جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تفسیر خواب

قیمت:
245,000 تومان
مشخصات کتاب تفسیر خواب
کشور مبدا
تعداد صفحات
689 صفحه
شابک
9789651399312
سال خلق اثر
1278
سال انتشار
1278
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
28
این کتاب در یک نگاه

کتاب «تفسیر خواب» به قلم زیگموند فروید در سال 1899 چاپ شد. در این کتاب فروید نظریه خودش را راجع به ذهن ناخودآگاه با توجه به خواب و دیدن رویا بیان می‌کند. او اشاره به این موضوع دارد که دیدن رویا در خواب، دارای دو تصویر و برداشت است:


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تفسیر خواب

کتاب «تفسیر خواب» به قلم زیگموند فروید در سال 1899 چاپ شد. در این کتاب فروید نظریه خودش را راجع به ذهن ناخودآگاه با توجه به خواب و دیدن رویا بیان می‌کند. او اشاره به این موضوع دارد که دیدن رویا در خواب، دارای دو تصویر و برداشت است: تصویر اول همان اصل رویا است که گاهی واضح است و به یاد می‌ماند و گاهی ناواضح است و بعد از بیداری و آگاهی به فراموشی سپرده می‌شود. او معتقد است، تصویر دوم دلیل و ریشه اصلی و منشا آن رویاست که یک اتفاق واقعی و حقیقی در زندگی و یا افکار نهفته‌ و ناآشکار فرد محسوب می‌شود که در قالب یک رویا خود را در خواب نشان می‌دهد. کتاب «تفسیر خواب»، اولین بار فقط در 600 نسخه چاپ شد و فروش چاپ اول آن هشت سال به طول انجامید. اما با گذشت زمان و اقبالی که از جانب مردم نسبت به این کتاب شکل گرفت، هفت نسخه دیگر در زمان فروید چاپ شد که آخرین نسخه آن در سال 1929 بود. این کتاب در ایران با ترجمه شیوا رویگریان در 690 صفحه و توسط نشر مرکز منتشر شده است.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب «تفسیر خواب» چیست؟
سامان در مورد این کتاب می‌گوید: «این کتاب، یک کتاب تفسیر خواب معمولی نیست، بلکه طبق خواب‌هایی که یک شخص می‌بیند، او را تحلیل روانشناختی می‌کند و به اعماق روان فرد نفوذ می‌کند و یاد می‌دهد چگونه خواب‌ها را تعبیر و تفسیر کنیم.» نظر سباستین در مورد کتاب این‌گونه است: «کتاب‌های فروید را باید خواند؛ حتی اگر علاقه‌ای به موضوع آن نداشته باشی، باز هم باید آن ‎را بخوانی. به این دلیل که او یک دانشمند بزرگ است و هرگز هجو و باطل نمی‌گوید. بعد از خواندن این کتاب، عقیده‌ام نسبت به خواب و رویا کاملا تغییر کرد و جهان جدیدی را پیدا کردم. فروید با قلم اسرارآمیزش به زیبایی می‌تواند تو را مجذوب کند؛ حتی وقتی کاملا علمی صحبت می‌کند.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند
در پاراگرافی از کتاب در مورد رویاها و ارتباط مستقیمش با ذات واقعی انسان‌ها می‌خوانیم: «انسان شرافتمند در رویاهایش نیز شرافتمند خواهد بود و در برابر وسوسه‌ها مقاومت خواهد کرد و خود را از نفرت، حسادت، خشم و مفاسد دیگر دور نگاه خواهد داشت، ولی انسان آلوده به گناه، قاعدتا در رویاهایش همان تصویری را می‌یابد که در عالم بیداری پیش چشم خود دارد.» در پشت جلد کتاب، این‌طور آمده است: «بیش از یک قرن پیش فروید با نوشتن این کتاب، برای تفسیر خواب و رویا، که پیش از آن موضوع حدس و گمان‎‌های عوامانه و سطحی بود، پایه و اسلوبی علمی و نظام‌مند فراهم کرد و گامی بزرگ در زمینه‌ی جست‌وجوی علمی در ذهن انسانی و فهم پدیده‌ها و مسائل ذهنی برداشت. با این حال در آغاز کتاب پیش از ارائه نظریه خویش، یعنی تلقی خواب دیدن به منزله‌ی تحقق آرزو، سابقه تحلیل علمی رویا‌ها را به تفصیل بررسی کرد که آن نیز نمونه‌ای از کار دقیق پژوهش‌گرانه و ارج‌شناسی تلاش‌های دیگران به‌شمار می‌آید. فروید خواب‌ها را «بزرگراهی به درون ناخودآگاه» می‌دانست و عالمان پس از او نیز چون خود او از این بزرگراه برای راه یافتن به جهان پیچیده‌ی ذهن انسانی بهره‌های بسیار بردند. روان‌کاوی و روان‌درمانی امروز بی‌تردید به کار پیشاهنگ و پیشتاز فروید دین بسیار دارد.» پاراگرافی کوتاه از کتاب که ارتباط یک رویا را با امیال دوران کودکی نشان می‌دهد: «رویا نوعی تحقق آرزو است، تحقق دگرگون‌شده‌ی امیال کودکی که در حالت بیداری به‌آسانی قابل دسترسی برای خودآگاهی نیست.»
درباره‌ نویسنده
زیگموند فروید یک عصب‌شناس برجسته اهل اتریش بود که در 6 می 1856 در شهر وین زاده شد و سرانجام در23 سپتامبر 1939 به علت بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت. فروید یکی از بزرگان عرصه‌ی روانکاوی و بنیانگذار علم روانکاوی به عنوان یک روش درمانی در روانشناسی بود و بیشتر سال‌های عمرش را صرف مطالعه و تحقیق در علم روانکاوی کرد. فروید در طول عمرش بیشتر از 320 کتاب و مقاله‌ی علمی چاپ کرده است. «تفسیر خواب»، «تعبیر خواب و بیماری‌های روانی»، «توتم و تابو»، «تمدن و ملالت‌های آن»، «موسی و یکتاپرستی»، «سه رساله درباره نظریه جنسی» از جمله آثار فروید هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تفسیر خواب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.