جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آخرین روزها/ یادداشت های روزانه گوبلز

قیمت:
435,000 تومان
مشخصات کتاب آخرین روزها/ یادداشت های روزانه گوبلز
کشور مبدا
تعداد صفحات
520 صفحه
شابک
9786002535832
سال خلق اثر
1948
سال انتشار
1948
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز با گردآوری هیو تره ور روپر، مجموعه‌ای از یادداشت‌های گوبلز، یکی از اعضای برجسته‌ی حزب نازی، مسئول تبلیغات آن‌ها و آخرین صدراعظم آلمان نازی پس از مرگ آدولف هیتلر است.  کتاب آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز، از منابع اصلی و بسیار مهم و ارزشمند پیرامون حزب نازی در نفس‌های آخر است که ناگفته‌های زیادی از حکومت هیتلر در دل دارد و توجه مخاطبان بسیاری را جلب کرده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آخرین روزها/ یادداشت های روزانه گوبلز

پاول یوزف گوبلر سیاست‌مدار آلمانی و از دوستان نزدیک آدولف هیتلر در سال ۱۹۲۴ وارد حزب نازی شد و ریاست حزب را در برلین بر عهده گرفت. گوبلز مهارت شگفت‌انگیزی در تبلیغات و مدیریت افکار عمومی داشت و توانست بخش قابل توجهی از جامعه‌ی آلمان را با اهداف هیتلر همراه کند. گوبلز شناخت خوبی روی اجتماع داشت و از ابزارهای درستی برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کرد؛ ابزارهایی مثل فیلم و سایر رشته‌های هنر. «آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز» همان‌طور که از نامش برمی‌آید، یادداشت‌های روزانه‌ی این شخصیت در دوره‌های مختلف سلطنت نازیسم است. در کتاب حاضر یادداشت‌ها از سه‌شنبه ۲۷ فوریه ۱۹۴۵ شروع می‌شوند و تا دوشنبه ۹ آوریل ۱۹۴۵ ادامه دارند؛ دوره‌ای که مصادف با نزول قدرت هیتلر و نفس‌های پایانی نازیسم است. این کتاب از نگاه یکی از وفادارترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اعضای حزب نازی، روایت سقوط آن را ارائه می‌دهد. همچنین خواننده در این اثر با شخصیت گوبلز، دیدگاه و منش او در حزب نازی و جایگاهش در پیشرفت هیتلر و ترسیم تصویری آرمانی از او آشنا می‌شود. اثری که می‌تواند حکومت هیتلر را از دریچه‌ای نو و متفاوت به تصویر بکشد. همچنین کتاب به جز یادداشت‌های گوبلز شامل بخش‌های مختلفی مثل «اعلامیه‌ی آدولف هیتلر خطاب به مردم برلین در 22 آوریل 1945»، «نامه‌ی دکتر یوزف گوبلز به هرالد کوانت»، «نامه‌ی ماگدا گوبلز به هرالد کوانت»، «پی‌نوشت گوبلز درباره‌ی وصیت هیتلر» و «اعلان رسمی مرگ هیتلر» است. 

نظر خوانندگان درباره کتاب آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز چیست؟

خواننده‌ای از آمریکا در مورد این کتاب نوشته است: «این کتاب یکی از ترسناک‌ترین کتاب‌هایی خواهد بود که تا کنون خوانده‌اید و غم‌انگیزترین قسمت آن این است که همه‌ی‌ وقایعش واقعاً رخ داده‌اند. گوبلز تصمیم‌ها، کارها و سرگرمی‌های وحشتناک دولت نازی را در قالب روزنگاری به تصویر کشیده است.» همچنین خواننده‌ای از ایران به تکان‌دهنده بودن وقایع اشاره کرده و نوشته است: «غم و اندوه می‌بارد از کتاب! نابودی یک ملت... ویرانی و قساوت و بی‌رحمی دو طرف و مردمی که پرپر می‌شوند.» در ادامه خواننده‌ی ایرانی دیگری در تحسین از این اثر نوشته است: «کیفیت چاپ عالی، جلد کتاب نفیس و با کیفیت و محتوا فوق‌العاده. کتاب رو شروع کردم به خوندن و از تک‌تک ثانیه‌هایی که صرفش می‌کنم لذت می‌برم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

خاطرات گوبلز روایت شفاف و صریحی از لحظه‌به‌لحظه‌ی حکومت هیتلر است؛ او در جایی می‌نویسد: «مسئولیت فعلی ما، فارغ از این‌که چه اتفاقی رخ می‌دهد، ایستادن روی پای خود است. بحران در اردوگاه دشمن به درجۀ بالایی رسیده ولی هنوز این پرسش مطرح است که آیا طوفان دیر از راه خواهد رسید تا جایی که بتوانیم فرصت دفاع محدود پیدا کنیم. تنها امید ما برای پایان موفقیت‌آمیز جنگ این است که پیش از آن‌که نقش زمین شویم، شکاف در اردوگاه دشمن قابل ترمیم نباشد.»
همچنین خواننده می‌تواند به جزئیات حکومت نازی‌ها پی ببرد؛ همان‌طور که در جایی می‌خوانیم: «پیشوا به‌شدت مخالف کمک به روند فعلی انتقال زندانیان انگلیسی آمریکایی از شرق به اطراف برلین هستند. حدود 78 هزار نفر زندانی هستند که دیگر نمی‌توان آن‌ها را تغذیه مناسب کرد؛ شپش وجودشان را فرا گرفته و بسیاری‌شان از اسهال خونی رنج می‌برند.»
آشنایی با عضو اصلی تبلیغات نازی‌ها مخاطب را با شخصیتی عجیب و تاثیرگذار آشنا می‌کند: «واکنش‌ها به سخنرانی من متفاوت بوده است. افکار عمومی طبیعت منتظر چیزی مثبت‌تر بودند، در واقع من باید در موقعیتی باشم که به مردم امید واقعی تزریق کنم به جای این¬که روی شجاع بودن آن‌ها اصرار نمایم. با کمال تأسف باید بگویم که در چنین موقعیتی نیستم. اگر به عنوان مثال، به سخنرانی من از این زاویه انتقاد شده است که درباره‌ی حملات هوایی تنها اظهار نظری گنگ و نامشخص داشته‌ام، مقصر این وضعیت، گورینگ است و نه من. اگر نیروی هوایی نکته مثبتی در کارنامه‌اش داشت ترجیح می‌دادم درباره‌ی آن نکته‌ای مثبت به زبان بیاورم. علاوه بر این، به نظرم در آینده‌ی نزدیک این سخنرانی اثرات بزرگ‌تر و شگرف‌تری برجای خواهد گذاشت. مخاطب این سخنرانی آن‌هایی هستند که دل قوی دارند.»

درباره نویسنده کتاب آخرین روزها

گوبلز از مهم‌ترین مهره‌های حزب نازی بود؛ مردی که با تسلطش روی اصول تبلیغات و استفاده از کتاب‌ها و فیلم‌ها چهره‌ای اغراق شده، بزک شده و افسانه‌ای از هیتلر ساخت؛ او چهره‌ی مخوف نازیسم را تحریف می‌کرد و آن را جذاب و عادلانه جلوه می‌داد. او خاطره‌نویسی را از اکتبر سال ۱۹۲۳ شروع کرد، به‌مرور به این‌کار عادت کرد و خاطراتش از حکومت هیتلر تبدیل به یکی از منابع تاریخی شد. او در سال ۱۹۴۵، وقتی ارتش سرخ وارد برلین شد، وقتی حکومت نازی نابود شد، به زندگی‌ چهل ‌و هفت ساله‌اش پایان داد. 

برای مشاهده آثار دیگر در حوزه ادبیات تاریخی می‌توانید از دسته بندی کتاب تاریخی بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آخرین روزها/ یادداشت های روزانه گوبلز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.