جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

والدین سمی

قیمت:
210,000 تومان
مشخصات کتاب والدین سمی
کشور مبدا
تعداد صفحات
271 صفحه
شابک
9786003400955
سال خلق اثر
1989
سال انتشار
1989
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
29
این کتاب در یک نگاه

کتاب «والدین سمی» در مورد رفتارهای مخرب والدین در خانواده با فرزندان‌شان است که باعث می‌شود فرزندان‌شان در همان‌ کودکی و حتی در بزرگسالی با مشکلاتی جدی روبه‌رو شوند که این مشکلات، ریشه در رفتار‌های آسیب‌زننده‌ آن‌ها دارد. کتاب «والدین سمی» به قلم سوزان فوروارد در سال 1989 نوشته و منتشر شد.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «والدین سمی»

خلاصه کتاب والدین سمی

در این کتاب پرسش‌نامه‌ای گردآوری شده است تا شما بعد از پاسخ به آن‌ها، آگاه شوید که خودتان یکی از والدین سمی هستید یا نه؟ و اگر این‌گونه نبود، شما می‌توانید با خواندن این کتاب خود را در مقابل تبدیل شدن به والدین سمی، ایمن کنید. تمرکز این کتاب نه بر والدین، بلکه بر خود شماست و آنچه به آن پرداخته می‌شود این امید واهی نیست که والدین شما به گونه‌ای معجزه‌آسا تغییر خواهند کرد، بلکه هدف، تغییر در نگرش شما و آگاه کردن‌تان از این واقعیت مهم است که می‌توانید خود را از بند اسارت تاثیر و نفوذ قدرت این میراث تلخ و آثار آن برهانید.

 کتاب والدین سمی به دو بخش اصلی تقسیم شده است. بخش اول آن با نام والدین سمی به معرفی والدین سمی و نوع رفتارهای آن‌ها می‌پردازد که در هشت فصل از جمله والدین خداگونه، والدین سلطه‌جو، والدین معتاد، والدین بدزبان و... ارائه شده است. بخش دوم آن با نام کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید، به راهکار‌های کاربردی برای درمان ضربه‌ها و آسیب‌هایی که از طریق والدین سمی ایجاد شده، می‌پردازد. این بخش نیز شش فصل با عناوینی مثل «شما مجبور نیستید ببخشید»، «معنا بخشیدن به خویشتن خویش»، «از توهم تغییر والدین‌تان بیرون بیایید» و «مسئول واقعی چه کسی است؟» دارد.

درباره ترجمه کتاب والدین سمی

  • در ایران بیش از 10 ترجمۀ مختلف از کتاب والدین سمی وجود دارد.
  • در میان ترجمه‌های مختلف، ترجمۀ «مینا فتحی (عرفانیان)» از این اثر که توسط نشر «لیوسا» منتشر شده، تاکنون به چاپ 28ام نیز رسیده است.

امتیاز کتاب والدین سمی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 980
  • تعداد امتیازدهی: 14689
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.14

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب والدین سمی

  • دوست واقعی در حقیقت حمایتگر است و اهل تشویق به پیشرفت روزافزون است نه اینکه تو را نهی کنند.
  • بسیاری از مردم در نه گفتن به دیگران مشکل دارند. اغلب آن‌‌ها قبل از این‌که خود را اماده‌ی نه گفتن کنند، بله را گفته‌اند.
  • در دوران بلوغ و نوجوانی، فرآیند مستقل شدن از والدین به اوج خود می‌رسد، یعنی زمانی‌که ما کنترل و اختیارات والدینمان را به چالش می‌کشیم.
  • بسیاری از والدین سمی متلک‌ها و بدزبانی‌هایشان را تحت راهنمایی کردن و نصیحت، ابراز می‌کنند و توجیهی برای این روش ظالمانه خود دارند و می‌گویند من کمک می‌کنم که انسان موفق‌تری شوی.
  • جالب است بدانید زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که به‌راحتی خشم خود را بروز می‌دهند. این قبیل مردان به‌نظر زنان جذاب و قوی می‌آیند، غافل از اینکه آنها اغلب سلطه‌جو و بدرفتار نیز هستند.
  • احتمالا در بسیاری از کتاب‌ها خوانده‌اید که «ما نمی‌توانیم دیگران را بابت مشکلاتمان سرزنش کنیم.» باید بگویم که من این حرف را در زمینۀ تعلیم و تربیت بی‌اساس و غلط می‌دانم. والدین مسئول مستقیم پرورش کودک هستند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب والدین سمی چیست؟

آذین از تجربه‌ی خواندن این کتاب می‌گوید:

«کتاب والدین سمی، به من که والدینم سمی هستند، یکی از نوع عصبی و دیگری منفعل، کمک کرد که واقعیت موجود را بپذیرم و در پی انکار و یا تغییر رفتارشان نباشم. اگر از من بپرسید، همان‌طور که مترجم کتاب هم اشاره می‌کند، خواندن این کتاب را به تمام پدران و مادران توصیه می‌کنم و واقعا یک بار مطالعه‌ی این کتاب برای هرکسی نیاز است. اگر مثل من پدر و مادر سمی داشتید، خواندن این کتاب باعث می‌شود که تمام خشم و سوگ فروخورده خودتان به خودآگاهی عمیقی تبدیل شود.»

ساموئل نیز یکی دیگر از خوانندگان این کتاب است که در مورد تجربه‌ی مطالعه‌اش می‌گوید:

«من تا چند ماه دیگر پدر می‌شوم و این کتاب را از یکی از دوستان صمیمی‌ام هدیه گرفتم و تبدیل به یکی از بهترین هدیه‌های زندگی‌ام شد. این کتاب درک عمیق و متفاوتی نسبت به نحوه‌ی رفتار با فرزندِ آینده‌ام به من داد؛ درکی که تا قبل از خواندن این کتاب نداشتم و عدم این درک باعث می‌شد لطمه‌ و آسیب جبران‌ناپذیری به کودکی و آینده‌ی فرزندم بزنم.»

یکی از کاربران سایت «فیدیبو» نیز دربارۀ این کتاب این‌چنین گفته است:

«اگر والدینی سمی داشته‌اید با خوندن این کتاب به اندازه‌ی تمام زندگی‌تان اشک خواهید ریخت! اما کاری که این کتاب برای شما می‌کند، آوردن تمام خشم و سوگ فروخورده‌تان به سطح خودآگاه شماست. ذهنتان در تمام این سال‌ها سعی کرده بود این خاطرات را در عمق ناخودآگاهتان پنهان کند تا به شما آسیبی نرسد؛ اما با خواندن این کتاب تمام این خاطرات دوباره به سطح آب می‌آیند. بعد از این اتفاق دیگر برعهده‌ی شماست که کاملا از ریشه این خشم و درد و غم را درمان کنید یا دوباره از اول تلاش طاقت‌فرسایی برای پنهان کردنش در درونتان بکنید!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب با یکی از ویژگی‌های والدین سمی آشنا می‌شویم:

«برخی از پدر و مادران که به آن‌ها پدر و مادران ناآگاه سمی می‌گوییم، گمان می‌کنند فرزندان‌شان فقط به غذا، سرپناه و لباس نیاز دارند و حتی به این‌که توانسته‌اند این احتیاج‌های فیزیکی آنان را برطرف کنند، بسیار افتخار می‌کنند و گاهی با منت گذاشتن بر سر فرزندان، بزرگواری خود را به رخ آنان می‌کشند. این دسته از پدر و مادرها، گمان می‌کنند فرزندان‌شان هیچ‌ نیاز عاطفی و روحی ندارند یا اینکه آن‌ها باید خود به‌تنهایی، همه‌ی نیازهای روحی و عاطفی‌شان را برطرف کنند و به رشد روانی، استعدادها و توانایی‌های خود بپردازند.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که اشاره به توجیهات غیرمنطقی فرزندان دارد، می‌خوانیم:

«درست است که پدرم مرا با چوب بیس‌بال می‌زد؛ ولی منظور بدی نداشت. فقط می‌خواست به من درس زندگی بدهد. همه‌ی این توجیهات یک وجه مشترک دارند و آن این است که اشتباهی غیرقابل‌قبول را قابل‌قبول جلوه می‌دهند. این افراد در ظاهر ممکن است مسئله را نزد خودشان توجیه کنند؛ ولی در اصل قسمتی از وجودشان همواره می‌داند که آن کار کاملا غیرقابل‌توجیه است.»

در بخشی دیگر از کتاب، نویسنده به توضیح فرایند خنثی‌سازی تاثیرات منفی والدین سمی می‌پردازد:

«فرآیند کاهش دادن یا خنثی‌سازی تاثیرات منفی والدین سمی، فرآیندی تدریجی و مستلزم اراده و پایداری است. اما تلاش و اراده‌ی شما به‌مرور، نیروهای درونی‌تان را از بند عادت آزاد می‌کند و خودِ اصیل شما و واقعیت وجودی‌تان که در طول تمام این ‌سال‌ها همواره در سایه‌ی آسیب‌های ناشی از رفتارهای والدین‌تان از شما پنهان مانده بود، کم‌کم آشکار می‌شود.»

دربارۀ نویسنده کتاب والدین سمی

دکتر سوزان فوروارد علاوه بر موفقیت خود به عنوان نویسنده، یکی از مطرح‌ترین روان‌درمانگران در سطح دنیاست. او یک مدرس و معلم پویا و مهمان بسیاری از برنامه‌ها و شوهای مطرح تلویزیون نیز بوده است. وی به عنوان درمانگر، مربی و مشاور نیز در بسیاری از مراکز روانپزشکی و پزشکی کالیفرنیای جنوبی خدمت کرده است.

از کتاب‌های پرفروش سوزان علاوه بر کتاب والدین سمی می‌توان به کتاب‌های «باج‌گیری عاطفی» و «مردان زن‌ستیز» اشاره کرد.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب والدین سمی

«سوزان فوروارد» در مقدمه، هدف از نگارش این کتاب را بدین‌گونه بیان کرده است:

«والدین از بدو تولد بذرهای عواطف و احساسات را در درون ما می‌کارند که حاصلش در بزرگسالی رفتارهای ما را تشکیل می‌دهد. در بعضی از خانواده‌ها بذرها دانه‌های عشق و احترام و استقلال هستند اما در برخی دیگر بذر ترس، نفرت یا احساس گناه است. اگر شما در خانواده‌ای از نوع دوم پرورش یافته‌اید، این کتاب برای‌تان مفید خواهد بود زیرا همچنان‌که رشد می‌کنیم، این بذرها در ما به علف‌هایی هرز تبدیل می‌شود که روح و روانمان را در بر می‌گیرد و در اعتمادبه‌نفس، شغل و همچنین روابطمان با همسر، فرزندان و اطرافیانمان تاثیر مخرب دارد. هدف از نگارش این کتاب این است که به شما کمک شود تا بتوانید این علف‌های هرز را شناسایی و ریشه‌کن کنید.»

نکات جالب دربارۀ کتاب والدین سمی

  • این کتاب به صورت علمی به افراد زیادی در سراسر دنیا کمک کرده است تا از خود در برابر والدین سمی‌شان مراقبت کنند.

افتخارات و جوایز کتاب والدین سمی

  • کتاب والدین سمی توانسته است بیش از 26 میلیون دلار برای کتابفروشی‌های محلی جذب سرمایه کند.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب والدین سمی

نظرات برخی از افراد سرشناس راجع به کتاب حاضر را با هم بخوانیم:

  • «کتابی پویا، قدرتمند و بسیار تاثیرگذار. این کتاب مقدار فوق‌العاده زیادی از امید و همچنین درک را به مخاطبین خود عرضه می‌کند. این کتاب واقعاً می‌تواند نجات‌دهنده باشد.» -ابیگیل ون بورن، نویسندۀ کتاب «ابی عزیز»
  • «من سوزان فوروارد را یکی از برجسته‌ترین درمانگران زمانۀ ما می‌دانم.» -جان برادشاو، نویسنده کتاب «بازگشت به خانه»

خرید کتاب والدین سمی

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب والدین سمی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «والدین سمی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.