جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

روانشناسی کاربردی رنگها پنتون

قیمت:
125,000 تومان
مشخصات کتاب روانشناسی کاربردی رنگها پنتون
تعداد صفحات
139 صفحه
شابک
9786005041194
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
1398
قطع
خشتی بزرگ
جلد
سخت
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» نوشته لئاتریس آیزمن را روح‌الله زمزمه به فارسی برگردانده و انتشارات بیهق آن را منتشر کرده است. لئاتریس آیزمن در کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» روش‌هایی را آموزش می‌دهد که می‌تواند ما را برای بهره بیش‌تر از رنگ‌ها و همچنین خلقِ طراحی‌های بهتر یاری کند. این کتاب برای دوستداران طراحی و هنر مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب روانشناسی کاربردی رنگها پنتون

کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» نوشته لئاتریس آیزمن را روح‌الله زمزمه به فارسی برگردانده و انتشارات بیهق آن را منتشر کرده است. لئاتریس آیزمن در کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» روش‌هایی را آموزش می‌دهد که می‌تواند ما را برای بهره بیش‌تر از رنگ‌ها و همچنین خلقِ طراحی‌های بهتر یاری کند. این کتاب برای دوستداران طراحی و هنر مناسب است.
 لئاتریس آیزمن در این کتاب، چارچوبی از تئوری اساسی رنگ را برای برقراری ارتباط با رنگ ارائه داده است. او همچنین ویژگی‌ها و قابلیت رنگ‌های منفرد و ترکیبات را نیز نشان داده و از این‌که هر کدام می‌تواننده در بیننده تأثیرات مختلفی بگذارند حرف زده است. این کتاب در ارائه اطلاعات کاربردی بسیار موثر و سازنده است و از بسیاری آثار که جنبه کابردی ندارند و بیش‌تر دانشگاهی هستند جلوتر است، زیرا مباحث آن مایه انگیزه‌مندی و تحرک و شادابیِ طراح می‌شود و از مباحث صرفاً نظری فاصله می‌گیرد. لئاتریس آیزمن همچنین از درجه‌بندی رنگ‌ها می‌گوید که در زمینه‌های مختلف هنری بسیار کارساز است. برای مثال، در فیلمبرداری که موضوع ساختن رنگ به میان می‌آید بسیار اهمیت دارد که هنرمند با رنگ‌ها و تأثیرات مختلفی که به تنهایی یا در ترکیب با دیگر رنگ‌ها دارند، اطلاع دقیق داشته باشد. در این صورت است که هنرمند می‌تواند از رنگ برای رساندن مقصود خویش و خلق اثری هنری بهره بگیرد. کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است اما بیش‌ترین امتیازی که این کتاب از آن برخوردار است، قدرت و وسعت دیدی است که به خواننده (و هنرمند) می‌دهد. و به او کمک می‌کند تا دنیای رنگ‌ها را بیش‌تر بشناسد.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «روان‌شناسی کاربردی رنگ‌ها: پنتون» چیست؟
سایت آمازون درباره این کتاب می‌نویسد: «این راهنمای معتبر صدها ترکیب رنگ و اصول رنگ مورد نیاز برای ایجاد طرح‌های موثر را ارائه می‌دهد. هر درس با مثال نشان داده می‌شود، و طراحان را با تمام تخصص‌ها و سطوح تجربه قادر می‌سازد تا بهترین انتخاب رنگ را برای هر نوع طراحی انجام دهند.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«رنگمایه، رنگ، نما: رنگ یا رنگمایه هم معنی هستند و می‌توانند به جای یکدیگر نیز استفاده شوند قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی و پایه را تشکیل می‌دهند. سبز، نارنجی و بنفش رنگ‌های ثانویه هستند و رنگ‌های سری سوم مخلوطی از رنگ‌های گروه اول و دوم هستند. شدت، غلظت، اشباع: قدرت یک رنگ با کلمه شدت (اشباع، غلظت) بیان می‌شود. (کروما Chroma نیز همان معنی را دارد). شدت رنگ عبارت است از چگونگی ترکیب کم یا زیاد رنگ خاکستری با سایر رنگ‌ها ۔ یک رنگ در خالص‌ترین حالت خود، در حداکثر میزان کرومای خود قرار دارد اینها رنگ‌هایی هستند که اصطلاحاً خاکستری نشده‌اند. این رنگ‌ها با اسم‌های خالص، درخشان روشن، غنی، قوی، درست، زنده و واضح شناخته می‌شوند. هرچه یک رنگ خاکستری و یا خنثی‌تر باشد، شدت و میزان غلظت آن نیز کمتر است.»
درباره نویسنده
لئاتریس آیزمن یک متخصص رنگ آمریکایی است که به شرکت‌ها در انتخاب رنگ در زمینه‌های مختلفی از جمله بسته‌بندی، لوگو و طراحی داخلی کمک می‌کند. او مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، بخشی از شرکت پنتون، و نویسنده شش کتاب در زمینه رنگ است که یکی از آن‌ها برنده جایزه از انجمن ناشران مستقل شده است. آیزمن دارای مدرک روانشناسی از دانشگاه آنتیوخ و گواهی مشاوره از UCLA است. او در زمینه مُد و طراحی داخلی تحصیل و تدریس کرده است. او یکی از اعضای متحد انجمن طراحان صنعتی آمریکا و گروه بین‌المللی مد است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «روانشناسی کاربردی رنگها پنتون»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.