جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیندیشید و ثروتمند شوید

قیمت:
279,900 تومان
مشخصات کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
کشور مبدا
تعداد صفحات
336 صفحه
شابک
9789642364466
سال خلق اثر
1937
سال انتشار
1937
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته‌ی ناپلئون هیل برای اولین بار در سال 1937 به چاپ رسید و جزو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است که تا کنون بیش از 100 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» همچنین تحسین‌های زیادی را برای نویسنده در پی داشته و مهین خالصی آن را ترجمه و انتشارات نسل نو اندیش آن را به چاپ رسانده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نویسنده این کتاب را با الهام گرفتن از سرمایه‌دار و بنیان‌گذار شرکت فولاد کارنگی، اندرو کارنگی، نوشت. او در کتابش با معرفی سیزده گام به خوانندگان، در صورتی که به آن‌ها عمل کنند، قول رسیدن به تمام اهدافشان را می‌دهد. در ابتدا به نظر می‌رسد این کتاب برای دستیابی به پول و ثروت هنگفت است ولی در اصل با خواندن این کتاب می‌توانید به تمام اهداف زندگی‌تان برسید، خواه آن هدف ثروتمند شدن باشد، خواه پیدا کردن یک دوست و رفیق با وفا. نکته‌ی قابل توجه شاید این باشد که منظور از «ثروتمند شوید» در نام کتاب، فقط ثروت مادی نیست.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید چیست؟

یکی از خوانندگان درباره‌ی تاثیر مهم این کتاب در زندگی‌اش نوشته است: «کتابی هست که دوبار آن را خواندم و حسرت می‌خورم که چرا زودتر به صرافت خواندن این کتاب نیفتاده بودم! شاید این کتاب مرا به پول و خانه هزارمتری نرساند ولی من با خواندنش احساس خوشبختی می‌کنم. با دقت و تمرکز بالایی آن را بخوانید، قول می‌دهم ضرر نمی‌کنید.»

علیرضا روستا نظر خود را درباره‌ی کتاب این‌گونه بیان می‌کند و به ما توصیه می‌کند کتاب را تا انتها مطالعه کنیم: «کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی موفقیت خواندم ولی می‌توانم بگویم که این یه شاهکار از طرف ناپلئون هیل است. به نظرم نسبت به کتاب‌های روانشناسی زرد که در بازار موجود است و اثر کوتاه‌مدت و جزئی دارند، این کتاب با اصول مشخص و تحقیق شده نوشته شده است و اثر بلند‌مدت می‌گذارد. البته پیشنهاد می‌کنم چون این کتاب طولانی است و از فصل 10 به بعد مطالب واضح‌تر می‌شود، صبور باشید و آن را  نصفه‌ونیمه رها نکنید.»

و خواننده‌ی دیگری نیز نظرش را این‌گونه بیان کرده است: «بله، این کتاب زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. در واقع ناپلئون هیل تقریباً همه جنبه‌های مربوط به قدرت ذهن انسان را در تحقق هر چیزی که ما در زندگی می‌خواهیم ، پوشش می‌دهد. من کتاب‌های زیادی در مورد پیشرفت شخصی خوانده‌ام، اما این بهترین کتابی است در عمر دیدم و از آن خیلی استفاده کردم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

 هیل کتابش را این‌گونه آغاز می‌کند: «در هر یک از فصول این کتاب به رمز ثروتمندشدن کسانی اشاره شده است که من سال‌ها، به دقتِ تمام با گفتگو و مصاحبه زندگی‌شان را تحلیل کردم . این راز را اندرو کارنگی، بیش از نیم قرن پیش برایم باز گفت. اندرو کارنگی، این مرد دوست‌داشتنی اسکاتلندی، موضوع را وقتی پسر بچه‌ای بیش نبودم به ذهنم سرازیر ساخت. آن‌گاه روی صندلی‌اش نشست و از روی مهر چشمکی زد و منتظر ماند تا بداند آیا جان کلامش را درک کرده‌ام؛ آیا مغزی آن‌قدر رشد یافته دارم که توصیه او را به عمل درآورم، وقتی مطمئن شد که نقطه‌ی نظر او را درک کرده‌ام، پیشنهاد کرد که 20 سال و حتی بیشتر، کلامش را به گوش جهانیان و به گوش مردان و زنانی برسانم که بدون آن شاید در زمره‌ی ناکام‌ها قرار می‌گرفتند. پیشنهاد او را پذیرفتم و با همکاری کارنگی بر این قول ایستاده‌ام.»

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم: «ایمان مهم‌‌ترین عنصر ذهن است، وقتی با اندیشه در هم می‌‌آمیزد ذهن نیمه‌هوشیار بی‌‌درنگ ارتعاش آن را درک می‌‌کند و آن را به فراست لایتناهی تبدیل می‌‌نماید. ایمان حالتی از ذهن است که می‌‌توان آن را به کمک تأیید یا آموزش‌‌های تکراری برای ذهن نیمه‌هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود.» نویسنده در این قسمت از قدرت ایمان صحبت می‌کند، ایمان یا همان باور قلبی ما به چیزی که به دنبالش هستیم، شاید اولین قدم برای رسیدن به آن باشد که گاهی ما از آن غافلیم و نویسنده به‌خوبی این موضوع را درک کرده است.»

در قسمتی از کتاب با متنی روبه‌رو هستیم که در آن ناپلئون هیل از لازمه‌ی رسیدن به موفقیت سخن می‌گوید، از داشتن اشتیاق! : «هر کس که طالب پیروزی است باید کشتی‌ها و پل‌‌های پشت سرش را در آتش بسوزاند و راه‌‌های عقب‌‌نشینی را بر خود ببندد. این‌‌گونه است که می‌‌توان ذهن را در شرایط اشتیاق سوزان برای پیروزی قرار داد و این شرط لازم موفقیت است. خواستن تنها به ثروت نمی‌‌انجامد، اما مشتاق ثروت بودن، با ذهنیتی وسواس‌گونه و آن‌گاه برنامه‌‌ریزی دقیق و تدارک راه‌‌های رسیدن به هدف و در کنار همه این‌‌ها مداومت در پایداری در برابر شداید و مشکلات اسباب غنا می‌گردد.»

درباره نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نکته‌ی قابل توجه کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» تلاش و همت نویسنده‌ی آن است؛ که طی 20 سال تلاش و کوشش و مصاحبه با بیش از صدها نفر که در زمینه‌های مختلف به موفقیت رسیده‌اند، توانسته این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورد. 

از دیگر نوشته‌های ناپلئون هیل می‌توان به این موارد اشاره کرد: «قانون موفقیت»، «شاه کلید ثروت» و «با آرامش ذهن به ثروت برسید».

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.