جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کتابفروشی نویسندگان فقید

قیمت:
128,000 تومان
مشخصات کتاب کتابفروشی نویسندگان فقید
کشور مبدا
تعداد صفحات
399 صفحه
شابک
9786004056199
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «کتابفروشی نویسندگان فقید» ترجمه‌ای است از کتاب Paris by the Book نوشته لیام کالانان، نویسنده¬ی آمریکایی است. این کتاب در ایران توسط نیما فرحی به فارسی برگردانده شده است. نشر ثالث در سال 1399 کتاب «کتابفروشی نویسندگان فقید» را در 399 صفحه منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کتابفروشی نویسندگان فقید

کتاب «کتابفروشی نویسندگان فقید» داستان یک مرد نویسنده به نام رابرت است که خود را در جایی پنهان کرده و همسر و فرزندانش به نام‌های الی و دافنه، با ردگیری سرنخ‌هایی که در کتاب‌ها و فیلم‌ها پیدا می‌کنند، در تلاش برای یافتن او هستند. آن‌ها در این جست‌و‌جو از شهر پاریس سردرمی‌آورند. خواننده در سفر به پاریس با شخصیت‌های داستان همراه می‌شود و این شهر را از دریچه نگاه آن‌ها می‌بیند. این کتاب، داستانی جذاب و سرشار از رنج از دست دادن و شادی بازیافتن است.

نظر مخاطبان درباره کتاب کتابفروشی نویسندگان فقید چیست؟

عرفان محمدی یکی از خوانندگان نسخه فارسی کتاب می‌گوید: «جذاب، دلهره‌آور و پیروزمندانه، کتاب «کتابفروشی نویسندگان فقید» سفر یک زن را دنبال می‌کند که داستان خود را می‌نویسد و در جست‌و‌جوی قدرت خانواده و جادویی است که در صفحات کتاب پنهان شده است.»

جویی جرباد کاربر یاست گودریدز و از خوانندگان نسخه انگلیسی، بر این باور است که نویسنده در انتخاب شهر پاریس برای روایت داستان هوشمندی به خرج داده است: «واقعاً از خواندن این کتاب لذت بردم؛ گیج‌کننده، جذاب و پیچیده. کتابی در مورد کتاب‌ها که در کتابفروشی اتفاق می‌افتد! پاریس شهری است که به کتابفروشی‌های قدیمی شهرت دارد. انتخاب این شهر برای روایت داستان واقعاً قابل ستایش است.»

اما گِرِگ برداشت دیگری از داستان داشته است: «با مطالعه این کتاب حیرت کردم که چگونه می‌شود به نام هنر و ادبیات، این‌گونه دیگران را آزرده‌خاطر ساخت!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مدت‌ها در ویترین کتابفروشی‌مان برای او دام پهن کرده بودم، دامی که استادانه پهن شده بود. آن‌طور بود که باید می‌بود. در محله فوق‌العاده محبوبِ ماره زندگی می‌کردیم، اما کتابفروشی در قسمت جنوبی ماره واقع شده بود؛ جایی که نزدیک به رودخانه سن است، دورتر از دکه‌های فلافل‌فروشی یا شیرینی‌فروشی یا خیابان‌هایی که در آن مردم پیاده راه می‌روند. در نتیجه از انبوه جمعیت دورَم و کم‌تر مشتری می‌آید. تقریباً یک طرف ساختمان کتابفروشی به دیوار سیاه صومعه‌ای چسبیده که شاید ساکنانی هم داشته باشد؛ اما با وجود تمام ناقوس‌هایی که دارد، هرگز ندیده‌ام راهبی آنجا رفت‌وآمد کند. روبه¬روی صومعه، چند فروشگاه مثل کتابفروشی ما به چشم می‌خورد که کنار هم ردیف شده‌اند و همه در طبقه همکف ساختمان‌هایی با نمای صاف و مسطح واقع شده‌اند، با طیف‌های مختلف کرم رنگ‌آمیزی شده‌اند، چند تایی هم به رنگ زرد چرک در آمده‌اند.»

معرفی نویسنده کتاب کتابفروشی نویسندگان فقید

لیام کالانان نویسنده آمریکایی، در سال 1968 میلادی متولد شد. او که در رشته هنر تحصیل کرده، اکنون در دانشگاه ویسکانسین، انگلیسی تدریس می‌کند. از دیگر آثار او می‌توان «اطلس ابر» نوشته سال 2004 و «همه مقدسین» نوشته سال 2007 را نام برد.

از نیما فرحی آثار دیگری از جمله «دخترک تایلندی» نوشته جولیا مانزانارس، «کارپف از زبان کارپف» نوشته آناتولی کارپف، «نام‌گذاری گشایش‌های شطرنج» به قلم ناتان رز نیست و «خواهران همینگوی» نوشته آنی انگلند نوبلین به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کتابفروشی نویسندگان فقید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.