جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پوست در بازی/ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره

قیمت:
245,000 تومان
مشخصات کتاب پوست در بازی/ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره
کشور مبدا
تعداد صفحات
335 صفحه
شابک
9786008738862
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
13
این کتاب در یک نگاه

کتاب «پوست در بازی: عدم تقارن‌های پنهان در زندگی روزمره» یک اثر غیرداستانی است که با نگاهی فلسفی، در مورد مدیریت و کسب‌وکار صحبت‌ می‌کند. نسیم نیکولاس طالب، این کتاب را در سال 2018 میلادی به زبان انگلیسی نوشت. کتاب «پوست در بازی»، نامزد بهترین اثر غیرداستانی سال 2018 در وب‌سایت گودریدز شده و همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کسب‌وکار در فروشگاه آمازون بوده است. کتاب «پوست در بازی: عدم‌ تقارن‌های پنهان در زندگی روزمره» به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به اسپانیایی، پرتغالی، روسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و کره‌ای اشاره کرد. شما می‌توانید نسخه‌ی فارسی این کتاب را که به کوشش سعید رمضانی و هادی بهمنی ترجمه شده است، مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پوست در بازی/ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره

نسیم نیکولاس طالب، در کتاب «پوست در بازی: عدم تقارن‌های پنهان در زندگی روزمره» درباره‌ی درک جهان و تاثیرگذاری بر دیگران می‌گوید و توضیح می‌دهد که چگونه باید در کسب‌وکاری موفق شد یا چطور می‌توان یک جامعه‌ی عادلانه ساخت.

او از مثال‌های تاریخی و معاصر همچون حمورابی، پادشاه آشوری، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، استفاده کرده است تا مطالب خود را برای مخاطب قابل‌فهم‌تر کند. نیکولاس طالب، پذیرش ریسک را یک صفت لازم برای شکوفایی فردی و اجتماعی می‌داند و معتقد است که بسیاری از قهرمان‌ها و الگوها چنین صفتی را داشته‌اند. او تمایل برای پذیرش همزمان آثار مثبت و عواقب منفی یک تصمیم را «پوست در بازی» نامیده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب پوست در بازی چیست؟

امیر، مخاطب فارسی‌زبان کتاب در وب‌سایت گودریدز، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این اولین کتابی بود که از نسیم طالب خواندم. از آن دست کتاب‌هایی است که گستره‌ی ذهنی مخاطب را یک مرحله بزرگ‌تر می‌کند. شاید بتوان گفت که این خاصیت تمام کتاب‌های سری اینسرتو باشد. نکته کلیدی‌ای که نویسنده درباره‌ی‌ آن توضیح داده، این است که برای پیشبرد کارها به شکل درست، افراد باید «پوست در بازی» داشته باشند؛ به این معنا که در منفعت و مضرات نتیجه‌ی کار به یک مدل سهیم باشند. ضمنا نویسنده علاقه‌ی بسیار خاصی هم به ایران دارد. او به خاطر اصالت خاورمیانه‌ای خود، وضعیت منطقه را به‌خوبی می‌شناسد و این موضوع باعث شده است تا خواندن مطالبش، سرگرم‌کننده‌تر باشد.»

«عاشق این کتاب هستم. نویسنده در سراسر کتاب از مثال‌های متعددی استفاده کرده است که علاوه بر یک‌پارچگی و انسجام کتاب، مفاهیم را به شکل مناسب‌تری منتقل می‌کنند. او در این کتاب، از یک گروه خاص بسیار انتقاد می‌کند؛ افرادی که حاضر به پذیرش ریسک نبوده و تنها به دنبال منفعت خود هستند. این افراد حاضر هستند تا دیگران را در معرض زیان و خسارت قرار بدهند اما خودشان هیچ گونه آسیبی متحمل نشوند. کسانی که بر طبل جنگ می‌کوبند اما خودشان نمی‌جنگند، مهندسانی که پل می‌سازند اما حاضر نیستند زیر آن پل بخوابند یا تاجرانی که سود را برای خود و ضرر را برای دیگران می‌خواهند از جمله این افراد هستند. نسیم نیکولاس طالب بیشتر از 20 سال است که در سری کتاب‌های اینسرتو، به مساله‌ی عدم‌تقارن پرداخته است.» این نظر بیانکا، خواننده‌ی کتاب از بلغارستان بود.

ماوکان، یکی از مخاطبان کتاب از ایالات متحده آمریکا، چنین نظری درباره‌ی کتاب «پوست در بازی: عدم‌ تقارن‌های پنهان در زندگی روزمره» داده است: «یک کتاب غیرداستانی که همه باید آن را بخوانند. طالب در این کتاب از سیاستمداران، احزاب و رسانه‌هایی می‌گوید که از یک سیاست خاصی طرفداری و جامعه را تشویق به پیروی از آن می‌کنند. اما خود آن‌ها حاضر نیستند تا ضررها و آثار منفی سیاست‌شان را تقبل کنند. این تنها جامعه و مردم هستند که باید برای سیاست‌های اشتباه، هزینه بدهند. طالب با وجود آن‌که خودش جزو طبقه‌ی نخبه‌ی جامعه است، به‌شدت از شیوه‌ی زندگی نخبگان انتقاد می‌کند. به‌هرحال او قلم بسیار خوبی دارد و در مورد مسائلی که ذهن شما را درگیر کرده است، رک و بی‌پرده می‌نویسد. از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که درباره‌ی یادگیری از طریق لذت است: «بیایید به بحث یادگیری از طریق درد برگردیم و معکوس آن را در نظر بگیریم: یادگیری از طریق لذت و خشنودی. مردم دو مغز دارند، یکی در هنگام پوست در بازی و دیگری در شرایطی که خبری از پوست در بازی نیست. پوست در بازی باعث می‌شود مسائل کسل‌کننده، کم‌تر کسل‌کننده باشد. وقتی پوست در بازی دارید، کارهای خسته‌کننده نظیر بررسی مسائل ایمنی هواپیما دیگر حوصله سر بر نخواهند بود، زیرا امکان دارد مجبور به سوار شدن در آن هواپیما شوید.»

نویسنده در بخشی از کتاب، درباره‌ی حماقت فردی و جمعی صحبت کرده و اشاره کرده است که یک دانشگاه هم می‌تواند ایده‌ای دیوانه‌کننده داشته باشد: «اگر خودتان یک چیز احمقانه بگویید، دیوانه پنداشته می‌شوید. اما اگر فرضا مجموعه‌ای بیست‌نفره بسازید تا یک آکادمی تشکیل بدهید و آنگاه چیزهای احمقانه‌ای بگویید که مورد قبول جمع هم هست، از ویژگی «تایید همکاران» برخوردار شده و می‌توانید یک دپارتمان را در دانشگاه تشکیل دهید.»

همچنین در سراسر کتاب، جملات پندآموز کوتاهی وجود دارد که چند نمونه‌ از آن‌ها را با یکدیگر می‌خوانیم: «مهم نیست که یک فرد چند بار درست می‌گوید، بلکه باید ببینیم وقتی درست می‌گوید چقدر پول درمی‌آورد»، «با هر فردی که ملاقات می‌کنید مهربان باشید. اما اگر کسی با شما از موضع قدرت برخورد کرد، از موضع قدرت با او برخورد کنید» و «برای این‌که بدانید یکی چقدر آدم جالبی است، از او بپرسید به نظرش چه کسی آدم جالبی است؟»

درباره نویسنده کتاب پوست در بازی

نسیم نیکولاس طالب، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی، زاده‌ی سال 1960 میلادی در شهر أمیون در لبنان است. او که فارغ‌التحصیل مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه پنسیلوانیا بوده، دکترای دانش مدیریت خود را از دانشگاه پاریس دریافت کرده است. او به گفته‌ی خودش، به ده زبان ‌ دنیا همچون عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است.

وی هم‌اکنون استاد رشته‌ی مهندسی ریسک در دانشگاه نیویورک است. مهم‌ترین نوشته‌ی نیکولاس طالب، مجموعه‌ی اینسرتو است. او در این سری کتاب‌ها، به موضوع مدیریت ریسک پرداخته است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «قوی سیاه»، «تخت پروکروستس»، «پوست در بازی» و «ضدشکنندگی» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پوست در بازی/ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.