جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راز قطار آبی

قیمت:
148,000 تومان
مشخصات کتاب راز قطار آبی
کشور مبدا
تعداد صفحات
314 صفحه
شابک
9789643635725
سال خلق اثر
1307
سال انتشار
1307
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه

زنی اسرارآمیز، جواهری نفرین شده و یک قطار شبانه به مقصد فرانسه؛ آیا این‌ها مقدمات یک عشق آتشین هستند یا جنایتی هولناک؟ آگاتا کریستی در کتاب «راز قطار آبی» ما را با یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین ماجراهای پوآرو همراه می‌کند. او در این رمان داستان دختری به نام روت کترینگ را روایت کرده است؛ کسی که فرزند یک میلیونر آمریکایی است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راز قطار آبی

زنی اسرارآمیز، جواهری نفرین شده و یک قطار شبانه به مقصد فرانسه؛ آیا این‌ها مقدمات یک عشق آتشین هستند یا جنایتی هولناک؟ آگاتا کریستی در کتاب «راز قطار آبی» ما را با یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین ماجراهای پوآرو همراه می‌کند. او در این رمان داستان دختری به نام روت کترینگ را روایت کرده است؛ کسی که فرزند یک میلیونر آمریکایی است. روت می‌خواهد برای دیدن مردی که عاشق اوست، به وسیله قطار به فرانسه برود. اما متاسفانه در پایان سفر، جنازه‌ی او با صورتی مخدوش شده یافت می‌شود و جواهراتش نیز به سرقت برده شده است. حال پوآرو باید معمای این جنایت را حل کند و در این راه از کمک‌ها و حمایت‌های پدر مقتول نیز برخودار است. شما می‌توانید ادامه‌ی داستان را در کتاب «راز قطار آبی» با ترجمه‌ی فوق‌العاده‌ی مجتبی عبدالله‌نژاد دنبال کنید.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «راز قطار آبی» چیست؟
آدرین، مخاطب کتاب از بریتانیا، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «یک شاهکار دیگر از آگاتا کریستی که واقعا فوق العاده بود! من از خواندن این رمان لذت بردم و عاشق شخصیت‌ها، مکان و زمانی که اتفاقات در آن جریان داشت، شدم. کریستی مثل همیشه نبوغ‌آمیز، عالی و منسجم نوشته است. من هر چقدر سعی کردم تا زودتر از پوآرو قاتل را کشف کنم، نتوانستم. تا لحظه‌ی آخر حاضر بودم قسم بخورم قاتل شخص فلان است، اما طی فقط ده صفحه، همه‌ی تفکرات و منطقم زیر سوال رفت! واقعا بهترین داستان‌نویس جنایی، خانم اگاتا کریستی است. خواندن این رمان را هم به شما پیشنهاد می‌کنم چراکه یکی از بهترین داستان‌های پوآرو را روایت می‌کند.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
به این قسمت از کتاب توجه کنید تا با نحوه‌ی روایت داستان و توصیفات نویسنده آشنا شوید: «نزدیک نیمه‌شب بود که مردی از میدان کنکورد گذشت. با وجود پالتو پوست زیبایی که جثه‌ی لاغرش را می‌پوشاند، ظاهر نحیف و رقت‌باری داشت. مردی ریزنقش با صورتی مثل موش؛ فکر می‌کردی یک شخص ساده و معمولی است که هیچ‌وقت کاره‌ای نبوده یا در هیچ زمینه‌ای به جایی نرسیده، ولی ناظری که به چنین نتیجه‌ای می‌رسید، اشتباه می‌کرد. چون این مرد، با وجود ظاهر معمولی و ساده‌اش، در سرنوشت دنیا تاثیر زیادی داشت. در دنیایی که موش‌ها در آن همه‌کاره بودند، او فرمانروای موش‌ها بود.»
درباره نویسنده
آگاتا کریستی، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی در سبک ادبیات کارآگاهی، زاده‌ی سال 1890 میلادی در شهر تورکوی است. او در میان سال‌های جنگ جهانی اول، رمان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» را نوشت و شخصیت هرکول پوآرو را خلق کرد. این اولین رمان آگاتا کریستی بود که به موفقیتی بی‌نظیر دست یافت و موجب شهرت جهانی‌اش گشت. او پس از آن 66 رمان جنایی و 14 مجموعه داستان کوتاه نوشت و به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان با فروش بیش از دو میلیارد کتاب تبدیل شد. آگاتا کریستی همچنین پرترجمه‌ترین نویسنده‌ی تاریخ بوده و آثارش به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است. از میان نوشته‌های مشهور او می‌توان به کتاب‌های «قتل‌های الفبایی»، «آقای کوئین مرموز»، «شاهدی برای دادگاه»، «دروازه‌ی سرنوشت»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «شبح مرگ بر فراز نیل» و «قتل راجر آکروید»، «تله موش»، «قتل در زمین گلف» و «معمای کارائیب» اشاره کرد. آگاتا کریستی سرانجام در سال 1976 میلادی بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفت.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راز قطار آبی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.