جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خلق محتوا خلق مشتری

قیمت:
204,000 تومان
مشخصات کتاب خلق محتوا خلق مشتری
کشور مبدا
تعداد صفحات
296 صفحه
شابک
9786226650427
سال خلق اثر
1388
سال انتشار
1388
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «خلق محتوا خلق مشتری» از کتاب‌های مطرح در زمینه‌ی تبلیغات و جذب مخاطب است که در سال 2009 منتشر شد. این کتاب اثر «جو پولیتزی» توسط سعید زرگریان به فارسی برگردانده شده و «انتشارات آموخته» آن را چاپ کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خلق محتوا خلق مشتری

در گذشته‌ای نه چندان دور، تبلیغات به معنای استفاده از بیلبوردهای جذاب و بزرگی بود که در نقاط مختلفی از شهر به چشم می‌خورد؛ یا استفاده از تبلیغاتی که به زور خودشان را وسط برنامه‌های پر مخاطب تلویزیون می‌چپاندند و حوصله‌ی مخاطب را سر می‌بردند. در عصر حاضر دیگر این‌گونه تبلیغات و رنگ و لعاب دادن به محصول، آنچنان جذاب نیست که بتواند مخاطبین را با خود همراه کند. پیام‌های تبلیغاتی سنتی جایشان را به بازاریابی محتوایی داده‌اند. نویسنده در کتاب «خلق محتوا خلق مشتری»، چگونگی تولید و ارائه‌ی محتوا را به شما نشان می‌دهد و با در اختیار گذاشتن مثال‌های بسیاری از بازاریابی محتوایی، کار را برای شما آسان می‌کند.  

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب خلق محتوا خلق مشتری چیست؟

خواننده‌ای در مورد این اثر نوشته است: «من سال‌های زیادی است که در زمینه‌ی تبلیغات فعالیت می¬کنم، این کتاب را به پیشنهاد یکی از دوستان خواندم و بلافاصله متوجه تغییر رویکردم در کار شدم. این کتاب راهنمای مفیدی برای موفقیت در مشاغل مربوط به بازاریابی و جذب مشتری است.» خواننده‌ی دیگری با اشاره به توانمندی نویسنده و سطح علمی او می‌نویسد: «نقطه‌ی قوت کتاب‌های جو پولیتزی، ارائه‌ی درک و بینش ارزشمندی است که دیدگاه افراد را نسبت به جهان وسیع رسانه‌های اجتماعی و محتوایی تغییر می‌دهد.» مخاطب دیگری با تاکید بر اهمیت موضوع کتاب، عنوان کرده است: «این کتاب اولین کتابی است که به طور جدی به موضوع بازاریابی محتوا پرداخته است. در قرن حاضر دیگر شیوه‌های قدیمی تبلیغات ارزشی ندارند. تا زمانی‌که نتوانید محتوای ارزشمند و قانع‌کننده‌ای به مخاطبین تجارتتان ارائه کنید، از مشتری خبری نیست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

جو پولیتزی بحثش را با تغییر شیوه‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگی مانند نایکی شروع می‌کند و در این باره می‌گوید: «نایکی و شرکت‌های بزرگ دیگری مانند پراکتِر اند گَمبِل، جانسون اند جانسون و جنرال موتور همگی در حال فاصله گرفتن از راهبردهای ابتدایی تبلیغات و حمایت مالی‌اند که کمک کردند برندهایشان تا این اندازه مشهور شوند. این گزاره‌ی ترسناکی برای شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ و برندهای قدیمی سرشناس است. سخت است درک کنیم که راهبردهای بازاریابی که زمانی همه خواهان‌شان بودند و به سرعت بهترین برندها را به جایگاه بالایی رساندند، در حال افول‌اند. وقتی شوک اولیه‌ی ناشی از تغییر دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم پشت سر گذاشتید، می‌فهمید که شاید این بزرگ‌ترین فرصت بازاریابی‌ای باشد که تا کنون برای برندها در بازار های B2B و B2C وجود داشته است. آن‌چه شاهدش هستیم دست کمی از یک سونامی در عرصه‌ی بازاریابی ندارد، که بر کسب و کارهایی در اندازه‌های مختلف، صرف نظر از چیزی که می‌فروشند، تأثیر می‌گذارد. مشتریان احتمالی دیگر به آن اشکال بازاریابی که چندین دهه نتیجه داده‌اند پاسخ نمی‌دهند. پس، بیش‌تر سازمان‌های بازاریابی می‌پرسند: «حالا چه می‌شود؟»»
در قسمتی از کتاب نویسنده به شرح مثالی عینی از تأثیر محتوا در تبلیغات می‌پردازد: «مجموعه ویدئوهای «آیا مخلوط خواهد کرد؟» شرکت بِلندتِک، تولیدکننده‌ی دستگاه‌های مخلوط‌کن، ظرف چند سال گذشته ده‌ها میلیون بازدید داشته‌اند. این ویدئوهای سی ثانیه تا دو دقیقه‌ای، تام دیکسون، بنیانگذار بِلندتِک را در حال تلاش برای مخلوط کردن چیزهای مختلف، از قبیل توپ‌های گلف، تلمبه‌ی لوله بازکن و حتی گوشی آیفون نشان می‌دهند. به گفته‌ی جرج رایت، یکی از مدیران اجرایی بِلندتِک، فروش این شرکت بیش از 500 درصد افزایش یافته است، که علت این افزایش را مجموعه ویدئوها می‌داند.»
در ادامه جو پولیتزی یکی از دلایل حرکت کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی را، تغییر نگرش خریداران می‌داند: «مصرف‌کنندگان امروزی و آگاه به اینترنت همه‌جا را به دنبال اطلاعاتی اساسی می‌گردند که آن‌ها را قادر می‌سازد تصمیمات هوشمندانه‌ای برای خرید بگیرند. در چند سال اخیر، رفتار خریداران از این رو به آن رو شده است. مشتریانتان اکنون به شکل فزاینده‌ای درباره‌ی آن‌چه می¬خواهند بخرند اطلاعات دارند. آن‌ها بی‌هدف و به این امید اینترنت‌گردی نمی‌کنند که شاید پیام‌های بازاریابی که ناگهان از راه می‌رسند، رویشان تأثیر بگذارند. به علاوه، مشتریان به انتظار نمی‌نشینند تا شاید چیزی از شما بشنوند. در نتیجه خریداران به محتوایی نیاز دارند که هوش و دانششان را افزایش دهد. برد با کسب و کارهایی خواهد بود که چنین محتوایی ارائه دهند.»

درباره نویسنده کتاب خلق محتوا خلق مشتری

جو پولیتزی، متخصص بازاریابی و نویسنده‌ای اهل آمریکا است که شهرت خاصی در زمینه‌ی کتاب‌های بازاریابی و تجاری دارد. جو را بشارت‌دهنده‌ی بازاریابی محتوا دانسته‌اند که رسالت خودش را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است و تلاش‌هایش اکنون به جایی رسیده‌ است که همه‌ی متخصصان ایمان آورده‌اند که بازاریابی محتوا، اصلی‌ترین روش بازاریابی آینده خواهد بود. «کارخانه محتوا» و «قدرت محتوا» بخشی از آثار این نویسنده هستند که می‌توانند راهنمای خوبی برای تولید محتوا باشند.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خلق محتوا خلق مشتری»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.