جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کار عمیق

قیمت:
169,000 تومان
مشخصات کتاب کار عمیق
کشور مبدا
تعداد صفحات
198 صفحه
شابک
9786226573597
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
22
این کتاب در یک نگاه

کتاب کار عمیق به قلم کال نیوپورت کتابی شگفت‌انگیز است که قوانین تمرکز کردن در دنیای شلوغ این روزها را به ما می‌آموزد. این اثر در سال 2016 تالیف شده و از زمان انتشار در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، آمازون و وال استریت ژورنال قرار گرفته است. احسان قراخانی کار عمیق را به فارسی ترجمه و نشر میلکان آن را منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «کار عمیق»

خلاصه کتاب کار عمیق

آیا شما هم همیشه به افرادی که می‌توانند بر کار خود به قدر کافی تمرکز کنند غبطه می‌خورید؟ یا از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید به راحتی بر کار خود عمیق شوید؟ یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای بهبود کار و توسعه‌ی شخصی به آن نیاز داریم، تمرکز است؛ مهارتی که روز به روز در افراد کاهش می‌یابد. اگر به این مهارت مسلط باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای برایتان رقم خواهد خورد. کتاب کار عمیق یک راهنمای فوق ضروری برای افرادی‌ست که در زندگی خود به دنبال تمرکز هستند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب کار عمیق چیست؟

حسین محمدی درباره‌ی این اثر چنین می‌گوید: «محتوای کتاب در مورد کارهایی است که به لحاظ شناختی دشوار اما ارزش‌آفرین هستند. نویسنده مجموعه‌ای از ایده‌ها و آداب را برای پرداختن به این دسته کارها بسط داده است. برای من بخش ایده‌ها دلچسب‌ترین بخش برای خواندن است. همچنین مطالب بخش بعدی، یعنی قوانین، توسط تحقیقات بسیاری پشتیبانی شده‌اند. من از خواندن این کتاب بسیار محظوظ شدم.»

زهرا دشتی توصیف مفصل و دقیقی از کتاب ارائه داده است: «کتاب کار عمیق کتاب جذابی در مورد تمرکز در کار است. ساختار روشمند و منسجم این اثر و همچنین مثال‌ها و استدلال‌های مطرح‌شده توسط نویسنده باعث می‌شود نه تنها ذهن آنچه را که ناآگاهانه در مورد تمرکز در کار از پیش می‌دانسته دقیق و آگاهانه بپذیرد، بلکه راه حل‌ها و قواعد پیشنهاد شده باعث می‌شود از داده‌هایمان در این رابطه بهره ببریم و از حوزه‌ی نظر وارد حوزه‌ی عمل شویم. این کتاب از حواس‌پرتی‌هایی که جزو زندگی روزمره‌ی ما شده‌اند سخن می‌گوید. به خصوص حضور همه‌جانبه‌ی ارتباطات و اینترنت. نویسنده به ما می‌آموزد اگر نتوانیم این نوع ارتباطات را مطابق با نیاز واقعی در راستای اهداف (و نه نیازهای کاذب) مدیریت کنیم، دستیابی به اهدافمان بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن می‌شود. کار عمیق کتابی بسیار جذاب و کاربردی است که اگر هدفی دارید -خواه هدف تحصیلی، حرفه‌ای، هنری یا حتی اهداف خودسازی و تربیت روحی- به شما کمک خواهد کرد.»

یکی از خوانندگان در سایت‌های ارزیابی کتاب نظر خود را چنین بیان می‌کند: «من در حوزه‌ی برنامه نویسی کامپیوتر مشغول به کار هستم و این کتاب بسیار به کارم آمد. همیشه این مشکل را داشتم که مطالب را عمیق یاد نمی‌گیرم. اما این کتاب پیشنهادهای خیلی خوبی به من ارائه کرد که بتوانم تمرکز بیشتری بر کارم داشته باشم و با سرعت بیشتری به یادگیری مطالب بپردازم. کتاب کار عمیق باعث شد اشتباهاتم را بیشتر درک کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در فصل اول کتاب، با عنوان «کار عمیق، ارزشمند است» می‌خوانیم: «نزدیک ایام انتخابات ۲۰۱۲ بود که مثل سایر روزهای مهم ملی، ترافیک در سایت نیویورک تایمز به اوج خود رسیده بود. اما این بار تفاوتی وجود داشت. بخش اعظمی از جمعیت بازدیدکننده‌ی سایت که بنا به برخی از گزارش‌ها حدود هفتاد درصد از جمعیت کل بازدیدکنندگان بودند، در آن سایت بزرگ فقط به یک جا سر می زدند؛ آن هم نه صفحه‌ی اول خبرهای فوری یا مقاله‌ی یکی از برندگان جایزه ی پولیتزر، بلکه وبلاگ یکی از تحلیل کنندگان آمار و ارقام بیسبال به نام نیت سیلور که تبدیل به یک پیش‌بینی‌کننده‌ی نتیجه‌ی انتخابات شده بود. کمتر از یک سال بعد، شبکه های ای بی سی نیوز وای اس پی ان او را تطمیع کرده و از تایمز جدا کردند (اگرچه که مجلهی تایمز سعی کرد با پیشنهاد در اختیار گذاشتن چندین نویسنده او را نگه دارد). آن‌ها قراردادی بزرگ با او بستند و از اجرای اخبار ورزشی گرفته تا آب و هوا، اخبار اقتصادی و پخش تلویزیونی مراسم اسکار برایش جایگاهی در نظر گرفتند. اگرچه در مورد روش اجرایی سیلور بحث‌هایی وجود دارد اما کسی منکر این نیست که این تحلیل‌گر داده‌ی سی و پنج ساله، تبدیل به فرد موفقی در اقتصاد شد.»

نویسنده ادامه می‌دهد: «دیگر فرد موفق ما یک اعجوبه ی برنامه نویسی به نام دیوید هاینمیر هانسن است؛ کسی که چهارچوب توسعه ی نرم‌افزاری تحت وب به نام روبی آن ریلر را ایجاد کرد و درحال حاضر این چهارچوب، بستر محبوب‌ترین پایگاه‌های اینترنتی جهان مثل توییتر است. هانسن از سرمایه‌گذاران شرکت تاثیرگذار بیس کمپ (که تا سال ۲۰۱۴، آن را با نام ۳۷ سیگنال می‌شناختند) نیز هست. او مقدار سود سهامش از بیس کمپ و سایر شرکت‌ها را اعلام نکرده است اما حدس می‌زنم آنقدر سود قابل توجهی باشد که باعث شده او زمانش را در شیکاگو و اسپانیا تقسیم کند، جایی که در آن به طور تفریحی، رانندگی اتومبیل های مسابقه ای را انجام می‌دهد.»

در قسمت دیگری از کتاب می‌خوانیم: «فناوری‌ها به سرعت رو به جلو حرکت می‌کنند اما بسیاری از قابلیت‌ها و سازمان‌های ما از آن‌ها عقب مانده‌اند. برای بسیاری از کارگران، این فاصله بیانگر خبرهای بدی است. همانطور که ماشین‌های هوشمند پیشرفت کرده و خود را به توانایی‌های بشر نزدیک می‌کنند، تمایل کارفرماها به طور فزاینده‌ای به این سمت می‌رود که به جای افراد جدید از ماشین‌های جدید استفاده کنند. پیشرفت در ارتباطات و فناوری‌های نو، دورکاری را آسان‌تر از همیشه کرده است و این امر، شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا مشاغل اصلی را به نیروهای برجسته‌ برون‌سپاری کنند که نهایتاً باعث می‌شود به افراد بااستعداد بومی کار کمتری برسد.»

درباره نویسنده کتاب کار عمیق

کال نیوپورت یکی از موفق‌ترین نویسندگان حوزه‌‌ی موفقیت و تکنولوژی است. آخرین کتاب او با نام «مینیمالیسم دیجیتالی؛ انتخاب یک زندگی متمرکز در یک جهان پرسروصدا» مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است. آثار او همواره در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارند. از جمله این آثار می‌توان به «هیچ‌کس نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد» و «دنیای بدون ایمیل» اشاره کرد.

او یکی از مخالفان شبکه‌های اجتماعی است و خود عضو هیچ‌کدام از آن‌ها نیست.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کار عمیق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.