جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پیاده روی با نیچه

قیمت:
137,000 تومان
مشخصات کتاب پیاده روی با نیچه
کشور مبدا
تعداد صفحات
208 صفحه
شابک
9786004613842
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب پیاده‌روی با نیچه، نوشته‌ی جان کاگ، یک بیوگرافی با درون‌مایه فلسفی است. کتاب پیاده‌روی با نیچه که به عنوان بهترین اثر سال 2018 میلادی از سوی رسانه آمریکایی «ان‌پی‌آر» انتخاب شده، به زبان انگلیسی نوشته شده، اما به سایر زبان‌های دنیا همچون پرتغالی، ترکی، لیتوانیایی و صربی نیز ترجمه شده است. کتاب «پیاده‌روی با نیچه» توسط امیر فخرایی به زبان فارسی ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پیاده روی با نیچه

کتاب «پیاده‌روی با نیچه»، ادامه‌ای بر کتاب «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» بوده و داستان آن سفر فلسفی جوانی درون‌نگر یعنی جان کاگ، در دو برهه‌ی زمانی مختلف است. او در 19 و 36 سالگی به رشته‌‌کوه‌های سوئیس می‌رود؛ مکانی که نیچه در آن کتاب «چنین گفت زرتشت» را نوشت. شخصیت اصلی داستان یعنی آقای کاگ، به دنبال کشف حقیقت در قلب فلسفه‌ی نیچه است، اما طی سفرهایش به دو برداشت متفاوت از فلسفه‌ی او می‌رسد.

شاید شرایط زندگی متفاوت کاگ که از یک جوان مجرد به یک فرد متاهل با فرزندان خردسال تبدیل گشته، باعث شده تا دیدگاه فلسفی‌اش تغییر کند. به هر حال موضوع کتاب پیاده‌روی با نیچه در مورد ایجاد تعادل میان تعقل و دیوانگی، شکستن دیوار غرور و رسیدن به چیزهای دست‌نیافتنی است. این کتاب تنها محدود به فلسفه‌ی نیچه نیست، بلکه به ما درس زندگی نیز می‌آموزد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب پیاده‌روی با نیچه چیست؟

کریسپین استارول، از نشریه تی‌ال‌اس، در نقد کتاب چنین نوشته است: «آقای کاگ با دو نوشته‌ی خود یعنی پیاده‌روی با نیچه و «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» یک ژانر جدید خلق کرده است. او سفر به قلب آثار و افکار نیچه را با نوشته‌های شخصی خودش درآمیخته و کتابی فوق‌‎العاده در سبک ادبیات غیرداستانی معاصر نوشته است. باید بگویم که نتیجه کار بسیار خواندنی و جالب شده است. کتاب پیاده‌روی با نیچه می‌تواند الگویی باشد برای کسانی که می‌خواهند کتاب اتوبیوگرافی فلسفی بنویسند.»

«من کتاب قبلی آقای کاگ یعنی «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» را بسیار دوست داشتم و از آنجا که طرفدار کتاب‌های فلسفی هم هستم، به سراغ این اثر رفتم. کتاب به قدری مرا جذب کرد که تمام آن را طی یک روز خواندم. از خواندن مطالب کتاب لذت بسیاری بردم؛ مطالب فلسفی‌ای که همچنان در اعماق ذهن من حک شده‌اند و فراموش‌شان نکرده‌ام. خواندن این کتاب را به کسانی که اهل فلسفه هستند، پیشنهاد می‌کنم.» این نظر دایان -کتابداری از شهر کانزاس آمریکا- بود.

کیرین ستیا -نویسنده و فیلسوف آمریکایی- این‌گونه درباره‌ی کتاب نظر داده است: «نیازی نیست که عاشق نیچه باشید تا این کتاب را دوست بدارید. کتاب کاگ فراتر از یک سفر اکتشافی به دنیای نیچه است. جان کاگ در این کتاب تلاش کرده تا فلسفه و دیدگاه خودش را برای افراد میانسال شرح دهد. او مهارتی فوق‌العاده در داستان‌گویی دارد و نوشته‌هایش شفاف و پویا هستند. در این کتاب می‌توانید توصیفاتی باشکوه از طبیعت، دریاچه‌ها و کوه‌ها پیدا کنید. من از این پس هر چه جان کاگ بنویسد را خواهم خواند!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جان کاگ در این کتاب تلاش کرده است تا ما را از مضرات و خطرات تعصب نسبت به یک فیلسوف خاص، آگاه کند: «هنگامی که شخصی زمانش را صرف خواندن می‌کند و عاشق نوشته‌های یک فیلسوف خاص می‌شود، او به تدریج واقعیت عینی را با باورها، ایده‌ها و خیالات خودش اشتباه می‌گیرد.»

در واقع آقای کاگ به این نکته اشاره کرده است که ما نباید افکار و باورهای خود را تنها به یک یا چند فیلسوف معدود محدود کنیم و همواره باید کوشش نماییم تا از واقعیت عینی فاصله نگیریم. به هر حال سراسر کتاب پیاده‌روی با نیچه حاوی نقل‌قول‌هایی پندآموز است. برای مثال به این موارد توجه کنید: «برای خودت اهدافی بلند و باشکوه انتخاب کن. سپس در تعقیب این اهداف هلاک شو!» و «بی‌توجهی به آنچه که پیش از تولدتان رخ داده است، به معنی باقی ماندن در قامت یک کودک برای همیشه است.»

همچنین در طول کتاب در باب رنج کشیدن و معنای زندگی نیز مطالب بسیاری گفته شده است که برای نمونه می‌توانید به این جملات توجه کنید: «اگر در زندگی معنایی وجود داشته باشد، باید آن را در رنج پیدا کرد» و «یا رنج معنای زندگی است و یا زندگی معنایی ندارد.»

در قسمت دیگری از کتاب نیز درباره‌ ترس و وحشت انسان چنین می‌خوانیم: «وحشت هم فواید خودش را دارد. سوالاتی که ما را از همه بیشتر می‌ترسانند، دقیقا آن‌هایی هستند که توجه فوری و کامل ما را می‌طلبند.»

درباره نویسنده کتاب پیاده‌روی با نیچه

جان کاگ، نویسنده و فیلسوف اهل بوستون آمریکا بوده که بیشتر عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در حوزه فلسفه در دانشگاه‌های مختلف کرده است. او همچنین استاد فلسفه در دانشگاه ماساچوست بوده و به خاطر فعالیت‌های تدریسی‌اش، جایزه «آموزش ممتاز» را از دانشگاه‌های هاروارد و ماساچوست دریافت کرده است.

او برای نوشتن کتاب‌هایش از ویلیام جیمز، بنیان‌گذار مکتب پراگماتیسم، الگو گرفته است. بیشتر آثار جان کاگ در حوزه فلسفه است که از میان آن‌ها می‌توان به «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه»، کتاب پیاده‌روی با نیچه، «جان‌های بیمار» و «پراگماتیسم و فلسفه‌ی ورزش» اشاره کرد.

اگر به کتاب‌های فلسفی علاقه‌مندید به مقاله ۷ کتاب فلسفی که باید خواند مراجعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پیاده روی با نیچه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.