جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تئوری موسیقی/ دامیز

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب تئوری موسیقی/ دامیز
کشور مبدا
تعداد صفحات
295 صفحه
شابک
9786007022153
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

«تئوری موسیقی دامیز» کتابی کامل و کاربردی و اثری مفید و آموزنده برای بالا بردن اطلاعات مربوط به موسیقی است. تجربه‌ای لذت‌بخش، برای تازه‌واردان به دنیای موسیقی و اثری جامع، برای موسیقی‌دانان باتجربه. «تئوری موسیقی» از «مجموعه کتاب‌های دامیز» است که نخستین ‌بار در سال ۱۳۹۲ توسط نشر «آوند دانش» منتشر شده است. کتاب‌های «دامیز» مجموعه‌ای آموزشی است که به‌عنوان راهنمایی آسان و غیرپیچیده به آموزش موضوعات علمی مختلف پرداخته است و با بیش از ۱۸۰۰ عنوان در ۲۰۰ میلیون نسخه منتشر شده است. گلناز نویدان ترجمه‌ای روان و خواندنی را از این اثر ارائه داده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تئوری موسیقی/ دامیز

کشف تئوری‌های مربوط به هر شاخه‌ای از هنر، در درک بهتر و خلق تجربه‌ای جذاب‌تر از آن نقشی مؤثر دارد. مایکل پیلوفر مدرس تئوری موسیقی و پرکاشن، با ۲۰ سال سابقه تدریس و هالی‌دی، نویسنده و مدرس نویسندگی، در این کتاب تجربه‌ای آموزنده و لذت‌بخش را به‌همراه نکاتی فنی و کارآمد در اختیار مخاطب قرار داده‌اند. متنی ساده، شفاف و قابل فهم که با ارائه‌ی تصاویری واضح و توضیحاتی مرتبط با هر فصل، مخاطب را گام‌به‌گام با خود همراه می‌کنند.

مطالبی که در پنج بخش اصلی به نگارش درآمده و بخش ابتدایی آن به شناخت جنبه‌های موسیقی پرداخته است و بخش چهارم اطلاعاتی درباره‌ی موسیقی ارائه می‌دهد. بخش پنجم نیز شامل ضمیمه‌ها و واژه‌نامه‌های موسیقی است. سرفصل‌های گسترده‌ای که شامل مباحثی چون: «مقدمه تئوری موسیقی/ سکوت/ بازی با ضرب‌ها/ یادگیری گام‌های ماژور و مینور/ ساختن آکورد/ رنگ صدا و صداشناسی/ خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس/ ده سوال متداول درباره‌ی تئوری موسیقی و ...» است. مباحثی که به مخاطب کمک می‌کند تا علاوه‌بر درک موسیقی و یادگیری و آشنایی با نت‌خوانی و هارمونی‌ها و آکور‌دها و ملودی‌ها، در نهایت آهنگ خود را نوشته و تنظیم کند.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب تئوری موسیقی چیست؟

«مجموعه کتاب‌های دامیز» علاوه‌بر استقبال بالا در سراسر جهان، توجه قابل‌قبولی از مخاطبان فارسی‌زبان را به‌همراه داشته است. کتاب«تئوری موسیقی دامیز» نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از دید بسیاری از علاقه‌مندان مبتدی و حرفه‌ای موسیقی، اثری تحسین‌برانگیز و کارآمد معرفی شده است. فرشاد ذوالنوریان این کتاب را به همه‌ی کسانی که با موسیقی سر و کار دارند پیشنهاد داده است.

مریم ترکمان «تئوری موسیقی» را راهنمایی مفید برای تمام افرادی که در حال آموختن ساز هستند معرفی کرده است، کتابی با مفاهیم همه‌فهم که یادگیری را بسیار آسان کرده است. بسیاری از منتقدان سایت آمازون نیز «تئوری موسیقی» را راهنمایی مؤثر در در شناخت فرم‌ها و ژانرهای موسیقی معرفی کرده و آن‌ را اثری دلپذیر دانسته‌اند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در متن زیر به بخشی از پیشینه‌ی تاریخی موسیقی اشاره شده است: «به گفته‌ی مورخان، زمانی که تمدن‌های دنیای باستان تازه در حال شکل‌گیری بودند یعنی تقریبا ۷۰۰۰ ق.م، سازهای موسیقی به درجه‌ای از پیچیدگی در طراحی رسیده بودند که تا امروز هم قابل استفاده‌اند. به عنوان مثال، بعضی از فلوت‌های ساخته شده از استخوان را که در این مقطع زمانی پیدا شده‌اند، هنوز هم می‌توان نواخت و اجراهای کوتاهی با آن‌ها ضبط شده است که شنونده‌ی امروزی هم بتواند صدای این سازها را بشنود، هم‌چنین خطوط تصویری و تزیینات مربوط به خاک‌سپاری مردگان در ۳۵۰۰ ق م نشان می‌دهند که مصریان از هارپ و کلارینت دو قمیشی و شلیاق (لیر) و نوعی فلوت مخصوص خودشان در این مراسم استفاده می‌کرده‌اند. تا ۱۵۰۰ ق.م، اقوام هیتی شمال سوریه با اصلاح و تغییر طراحی سنتی لوت هارپ مصری، اولین گیتار دو سیمه را اختراع کرده بودند که دسته‌ای بلند و پرده‌بندی شده، گوشی کوک کردن و یک بدنه‌ی طنین توخالی برای تقویت صدایی که از سیم‌ها تولید می‌شد داشت.»

در ادامه توضیح مختصری از پیشینه‌ی ‌تئوری موسیقی ارائه شده است: «درباره‌ی موسیقی دوران باستان سوالات بی‌پاسخ زیادی وجود دارد، مثل این‌که چرا فرهنگ‌ها و تمدن‌های گوناگونی که کاملا دور از هم بوده‌اند و هیچ مراوده‌ای با هم نداشته‌اند، موسیقی مشابهی داشته‌اند. خیلی از تئوریسین‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا علتش این است که برخی الگوهای خاص به گوش انسان خوش می‌آیند و برخی دیگر این طور نیستند، با این توصیف، تعریف خیلی ساده‌ای که می‌توان از تئوری موسیقی ارائه کرد این است که تئوری موسیقی کاوشی است در این موضوع که چرا موسیقی به گوش درست یا نادرست می‌آید. به زبان دیگر، مقصود و هدف تئوری موسیقی توضیح دادن این مطلب است که چرا بعضی نواها طور خاصی به گوش می‌آیند و این‌که چطور می‌توان دوباره آن‌ها را تولید کرد.»

درباره نویسنده کتاب تئوری موسیقی

مایکل پیلوفر مدرس تئوری موسیقی و پِرکاشن است که با بیش از بیست سال سابقه‌ی تدریس، استاد دانشگاه موسیقیِ مکنالی در ایالت مینسوتای آمریکاست. او به‌طور حرفه‌ای به نوازندگی و تدریس موسیقی مشغول است. هالی دی استاد نویسندگی و از اعضای گروه ادبی«Open Book» در شهر مینیاپولیس آمریکاست. مقالات بسیاری از این نویسنده در نشریات تخصصی موسیقی همچون « Music Alive» و «Guitar One» و «Computer Music Journal» و آثار تألیف شده‌ای از جمله «Music Composition For» «Dummies» و «Walking Twin Cities» منتشر شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تئوری موسیقی/ دامیز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.