جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آرامش در محیط کار

قیمت:
140,000 تومان
مشخصات کتاب آرامش در محیط کار
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9786009969784
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
905
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آرامش در محیط کار» همان‌گونه که از نامش مشخص است، درباره یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان صحبت می‌کند، و آن چیزی نیست به جز محیطی آرام و دلخواه برای کار کردن‌. کتاب «آرامش در محیط کار» نوشته سوفی مرین، بر اساس اتفاقات واقعی از مراجعه‌ی کسانی نوشته شده است که در محیط کار خود متحمل فشار و استرس‌های فراوان بوده‌اند. کسانی که به عنوان یک زن مورد آزار و تبعیض جنسیتی قرار گرفته‌اند. کسانی که مورد قلدری افراد بالادست قرار گرفته‌اند و این قبیل چیزها.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آرامش در محیط کار

 خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند تا عوامل استرس‌زای محیط کار را تا حد ممکن کاهش دهیم و سپس محیط کار شاد و آرامی داشته باشیم.

این کتاب همچنین با یاد دادن مهارت‌های درست ارتباطی، باعث می‌شود بتوانیم به درست‌ترین شکل ممکن از همکارمان در محیط کار تعریف و تمجید کنیم، و یا انتقادهای موجود را، با کمترین تنش و درگیری پاسخ دهیم. سال‌های زیادی است که استرس و اضطراب محیط کار، عده‌ی بسیاری را فرسوده و خسته کرده است و چه بسا کسانی بوده‌اند که به خاطر این فشار مضاعف کار خود را کنار گذاشته‌اند. این کتاب همه‌ی سیاست‌های لازم در محیط کار را به شما یاد می‌دهد، و برایتان تجربه‌ای متفاوت را رقم خواهد زد.

نظر خوانندگان در سراسر جهان درباره کتاب آرامش در محیط کار چیست؟

ستاره نظر خود را راجع‌به کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «یکی از دوستان من تو محیط کارش خیلی مشکل داشت مخصوصا با آقایون. این کتاب رو براش فرستادم و خیلی راضی بود. اگه تو محیط کار و روابط کاری مشکل دارید حتما این کتاب رو بخونید.»

محمد درباره کتاب می‌گوید: «به نظر من کتاب ادبیات جالبی نداشت و خیلی بی روح بود. اما در کل موارد خوبی هم داخل کتاب می‌شه پیدا کرد و چالش‌های کار رو بعضی جاها جالب توضیح داده. در کل خیلی جای کار وجود داره در این زمینه‌ها.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در این قسمت از کتاب راجع‌به ماهیت تغییر و مقاومت ما در برابر آن می‌خوانیم: «برخی افراد تصور می‌کنند که اگر ما به تغییرات واکنشی منفی نشان دهیم، به این دلیل است که تغییر را مسئله‌ای طبیعی نمی‌دانیم. اما من در پاسخ می‌گویم که کاملاً بر عکس، تغییر در سرتاسر طبیعت حضور دارد. این تغییرات در قالب تحول (مثلاً تبدیل پیله به پروانه)، جهش‌های ژنتیکی (شیرهای سفید یا تولد گربه‌هایی با چشمان دو رنگ از جمله نمونه‌های جهش ژنتیکی هستند)، سازگاری (سازگاری کامل زرافه با محیط اطرافش)، تکامل یا بلوغ (بلوغ جنسی یا فکری و مغزی) در طبیعت وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام دهید. دستان خود را در ارتفاع قفسه سینه و موازی با زمین قرار دهید، حالا برای چند ثانیه‌ای دست راست خود را روی دست چپتان بگذارید. (قبل از انجام این تمرین، ادامه متن را نخوانید) چه اتفاقی افتاد؟ آیا شما هم جزء آن دسته از اکثریت قریب به اتفاقی هستید که هر دو دستشان تکان نخورد؟ به هر‌حال من از شما نخواسته بودم که سعی کنید در همین موقعیت باقی بمانید... ولی شما خودتان مقاومت کردید. یعنی فشاری در خلاف جهتِ دست چپتان به دست راست خود وارد کردید. این تمرین به ما نشان می‌دهد که مقاومت هم مانند تغییر، پدیده‌ای طبیعی است.»

در این قسمت از کتاب راجع‌به فشاری که روی افراد در محیط کار وجود دارد مطالعه می‌کنیم: «هنگامی که یک فرد، تحت فشارهای کاری طولانی و شدید قرار می‌گیرد (درگیری‌های تکراری با همکار یا مدیر، حجم زیاد کار) وضعیت تنش و استرس مزمن حاکم می‌شود.

 هلن، دستیار مدیر است. او از چند ماه پیش به دلیل بیماری مرخصی استعلاجی گرفته بود؛ اما هنگامی که به محل کار خود باز می‌گردد، متوجه می‌شود که وظایف او به همکارش محول شده و او کار مورد علاقه‌اش را از دست داده است. علاوه بر این، رابطه‌اش نیز با سرپرستش ضعیف و کم رنگ شده است و گویی دیگر به او اعتماد ندارد. این وضعیت او را به شدت ناراحت و دل شکسته کرده است. فرض کنید به شخصی که پیام «کامل باش!» را همیشه دریافت کرده است، مسئولیتی واگذار می‌کنید. بدون شک از کارآیی او و دقتش در کارها و نیز قابل اطمینان بودنش راضی خواهید بود. در حالی که همین شخص ممکن است در اثر بازخوانی‌ها و بازنویسی‌ها، نتواند کار را به موقع تحویل دهد.»

درباره نویسنده کتاب آرامش در محیط کار

سوفی مرین یک روان‌درمانگر، روان‌شناس کار و کنشگر حرفه‌ای پیشگیری از خطر است که در زمینه تحلیل رفتاری و درمان‌های شناختی رفتاری آموزش دیده است. در حال حاضر فقط کتاب آرامش در محیط کار از این نویسنده در ایران ترجمه و به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آرامش در محیط کار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.