جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

به روان درمانی نیاز داشتن

قیمت:
26,000 تومان
مشخصات کتاب به روان درمانی نیاز داشتن
کشور مبدا
تعداد صفحات
96 صفحه
شابک
9786227255041
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«فقط دیوانه‌ها به روان‌درمانی نیاز دارند!» این نقل‌قول را بسیاری از ما بارها و بارها شنیده‌ایم؛ نقل‌قولی که آلن دوباتن ادعا می‌کند به کلی اشتباه است. او در کتاب «به روان‌درمانی نیازداشتن»، توضیح داده است که روان‌درمانی چیست، چه کاربردی دارد و مناسب چه کسانی است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب به روان درمانی نیاز داشتن

دوباتن با زدودن غبار خرافات و تصورات رایج و اشتباه از روانشناسی، به مخاطب خود دیدگاه جدیدی ارائه می‌دهد: «روان‌درمانی نمی‌تواند رنج‌های ذاتی وجودی ما را از میان ببرد، اما می‌تواند ما را طوری مجهز کند که با اندکی شجاعت و متانت بیشتر به مقابله با آن‌ها برخیزیم.» اما منظور از رنج‌های ذاتی چیست؟ او در کتاب «به روان‌درمانی نیازداشتن» توضیح می‌دهد که تمام انسان‌ها به دلیل گذار طولانی‌مدت از کودکی به بزرگسالی، مستعد ابتلا به اختلالات و مشکلات عاطفی و روانی هستند. بنابراین لازم است تا با گذراندن دوره‌های روان‌درمانی، به بررسی ریشه‌ای این اختلالات بپردازند و در جهت حل آن‌ها کوشش نمایند. شما می‌توانید ادامه‌ی این مطالب را در کتاب «به روان‌درمانی نیازداشتن» با ترجمه‌ی شهرناز اعتمادی دنبال کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب به روان‌درمانی نیازداشتن چیست؟

سحر، مخاطب فارسی‌زبان کتاب از انگلیس، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «چگالی اطلاعات این کتاب خیلی بالا است. قلم دوباتن آن‌قدر خوب است که کتاب را زمین نگذارید و به‌قول اهل فن، در یکی دو نشست بخوانیدش! من خودم می‌دانم که می‌خواهم بارها و بارها بخوانمش؛ منی که کمتر کتابی را دو بار می‌خوانم. کتاب در ابتدا به این که چرا به درمان نیاز داریم، می‌پردازد. شاید شما هم مثل من گمان کنید که پاسخ این سوال را می‌دانید؛ آسیب‌های دوران کودکی‌. اما اگر آن ۳۰-۴۰ صفحه‌ی آغازین کتاب را بخوانید، ایمان می‌آورید که این کتاب، تربیتی است. من آماده‌ هستم که یک جلد از آن را به همه‌ی پدر و مادرهای دوروبرم که کودک نوزاد و نوپا دارند، هدیه دهم. در پایان این بخش، تقریبا به‌خوبی می‌توانید از زاویه‌ی‌دید کودک‌تان، رفتارهای‌تان را ببینید که نکته‌ی بسیار جالب و خوبی‌ است. کتاب بعد از آن  به ویژگی‌های یک اتاق روان‌درمانی و یک روان‌درمانگر می‌پردازد. این مساله می‌تواند راهنمای خوبی باشد که سره را از ناسره تشخیص دهیم و در ادامه چهار مورد از قصه‌های اتاق روان‌درمانی را نقل می‌کند که بی‌استثنا هر چهار مورد را به فراوانی در خود یا نزدیکان‌مان تجربه کرده‌ایم. بخش آخر کتاب هم، گریزی به باورهای غلط راجع ‌به روان‌درمانی و همچنین دستاورد‌هایش است. همه‌ی این موارد تنها در حدود 100 صفحه گفته شده است! می‌توانم آن را به همه‌ی انسان‌ها، فارغ از سلیقه‌ای که در کتاب‌خواندن دارند، پیشنهاد بدهم.»
«اگر در حال روان‌درمانی هستید یا قصد انجامش را دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم. اگر هم در کل اعتقادی به روان‌درمانی ندارید، خواندن این کتاب را به‌شدت توصیه می‌کنم! این کتاب کوچک، مملو از اطلاعات مفید درباره‌‌ی روان‌شناسی و فوایدش است. این کتاب نگاهی عمیق به روان‌درمانی می‌اندازد و توضیح می‌دهد که چه کسی به آن نیاز دارد. من خودم بعد از مطالعه‌ی این کتاب، با نگاهی تازه می‌خواهم به سراغ جلسات بعدی روان‌درمانی‌ام بروم. قبلا فکر می‌کردم که می‌دانم روان‌درمانی چیست اما با مطالعه‌ی کتاب فهمیدم که چیزی نمی‌دانستم! در ابتدا تصور نمی‌کردم این‌گونه باشد اما حالا به این نتیجه رسدیم که کتاب فوق می‌تواند نگاه من را به زندگی تغییر دهد و از این بابت بسیار شکرگزار هستم!» این نظر شان لوگرن، یکی از خوانندگان کتاب از کانادا بود.
علی طاهری، یکی از مخاطبان کتاب در وب‌سایت گودریدز، چنین نظری درباره‌ی کتاب «به روان‌درمانی نیازداشتن» داده است: «قلم آلن دوباتن همیشه من را مجذوب خود کرده است. انرژی‌ای که در نوشته‌هایش حس می‌کنم کاملا عجیب است و من را به دنبال خود می‌کشاند تا بقیه‌ی آثار او را بخوانم. این نوشته‌‌ی او هم، کتاب خیلی خوبی است که به توضیح روان‌درمانی، چگونگی عملکرد و در انتها بررسی ۴ مورد مطالعاتی می‌پردازد که مورد دوم برای من جالب‌تر بود. به هر حال مطالعه‌ی این کتاب برای من لذت‌بخش بود. از دوستی هم که کتاب را معرفی کرد و آن را به من امانت داد ممنون هستم. توصیه می‌کنم که این کتاب را دوبار بخوانید! یک ‌بار برای خودتان، یک ‌بار هم برای تربیت روانی درست‌تر کودکان‌تان (حالا یا در آینده) مطالعه کنید!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب، نویسنده از دوران جنینی انسان و وابستگی او به دیگران برای‌مان می‌گوید: «در دوران طولانی جنینی، به لحاظ جسمی کاملا تحت حمایت و مروت مراقب‌مان هستیم؛ اما در خردسالی آن قدر شکننده‌ایم که حتی از روی شاخه کوچکی ممکن است زمین بخوریم و گربه خانگی را در هیبت ببر ببینیم. برای عبور از خیابان، پوشیدن لباس و نوشتن اسم هم نیاز به کمک داریم.»
به این قسمت از کتاب توجه کنید که به آسیب‌پذیری کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی اشاره می‌کند: «انسان خردمند بر خلاف سایر موجودات زنده، کودکی بیش از حد طولانی پشت سر گذاشته است. انسان تا هجده سالگی، بیست و پنج هزار ساعت را کنار والدین خود سپری می‌کند. به همین علت تحت فرمان و اراده‌ی نهادی به‌شدت خاص و مخدوش والدین و سرپرستان قرار گرفته‌ایم. رفتار والدین عمیقا شخصیت ما را شکل می‌دهد. آسیب‌پذیری ما جنبه عاطفی هم دارد؛ زیرا نمی‌توانیم شرایط غریب‌مان را درک کنیم؛ نمی‌دانیم چه کسی هستیم و احساسات ما از کجا می‌آیند؛ دلیل اندوه و خشم را نمی‌دانیم؛ جایگاه پدر و مادر را در طرح و تدبیر بزرگ زندگی درک نمی‌کنیم و دلیل رفتار های‌شان را نمی‌دانیم. اگر پدر یا مادر بر سر ما فریاد بزند، جهان زیر پای‌مان می‌لرزد، نمی‌فهمیم برخی از حرف‌های تند آن‌ها جدی نیست بلکه به خاطر یک روز کاری سخت یا بازتاب دوران کودکی خودشان است.»
نویسنده در ادامه توضیح می‌دهد که این دوران کودکی طولانی‌مدت چه تاثیری بر ما می‌گذارد: «در نتیجه‌ی ویژگی‌های خاص سال های نخست زندگی، مخدوش و نامتعادل می‌شویم. جنبه‌های درونی ما در جهت‌هایی متناقض رشد می‌کنند. در می‌یابیم که نمی‌توانیم به آسانی اعتماد کنیم؛ در مواجه با افرادی که صدای‌شان را بالا می‌برند می‌ترسیم، یا تحمل نداریم کسی ما را ناراحت کند. برای وارد شدن خدشه‌های جدی نیازی نیست کسی کار به‌شدت بهت‌آور، غیرقانونی، بدخواهانه یا شرورانه در رابطه با ما انجام دهد. علل آسیب‌های دوران کودکی که برای ما اتفاق می‌افتد، به‌ندرت از بیرون برجسته و چشم‌گیر به نظر می‌رسد، اما آثار آن‌ها غالبا قوی و ماندگار است.»

درباره نویسنده کتاب به روان درمانی نیاز داشتن

مدرسه زندگی، یک موسسه بین‌المللی برای کمک به افرادی است که به دنبال یک زدگی شادتر هستند. اعضای این موسسه شامل فیلسوفان و نویسندگانی متعدد از سراسر جهان می‌شود؛ از استانبول و برلین گرفته تا پاریس و سائو پائولو. مدرسه زندگی تمام تلاش خود را معطوف به افزایش خودآگاهی و شناخت خویشتن کرده است.

مرکز این موسسه در لندن، خدمات و برنامه‌ها‌ی متعددی در زمینه‌های مختلف اعم از شغلی، روابط اجتماعی و عاطفی، آرامش‌یابی، خودشناسی و درک جهان ارائه می‌کند. از تاثیرگذارترین اعضای مدرسه زندگی می‌توان به آلن دوباتن اشاره کرد که نویسنده، فیلسوف و مجری مشهور بریتانیایی است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فلسفه‌ی از دانشگاه کینگز لندن بوده و در فیلم‌سازی و تهیه‌ی‌ برنامه‌های تلویزیونی با موضوع فلسفه نیز تجربیاتی دارد.

آلن دوباتن اولین کتاب خود را به نام «جستارهای در باب عشق» که یک رمان معاصر به شمار می‌رود، در سال 1993 میلادی نوشت که از نظر مالی به موفقیت‌های‌ زیادی دست یافت. پس از انتشار این کتاب، او تصمیم گرفت روی نوشتن آثار غیرداستانی با موضوع فلسفه تمرکز کند و به این ترتیب کتاب‌های «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «اضطراب موقعیت» را نوشت. از سایر آثار مشهور آلن دوباتن نیز می‌توان به «سیر عشق»، «هنر سیر و سفر»، «دین برای خداناباوران»، «مصائب عشق» و «معماری شادمانی» اشاره کرد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «به روان درمانی نیاز داشتن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.