جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

غرور و تعصب

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب غرور و تعصب
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
445 صفحه
شابک
9789643128432
سال خلق اثر
1813
سال انتشار
1813
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
930
این کتاب در یک نگاه

کتاب «غرور و تعصب»(Pride and Prejudice) محبوب‎ترین رمان «جین آستین» است و یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین رمان‌های ادبیات انگلستان و کلاسیک تاریخ ادبیات جهان است که بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. جین آستین این رمان را در سال 1796 درحالی‌که تنها 21 سال داشت نوشت که ابتدا با نام «تأثرات اولیه» نوشته شده بود و تا مدت‌ها توسط ناشران رد می‌شد. سرانجام وقتی بعد از 17 سال به چاپ رسید، به‌جای نام آستین نامِ «یک خانم» به‌ عنوان نام نویسنده روی جلد به-چشم می‌خورد. از این رمان بارها فیلم‌سازی شده است. بیشتر منتقدان ادبی «غرور و تعصب» را بهترین اثر آستین و شاهکاری در ادبیات جهان می‌دانند و خودش آن را «غنچه دلبند من» نامیده است. نشر نی این رمان را با ترجمه‌ی رضا رضایی منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «غرور و تعصب»

غرور و تعصب
نوبت چاپ 30
ناشر
160,000 تومان
خلاصه کتاب غرور و تعصب

 رمان «غرور و تعصب» داستان زندگی آقا و خانم بنت و پنج دختر مجرد آن‌ها در قرن نوزدهم است که دو شخص نجیب‌زاده به همسایگی آن‌ها درمی‌آیند. یکی از این همسایگان مرد ثروتمندی به ‌نام بینگلی است که فردی اجتماعی و خوش‌مشرب است و و خانواده بنت را به خود علاقه‌مند می‌کند. خانم بنت بسیار امیدوار است و تلاش می‌کند تا او با دختر بزرگش جین ازدواج کند. جین پس از یک مهمانی که آقای بینگلی به همراه دوست ثروتمند و مغرورش دارسی در آن شرکت کرده دلبسته‌ی بینگلی می‌شود. «الیزابت» که دومین دختر خانواده‌ی بنت و شخصیت اصلی داستان است، طرز رفتار آدم‌ها برایش بسیار اهمیت دارد و از همان ابتدا به‌خاطر غرورِ آقای دارسی از او متنفر می‌شود.

درباره ترجمه کتاب غرور و تعصب

  • غرور و تعصب نوشته جین آستین به بیش از چهل زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • غرور و تعصب در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. شمس‌الملوک مصاحب در نشر جام، رضا رضایی در نشر نی، کیوان عبیدی آشتیانی در نشر افق، پروین ادیب در نشر کتاب پارسه، الهام رحمانی در نشر آتیسا، شهرام پوران فر در نشر مهتاب، مهشید مجتهدزاده در نشر پنجره، بهاره هاشمیان در نشر هاشمی، فائزه ارباب در نشر آوای مهدیس، شهره حسین نژاد در نشر پارمیس، عفت کیانی در نشر نفیر، فرناز سلطانی در نشر یوپا و مترجمان دیگر کتاب غرور و تعصب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز غرور و تعصب در گودریدز

  • تعداد نظرات: 106,696
  • تعداد امتیازدهی: 4,067,213
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.28

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب غرور و تعصب

  • شخصیت‌های پیچیده سرگرم کننده‌ترند. آن‌ها حداقل این برتری را دارند که جالب‌تر باشند.
  • هیچ چیز لذّت‌بخش‌تر از کتاب خواندن نیست! هر چیزی ممکن است زود آدم را خسته کند اما کتاب نه!
  • علاقه صادقانه به اندازه کافی در هر کسی وجود دارد و هر جایی می‌توان آن را دید، اما صداقت بدون تظاهر و ریا چیزی است که به دشواری می‌توان به آن پی برد.
  • تعداد کمی از ما شجاعت کافی به خرج می‌دهیم که واقعاً بدون هیچ دلگرمی عاشق شویم.
  • ‌کسانی که اصلاً نظرشان را تغییر نمی‌دهند وظیفه دارند از ابتدا، کاملاً درست قضاوت کنند.
  • مردم آن‌قدر تغییر می‌کنند که همیشه می‌توان چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید.
  • حماقت من خودبینی بود نه عشق. از توجه یکی راضی بودم و از بی‌اعتنایی دیگری رنجیده‌خاطر می‌شدم.
  • «نمی‌دانم چه کسی اولین بار پی برد که شعر می‌تواند در عشق کارساز باشد!» دارسی گفت: «‌من خودم به شخصه شعر را غذای عشق می‌دانم.»
  • می‌شود از دلخوری‌های کوچک چشم پوشی کرد تا بتوان ناامیدی را از خود دور کرد.
  • خیالم راحت است که این فقط خواب و خیالی در ذهن خودم بوده و ضرری برای کسی جز خودم نداشته.
  • تنها به چیزهایی در گذشته فکر کنید که موجب خوشحالی‌تان می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب غرور و تعصب چیست؟

ثریا خاوری –از خوانندگان کتاب- نظر خود را در سایت «کتابراه» منتشر کرده است:

این کتاب حرف ندارد. قدرت نویسنده برای توصیف شخصیت‌ها و احساساتشان به‌قدری بالاست که موقع خواندن دقیقا همان احساسات به سراغت می‌آیند. وقتی این کتاب را می‌خوانی چنان غرقش می‌شوی که متوجه گذر زمان نمی‌شوی و دلت نمی‌آید کتاب را زمین بگذاری. توصیه می‌کنم کتاب را بخوانید. البته از روی این کتاب فیلم هم ساخته شده اما بعضی از قسمت‌های آن با کتاب متفاوت است و من کتاب را بیشتر ترجیح می‌دهم.

شان یکی از خوانندگان کتاب در سایت «گودریدز» نوشته است:

قوانین و انتظارات احمقانه‌ی زیادی از آن دوران در مورد کسانی که دارای موقعیت اجتماعی و ثروت هستند روایت شده است. من واقعاً از خواندن این کتاب لذت بردم. تأکید بر بی‌عدالتیِ عاشقانه باعث محبوبیت آن شده است، گرچه من به‌شدت معتقدم که عشق در متقاعدسازی قوی‌تر از هرچیزی‌ست. چیزی که طردشدن، جدایی و جنگ را قابل‌تحمل می‌کند و هنوز پابرجا می‌ماند. من عاشق آستین هستم و هر کتابی که از او تا‌به‌حال خوانده‌ام را به طرق مختلف دوست داشته‌ام.

لیزی –از خوانندگان کتاب- در سایت «آمازون» راجع به دلیل تاکید زیاد جین آستین بر موضوع ازدواج توضیح می‌دهد:

در زمان آستین، ازدواج تنها گزینه‌ای بود که یک زن داشت، مگر آن‌که به اندازه‌ای ثروتمند باشد که بتواند انتظارات جامعه را نادیده بگیرد. مگر این‌که او مایل باشد به ‌صورت نامشروع با مردی در ارتباط باشد و فقیرانه زندگی کند، که معمولاً به معنای زندگی به‌ عنوان یک خدمتکار بدون حقوق بود. در آن زمان احترام کمتری برای بانوان قائل می‌شدند و نباید اجازه دهیم از معاصران آستین که ازدواج را تنها انتخاب خود می‌دانستند انتقاد کنیم و بهتر است سعی کنیم مشکل خانم بنت را در جریان کتاب درک کنیم. خواندن آثار جین آستین را به همه پیشنهاد می‌کنم.

یکی دیگر از کاربران سایت آمازون نظرش را در این سایت این‌گونه نوشته است:

اگرچه این روزها چنین کتابی برای زنان و دختران تخیلی محسوب می‌شود، اما اگر تاریخ اجتماعی را خوب بلد باشیم، در دوره‌ای که خانم آستین می‌نوشت، مردان بیشتر خریدار کتاب‌ها بودند زیرا اعتقادشان بر این بود که زنان نمی‌توانند داستان‌ها را درک کنند! چون مغزهای ضعیف آن‌ها معمولاً نمی‌تواند بین واقعیت و داستان تمایز قائل شود. با این اوصاف، اگر مثل من مرد هستید اما تا‌به‌حال این کتاب را نخوانده‌اید، لطفاً آن را بخوانید. در این کتاب چیزهای زیادی برای لذت بردن و فکر کردن وجود دارد و از خواندن آن بسیار لذت خواهید برد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جملات معروف و دل‌نشینی را از کتاب «غرور و تعصب» در ادامه می‌خوانیم:

خودخواهی و غرور دو چیز متفاوت‌اند، هرچند که معمولا مترادف گرفته می‌شوند. ممکن است کسی مغرور باشد اما خودخواه نباشد. غرور بیشتر به تصور ما از خودمان برمی‌گردد، خودخواهی به چیزی که دیگران درباره ما می‌گویند! ممکن است بدون قصد بدخواهی برای دیگران، بدی کرد و می‌توان از روی سهو و خطا سبب بدبختی دیگران شد. بی‌فکری، عدم‌توجه به احساس دیگران و عدم تصمیم باعث چنین کارهایی می‌شود.

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

تعداد آدم‌هایی که من واقعا دوستشان داشته باشم زیاد نیست، تعداد کسانی که نظر خوبی درباره‌شان دارم از آن هم کمتر است. من هرچه دنیا را می‌شناسم از آن ناراضی‌تر می‌شوم. هر روز که می‌گذرد بیشتر معتقد می‌شوم آدم‌ها شخصیت ناپایداری دارند و نمی‌شود روی ظواهر، لیاقت یا فهم و شعورشان حساب کرد.

درباره نویسنده کتاب غرور و تعصب

جین آستین (Jane Austen) از برجسته‌ترین نویسندگان ادبیات کلاسیک انگلستان است. او که ششمین فرزند از هفت فرزند یک کشیش بود، در سال 1775 در روستایی از انگلستان به دنیا آمد. آستین برخلاف شخصیت‌های داستان‌هایش هرگز ازدواج نکرد. در سال 1817 به علت بیماری به وینچستر رفت تا نزدیک پزشکش باشد اما در همان سال در سن 41 سالگی در گذشت. هرچند او امروز در سراسر جهان نویسنده‌ای بسیار شناخته شده است اما در طول زندگی‌اش چنین نبود و اکثر آثارش بعد از مرگش خوانده و مشهور شدند. سبک جین در شیوه نگارش منحصربه‌فرد است. در داستان‌های او اغلبِ شخصیت‌های اصلی زنان‌اند و آثارش پر از دغدغه‌های زنانه است. بعضی از منتقدان حتی او را زنی فمنیست می‌دانند زیرا داستان‌هایش فراتر از عاشقانه‌هایی ساده‌اند. تلاش او در اغلب کتاب‌هایش سفر درونی شخصیت اصلی است و رساندن او به خودشناسی و خودباوری. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «منسفیلد پارک» و «اِما» از آثار مهم او هستند که در زمان حیاتش چاپ شدند. «نورثنگر ابی» و «ترغیب» پس از مرگش منتشر شدند. و «سندیتن»، «واتسون‌ها» و «لیدی سوزان» آثار نیمه‌تمام او هستند.

نکات جالب درباره کتاب غرور و تعصب

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نام کتاب در ابتدا «اولین برداشت‌ها» بود و جین آستین نوشتن آن را در ۲۰ سالگی نوشت.
  • نویسنده کتاب غرور و تعصب شخصیت آقای دارسی را با الهام از توماس لفروی، یک وکیل ایرلندی که مدت کوتاهی با آستین دوست بود، نوشت.
  • جین آستین و خواهرش کاساندرا مانند الیزابت و جین بنت با هم بسیار صمیمی بودند.
  • جین این کتاب را به‌جای دریافت حق امتیاز به قیمت ۱۱۰ پوند فروخت و هرگز یک پنی از سود حاصل از فروش کتاب به او نرسید.

اگر به داستان‌های عاشقانه جذاب و گیرا علاقه دارید، غرور و تعصب یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب غرور و تعصب

برای بیش از یک قرن، اقتباس‌های نمایشی، فیلم‌ها و نسخه‌های تلویزیونی از غرور و تعصب، شخصیت‌ها و مضامین به‌یادماندنی رمان را به تصویر کشیده‌اند و به مخاطبان گسترده دست یافته‌اند. برخی از معروف‌ترین اقتباس ها از این اثر عبارت‌اند از:

غرور و تعصب (۱۹۴۰)

غرور و تعصب اولین بار در سال 1940 برای مخاطبان سینمایی به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی رابرت زی. لنرد با فیلمنامه‌ای از آلدوس هاکسلی اقتباسی سرگرم‌کننده از این رمان محبوب بود که راه را برای تمام اقتباس‌های بعدی هموار کرد. در این فیلم گریر گارسون و لارنس اولیویه نقش الیزابت و آقای دارسی را ایفا می‌کنند و موفق به دریافت جایزه اسکار نیز گردید.

غرور و تعصب (۱۹۹۵)

مینی سریال غرور و تعصب محصول شبکه BBC که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد، اقتباسی است که کاملاً به اصل اثر وفادار است. در این سریال کالین فرث و جنیفر ایلی نقش‌آفرینی می‌کنند و تا به امروز این اقتباس از رمان ۱۹۹۵ در صدر بهترین اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی برای اکثر طرفداران جین آستین باقی مانده است.

غرور و تعصب (200۵)

برای بسیاری از نسل‌های جوان‌تر، فیلم غرور و تعصب محصول سال ۲۰۰۵ بود که آن‌ها را با جین آستین آشنا کرد. این فیلم به کارگردانی جو رایت و با بازی کیرا نایتلی و متیو مک‌فادین نامزد دریافت ۴ جایزه اسکار شد و توانست از جشنواره‌های بین‌المللی ۱۳ جایزه دریافت کند و هنوز هم از اقتباس‌های دیدنی از رمان محسوب می‌شود.

افتخارات و جوایز کتاب غرور و تعصب

  • در صدر فهرست «محبوب‌ترین کتاب‌ها» در میان محققان ادبی و خوانندگان
  • از محبوب‌ترین رمان‌های ادبیات انگلیسی
  • فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه
  • رتبه اول در میان «۱۰۱ کتاب برتر که تاکنون نوشته ‌شده است» در استرالیا، سال ۲۰۰۸

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره غرور و تعصب

با وجودی که بیش از ۲۰۰ سال از انتشار کتاب غرور و تعصب نوشته جین آستین می‌گذرد اما هنوز هم از کتاب‌های محبوب رسانه ها، افراد مشهور و منتقدین است. در زیر نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «هیچ‌کس تابه‌حال در خلق شخصیت‌ها از آستین زیرک‌تر نبوده است.» — مارلون جیمز
  • «فکر می‌کنم غرور و تعصب همیشه رمان مورد علاقه من بوده است، همان‌طور که رمان مورد علاقه بسیاری از مردم در میان رمان‌های آستین است.»— پاتریشیا مایر اسپاکس، محقق ادبی
  • «این کتاب درباره لذت اشتباه کردن است. ما فراموش می‌کنیم که اشتباه کردن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، اما خوشبختانه ادبیات و هنر را داریم تا آن را به ما یادآوری کنند.»—کاترین شولز، روزنامه‌نگار
  • «کتاب غرور و تعصب یکی از رمان‌های بی‌عیب و نقص از نظر سبک، طرح و شخصیت‌پردازی است نباید فراموش کنیم که این کتاب چقدر با تأکید بر حق زنان برای ازدواج به خاطر عشق الهام‌بخش بود.»—آماندا کریگ، روزنامه‌نگار
  • «در طول رمان، هر دوی آن‌ها [الیزابت و دارسی] یاد می‌گیرند که چگونه یکدیگر را قضاوت کنند، آن‌ها ارزش اخلاقی یکدیگر را دوباره ارزیابی می‌کنند. غرور و تعصب در میان بسیاری از چیزهای دیگر، کاوش در معرفت‌شناسی اخلاقی است.»—ای سی گریلینگ، فیلسوف
  • «رمان غرور و تعصب تلاشی است برای میانجیگری درگیری بین فردگرایی ذاتی در نظام ارزشی بورژوازی و سلسله مراتب استبدادی باقی مانده از جامعه سنتی پدرسالارانه.» —ماری پووی
  • «سرکشی و هنجارشکنی فوق‌العاده الیزابت بنت در زمان آستین بسیار جسورانه بود، به‌خصوص با توجه به سانسور سختی که در دهه 1790 توسط نخست‌وزیر بریتانیا، ویلیام پیت، اعمال می‌شد.» —کلودیا ال جانسون

خرید کتاب غرور و تعصب

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب غرور و تعصب را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «غرور و تعصب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.