدایی نیست. همچون آدمی که دارد می میرد و برای زندگی دس و پا می زند.
  • خلأ؛ خوب آن را می فهمم. باور دارم که هیچ چیز برای درمان آن به تو کمک نمی کند. از جلسات مشاوره درمانی دریافتم که خلأ ها و کمبود هایی در زندگی ات وجود دارد که همیشگی است. باید با آن ها کنار بیایی. مثل ریشه درخت که با سنگ بتونی اطرافش کنار می آید. تو هم با این خلأ ها کنار می آیی، شکل می گیری.
  • سرم را به شیشه قطار چسباندم. خانه ها را نگاه می کنم؛ مانند دنبال کردن صحنه های فیلم با دقت آن ها را ورانداز می کنم. به چیزهایی دقت دارم که دیگران دقت نمی کنند. فکر نمی کنم صاحبان این خانه ها هم از این زاویه، که من به جزییات خانه ها دقت دارم، تا حالا نگاه کرده باشند. دوبار در روز از این مسیر رد می شوم و هر چیز را چند بار تماشا می کنم.

درباره نویسنده کتاب دختری در قطار

پائولا هاوکینز  (Paula Hawkins) فارغ‌التحصیل رشته‌های فلسفه و علوم سیاسی‌ست. او در کنار دغدغه‌های آکادمیک خود، سال‌ها به روزنامه‌نگاری نیز مشغول بوده است و همین امر، نگاهی تیزبین و حساس به او بخشیده است که در متن کتاب دختری در قطار به خوبی مشهود است. از او علاوه‌بر این رمان، کتابی با عنوان «الهه‌ی پول (مجموعه‌ای از راهکارها در جهت ثروتمند شدن زنان)» و چند اثر دیگر نیز منتشر شده است؛ اما هیچ‌کدام از این آثار نتوانسته موفقیت خیره‌کننده‌ی دختری در قطار را به دست آورد.

نکات جالب درباره کتاب دختری در قطار

رمان در آغاز انتشارش در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های داستان نیویورک تایمز، به تاریخ اول فوریه سال۲۰۱۵، و سیزده هفتهٔ متوالی در صدر لیست به تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ قرار داشت.

افتخارات و جوایز کتاب دختری در قطار

  • قرار گرفتن در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های داستان نیویورک تایمز
  • کتاب سال ایالات متحده
  • رتبه‌ی نخست فروش در لیست کتاب‌های دارای جلد سخت
  • برنده‌ی جایزه‌ی audie
  • نامزد جایزه‌ی کتاب بین‌الملل
  • کتاب منتخب گودریدز در بخش معمایی
  • نامزد جایزه Waterstones

خرید کتاب دختری در قطار

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب دختری در قطار را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دختری در قطار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.