جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تله‏ موش‏

قیمت:
84,000 تومان
مشخصات کتاب تله‏ موش‏
کشور مبدا
تعداد صفحات
275 صفحه
شابک
9789646641594
سال خلق اثر
1331
سال انتشار
1331
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

کتاب «تله موش»، یک مجموعه‌ از نمایش‌نامه‌های آگاتا کریستی است که نخستین بار در سال 1950 میلادی به زبان انگلیسی منتشر شد. مهم‌ترین بخش این کتاب، نمایش‌نامه‌ی «تله موش» است که ماجرای یک گروه از پناهجویان را در مهمانخانه‌ی رالستون روایت می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تله‏ موش‏

کتاب «تله موش»، یک مجموعه‌ از نمایش‌نامه‌های آگاتا کریستی است که نخستین بار در سال 1950 میلادی به زبان انگلیسی منتشر شد. مهم‌ترین بخش این کتاب، نمایش‌نامه‌ی «تله موش» است که ماجرای یک گروه از پناهجویان را در مهمانخانه‌ی رالستون روایت می‌کند. این مهمانخانه که توسط یک زوج به نام‌های مالی و گیلز اداره می‌گردد، در یک روز برفی پناهگاه کسانی می‌شود که در سرما و بوران گرفتار شده‌اند. از افسر پلیس و معمار گرفته تا حقوقدان و سرگرد ارتش همه در این مهمانخانه حضور دارند. اما نکته‌ی مهم ماجرا این است که یک قاتل هم در میان مسافران وجود دارد! به‌تازگی هم یک قتل در نزدیکی مهمانخانه رخ داده است و پلیس حاضر در داستان باید قاتل را پیدا کند. شما می‌توانید ادامه‌ی ماجرا را در کتاب «تله موش» با ترجمه‌ی مریم زکریا دنبال کنید. این کتاب شامل نمایش‌نامه‌های زیر است: «تله موش»، «آخرین جلسه»، «یک اتفاق»، «فقط ساعت شاهد بود»، «شبان بزرگ»، «روی موج عوضی» و «لانه‌ی بلبل».
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «تله موش» چیست؟
پائولین، مخاطب کتاب از آلمان، نظر خود را در وب‌سایت‌ گودریدز این‌گونه بیان کرده است: «تمام هفت نمایش‌نامه‌ی این کتاب، به قدری جذاب و گیرا هستند که خواننده را تا پاسی از شب، پای کتاب میخکوب کنند. این نمایش‌نامه‌ها به اندازه‌ای خوب، زیبا و با جزئیات توجه شده‌اند که گویی تئاتری در جلوی شما در حال اجرا است! متن کتاب هم ساده و روان است و به‌خوبی با آن ارتباط برقرار خواهید کرد. از میان نمایش‌نامه‌های کتاب «تله موش»، «شبان بزرگ» و «یک اتفاق» را از همه بیش‌تر دوست داشتم؛ چراکه ماجرا‌های جالب و بسیار خلاقانه‌ای بودند و در پایان داستان، لبخند رضایت را برای من به همراه داشتند.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
به این قسمت از داستان «تله موش» توجه کنید که چگونه یکی از مسافران با پیداکردن مهمانخانه از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند: «اما چه خوش‌شانسی شگفت‌انگیزی! چه استجابت دعایی. یک مهمانخانه و میزبانی جذاب. حیف که رولز رویسم در برف گیر کرده است. برف کورکننده همه جا هست. نمی‌دانم کجا هستم. شاید، با خودم فکر می‌کنم، قرار است که از سرما بمیرم. و بعد کیف کوچکی را برمی‌دارم و به‌سختی در برف شروع به حرکت می‌کنم. رو به رویم دروازه‌هایی آهنی را می‌بینم. یک اقامتگاه! من نجات پیدا کرده‌ام!»
درباره نویسنده
آگاتا کریستی، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی در سبک ادبیات کارآگاهی، زاده‌ی سال 1890 میلادی در شهر تورکوی است. او در میان سال‌های جنگ جهانی اول، رمان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» را نوشت و شخصیت هرکول پوآرو را خلق کرد. این اولین رمان آگاتا کریستی بود که به موفقیتی بی‌نظیر دست یافت و موجب شهرت جهانی‌اش گشت. او پس از آن 66 رمان جنایی و 14 مجموعه داستان کوتاه نوشت و به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان با فروش بیش از دو میلیارد کتاب تبدیل شد. آگاتا کریستی همچنین پرترجمه‌ترین نویسنده‌ی تاریخ بوده و آثارش به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است. از میان نوشته‌های مشهور او می‌توان به کتاب‌های «قتل‌های الفبایی»، «آقای کوئین مرموز»، «شاهدی برای دادگاه»، «دروازه‌ی سرنوشت»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «شبح مرگ بر فراز نیل» و «قتل راجر آکروید»، «راز قطار آبی»، «قتل در زمین گلف» و «معمای کارائیب» اشاره کرد. آگاتا کریستی سرانجام در سال 1976 میلادی بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفت.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تله‏ موش‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.