جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر در گذر زمان‏

قیمت:
1,295,000 تومان
مشخصات کتاب هنر در گذر زمان‏
کشور مبدا
تعداد صفحات
850 صفحه
شابک
9789643517670
سال خلق اثر
1926
سال انتشار
1926
قطع
رحلی
جلد
سخت
نوبت چاپ
36
این کتاب در یک نگاه

کتاب هنر در گذر زمان نوشته هلن گاردنر را محمدتقی فرامرزی به فارسی برگردانده و انتشارات نگاه آن را منتشر کرده است. هلن گاردنر در کتاب هنر در گذر زمان نحوه شکل‌گیری و تحولات هنری را در طول زمان، از کهن روزگاران تاکنون پیش روی ما گذاشته است. او در این کتاب نشان داده که دیدگاه و نگرش انسان در طول زمان تا چه اندازه دچار تغییر بوده است. این کتاب برای دوستداران هنر و تاریخ هنر مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر در گذر زمان‏

کتاب هنر در گذر زمان نه‌تنها ما را با تاریخ هنر آشنا می‌کند بلکه به ما کمک می‌کند تا سیر تحولات هنری را دریابیم و پیشرفت هنر را در طی قرن‌ها تصور کنیم. این کتاب یکی از کتب مرجع در زمینه هنر محسوب می‌شود که میان متخصصان و همچنین دوستداران هنر طرافدارن زیادی دارد. در این کتاب، خوانندگان با سیر تاریخ هنر در جهان و دگرگونی‌های هنری در طول زمان آشنا می‌شوند، از فصول این کتاب می‌توان به «دنیای کهن»، «تولد هنر»، «خاورنزدیک کهن»، «هنر مصر»، «هنر اژه‌ای»، «هنر یونان»، «هنر اتروسک و هنر رومی»، «هنر صدرمسیحیت، بیزانس و هنر اسلامی»، «سده‌های میانه»، «هنر سده‌های میانه آغازین»، «هنر رمانسک»، «هنر گوتیک»، «رنسانس و باروک»، «رنسانس آغازین در ایتالیا»،«هنر ایتالیا در سده پانزدهم»، «هنر ایتالیا در سده شانزدهم»، «رنسانس در اروپای شمالی»، «هنر باروک»، «دنیای نوین»، «سده‌ی نوزدهم»، «سده‌ی بیستم»،«دنیای غیر اروپایی»، «هنر هند»، «هنر چین»، «هنر ژاپن» و «هنر آمریکایی پیش از کریستف کلمب» اشاره کرد.

نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب هنر در گذر زمان چیست؟

سایت آمازون این کتاب را «مرجعی بسیار ارزشمند» خوانده و ژورنال لایبراری آن را «یکی از ستون‌های اصلی مطالعات هنری تاریخی» دانسته است. کتاب هنر در گذر زمان اثر هلن گاردنر کتابی معتبر برای کلاس‌های تاریخ هنر در سراسر جهان محسوب می‌شود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«زمان آفرینش هر اثر هنری، پیوندی فشرده با شکل ظاهر آن یا در یک کلام با سبک آن دارد. به بیان دیگر، سبک هر اثر هنری، تابعی از دوره‌ی تاریخی آن اثر است. تاریخ نگاری هنر با تفکیک آثار متعلق به معماری، پیکرتراشی و نقاشی به چندین سبک بر پایه‌ی شباهت‌های موجود میان آن‌ها و زمان یا دوره‌های آفرینش آنها به حیات خویش ادامه می‌دهد... فضا، در تجربه‌ی روزمره‌ی ما، ظرف محدود یا نامحدود احجام یا اشیا است. در تحلیل آثار هنری، ما فضا را محدود و قابل سازماندهی هنری و بیانی تلقی می‌کنیم. معماری، تجسم پیش پا افتاده‌ترین تجربه‌ی ما از دستکاری واقعی در فضا است، لیکن هنر نقاشی غالباً می‌کوشیده است تصویری (یا پنداری) از دنیای سه بعدی پیرامون ما را بر یک سطح دو بعدی بیفکند.»

درباره نویسنده کتاب هنر در گذر زمان

هلن گاردنر در سال 1878 در نیوهمپشایر متولد شد و در سال 1946 درگذشت. او در سال 1901 در رشته مطالعات کلاسیک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. سپس برای مدتی به تدریس پرداخت ولی باز برای تکمیل تحصیلاتش در تاریخ هنر وارد دانشگاه شیکاگو شد. او در سال 1920 به عنوان استاد در دانشگاه شیکاگو مشغول به تدریس شد و تا پایان عمرش به همین کار اشتغال داشت.

برای مشاهده آثار دیگر در این حوزه می‌توانید از دسته بندی کتاب تاریخی بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر در گذر زمان‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.