جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دیجیتال مارکتینگ

قیمت:
30,000 تومان
مشخصات کتاب دیجیتال مارکتینگ
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786004970976
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

بدون شک در عصری که همه‌ی جوانب زندگی‌مان این چنین تحت تاثیر عوامل دیجیتال و مبتنی بر اینترنت قرار دارند، بهره‌گیری از سبک جدیدی از بازاریابی دیجیتال که دیجیتال مارکتینگ نام دارد، ضروری است. کتاب «دیجیتال مارکتینگ» را راحله ابراهیمی نوشته است و توسط انتشارات دنیای اقتصاد در سال ۱۳۹۹، در ۱۶۲ منتشر شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دیجیتال مارکتینگ

بدون شک در عصری که همه‌ی جوانب زندگی‌مان این چنین تحت تاثیر عوامل دیجیتال و مبتنی بر اینترنت قرار دارند، بهره‌گیری از سبک جدیدی از بازاریابی دیجیتال که دیجیتال مارکتینگ نام دارد، ضروری است. کتاب «دیجیتال مارکتینگ» را راحله ابراهیمی نوشته است و توسط انتشارات دنیای اقتصاد در سال ۱۳۹۹، در ۱۶۲ منتشر شده است. این کتاب چکیده‌ای است از سرفصل‌های کلیدی بازاریابی دیجیتال که نویسنده به زبانی ساده بیان کرده است. در این اثر، راحله ابراهیمی کوشیده است که علاوه بر انتقال مفاهیم کلیدی، تاثیرات استراتژی دیجیتال مارکتینگ و همچنین ابزار آن را بیان ‌کند. مباحثی که به طور کلی در کتاب «دیجیتال مارکتینگ» بررسی می‌شوند عبارتند از: معرفی بازاریابی دیجیتال، ابزارهای بازاریابی دیجیتال، تحلیل بازارهای آنلاین محیط خرد، تحلیل بازارهای آنلاین محیط کلان، استراتژی بازاریابی دیجیتال و همچنین ساختن یک برنامه‌ی بازاریابی دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز، عضو جدایی‌ناپذیر یک کسب‌وکار است و قطعا با مطالعه‌ی این کتاب، حتی اگر در حوزه‌ی تخصصی دیجیتال مارکتینگ فعالیتی ندارید، می‌توانید به‌راحتی با این دنیای جذاب آشنا شوید و به این مفاهیم علاقه‌مند شوید.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب «دیجیتال مارکتینگ» چیست؟
داود نظرش را در مورد مطالعه‌ی این کتاب، این‌گونه بیان می‌کند:
«قطعا در این روزها که حرف اول هر کسب‌وکاری را بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ آن کسب‌وکار می‌زند، باید اطلاعات خود را چه در نقش یک فرد عادی و چه در نقش یک مدیر در این مورد بالا ببریم. این کتاب به زبانی ساده و شیوا شروع به توضیحات اولیه‌ای از بازاریابی دیجیتال می‌کند و رفته‌رفته ما را به آدمی تبدیل می‌کند که به اطلاعات جامعی از این حوزه خواهیم رسید.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند
پاراگرافی از کتاب که خیلی شفاف و قابل فهم، نماد مشتری یا همان پرسونای مخاطب را توضیح می‌دهد:
«به دلیل این‌که نقش اصلی بازاریابی شما انتقال مردم بین مراحلی خاص، از یک فرد در دایره‌ی سرد، به دایرهی مشتریان وفادار است، شما باید ابتدا مشخصات مشتریان ایده‌آل خود را روشن کنید. در واقع خواسته‌ی اصلی شما این است که به صورت واضح بفهمید هدف آن¬ها چیست، چالش‌هایی که در مسیر دستیابی به اهدافشان با آن‌ها مواجه می‌شوند، چه چیزهایی هستند و بیش‌تر وقت خود را صرف چه مواردی می‌کنند. ساخت نماد مشتری این شفافیت‌ها را به شما می‌دهد. لفظ دیگری که برای نماد مشتری استفاده می‌شود، «پرسونای خریدار» و «پرسونای مارکتینگ» و «مخاطبان هدف» هستند؛ اما نماد مشتری، واژه‌ای است که ما در این کتاب به کار می‌بریم. نماد مشتری قالبی ثابت است که به صورت کلی، مشتریان ایده‌آل شما را ارائه می‌دهد. در واقع اگر محصول یا خدمات شما در گوشه‌ی محدودی از بازار نمی‌گنجد، شما می‌توانید برای هر کمپین خود، نماد مشتری ویژه‌ای داشته باشید. مردم چیزی بیش‌تر از صرفا سن، جنسیت، قومیت، عقاید مذهبی، تخصص و چیزهایی از این دست هستند. نمی‌شود مردم را به صورت مرتب و منظم در جعبه‌هایی قرار داد و این سؤال بزرگی است که چرا کمپین‌های بازاریابی عمومی به طور کلی خوب نیستند؛ زیرا همه‌ی آن‌ها مخاطبان واقعی شما نیستند. بسیار ضروری و مهم است که بتوانید نماد مشتری را بفهمید و تا جایی که می‌توانید مشخص و دقیق این نماد را بسازید تا بتوانید محتوا، پیشنهادات و کمپین‌های هدفمندی را تنظیم و ارائه کنید که بتواند مخاطبان شما را جذب کرده و مشکلاتشان را حل کند. در واقع تمرین ایجاد نماد مشتری، به صورت غیر مستقیم همه‌ی جوانب بازاریابی شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»
پاراگرافی از کتاب به تعریف بازاریابی دیجیتال می‌پردازد را در زیر می‌خوانیم:
«به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، تعریف بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ عبارت است از: انجام تبلیغات هدفمند و یا معرفی خدمات و محصولات در رسانه‌های دیجیتال مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت که البته تعریف دیگری از بازاریابی دیجیتالی نیز موجود است: کلیه روش‌ها و راهکارهایی که باعث شود یک فرد یا برند یا کسب‌وکار از طریق انواع و اقسام رسانه‌های دیجیتالی معرفی گردد را بازاریابی دیجیتالی می‌گویند.»
در پاراگرافی دیگر از کتاب، به تحلیل محیط بازاریابی دیجیتال برای ورود و راه‌اندازی کسب‌وکار اشاره می‌شود:
«با تجزیه و تحلیل محیط، بازاریابی دیجیتالی خود را شروع کنید تا یک نمای کلی و واضح از وضعیت موجود بدست آورید. یک تجزیه و تحلیل خارجی برای زمینه‌سازی بسیار مهم و تاثیرگذار است و یک تجزیه و تحلیل داخلی برای بررسی حضور آنلاین راه‌اندازی شما مفید است. فضای بازاریابی آنلاین بسیار گسترده است، از جمله بازیگران و نیروهای خارج از بازاریابی که بر توانایی مدیریت بازاریابی در ایجاد روابط موفق با مخاطبان خود تأثیر می‌گذارند. این می‌تواند بیشتر به محیط کلان و خرد تقسیم شود.»

 

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دیجیتال مارکتینگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.