جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زنان‏شیفته‏/ روانشناسی محبت بی تناسب

قیمت:
105,000 تومان
مشخصات کتاب زنان‏شیفته‏/ روانشناسی محبت بی تناسب
کشور مبدا
تعداد صفحات
180 صفحه
شابک
9789643286361
سال خلق اثر
1985
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
19
این کتاب در یک نگاه

کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب با عنوان اصلی Woman Who Love Too Much، اثری است از رابین نوروود، نویسنده آمریکایی. این کتاب به همت مهدی قراچه‌داغی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات ذهن‌آویز (سال 1378) و پیکان (سال 1389) به چاپ رسیده است. کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و بیش از سه میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زنان‏شیفته‏/ روانشناسی محبت بی تناسب

کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب با عنوان اصلی Woman Who Love Too Much، اثری است از رابین نوروود، نویسنده آمریکایی. این کتاب به همت مهدی قراچه‌داغی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات ذهن‌آویز (سال 1378) و پیکان (سال 1389) به چاپ رسیده است. کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و بیش از سه میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید. کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب همان‌طور که از عنوانش برمی‌آید، به موضوع عشق زنان به مردان می‌پردازد. این کتاب یک خودآموز است که در سال 1987 با هدف رفع مشکلات زنان در رابطه با همسران‌شان تألیف و منتشر شد. موضوع این کتاب زنانی هستند که برای فرار از تنهایی و نادیده‌انگاشته‌شدن، بیش از حد به مردان عشق می‌ورزند؛ اما در مقابل این محبت، پاسخ مثبتی دریافت نمی‌کنند و این موضوع بر هراس آن‌ها می‌افزاید. زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب در نه فصل نگاشته شده و سعی دارد ریشه این‌گونه عشق‌ورزی‌های بی‌تناسب را شناسایی کند.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره کتاب زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب چیست؟

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز کتاب را با یک جمله ستوده است: «این کتاب هوشمندانه و زیبا نوشته شده و می‌تواند به زنان در شکستن الگوی عشق احمقانه کمک کند.» یکی از خوانندگان نسخه فارسی به نام پگاه، در سایت گودریدز نظر خود را ابن‌طور منعکس کرده است: «به نظر من همه خانم‌ها باید این کتاب را بخوانند. نه به این دلیل که گرفتار یک عشق بی‌تناسب هستند؛ به این دلیل که ابتدا باید با خودشان مهربان باشند تا بتوانند به دیگران عشق بدهند. این بهترین و سالم‌ترین راه برای برقراری ارتباط با دیگران توسط یک زن است.» یکی دیگر از کاربران گودریدز در مورد زنان‏ شیفته‏: روانشناسی محبت بی‌تناسب نوشته است: «ممکن است احساس کنید گرفتار یک رابطه یک‌طرفه نیستید و نیازی به مطالعه این کتاب ندارید. در این صورت باید بگویم که در آینده نه‌چندان دور، در موقعیت‌های مختلف جملاتی از کتاب را به یاد می‌آورید و از نگارنده بابت نکاتی که به شما آموخته، تشکر خواهید کرد. همه ما دیر یا زود با چنین مردانی روبه‌رو خواهیم شد و لازم است بدانیم که چطور در دام یک عشق بی‌تناسب نیفتیم.» کریستین راچ می‌گوید که با مطالعه این کتاب، دیدگاهش در مورد عشق به‌کلی دگرگون شده: «با خواندن این کتاب دریافتم که ایثار و فداکاری همیشه راه خوبی برای ترمیم یک رابطه نیست. حالا می‌دانم که به جای تمرکز بر شریک زندگی‌ام و تلاش برای جلب توجه و محبت او، بهتر است بر رشد و توسعه فردی خودم متمرکز شوم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

نوروود در این کتاب خطاب به زنان می‌گوید که عشق لزوماً با رنج قرین نیست و اگر در رابطه رنج می‌کشیم، شاید باید نشانه‌ها را به دقت بررسی کنیم و در مورد عشق تجدیدنظر کنیم: «عشقی که با تأمل همراه باشد، عشقی ناسالم است. وقتی بخش اعظم صحبت ما با دوستان نزدیک‌مان درباره کسی است که او را دوست داریم، وقتی به او و مسائلش، افکار و احساساتش بهای بیش از اندازه می‌دهیم، وقتی تقریباً همه جملات‌مان را با نام او شروع می‌کنیم، عشق بی‌تناسب داریم و شیفته هستیم. وقتی از دم‌دمی‌مزاجی‌ها، از بدخلقی‌ها، از بی‌تفاوتی‌ها و از تحقیر کردن‌هایش بی‌تفاوت می‌گذریم، عشق بی‌تناسب داریم.» او این الگوی معیوب و رایج را که به یک باور عمومی تبدیل شده، بررسی و عیب‌یابی کرده و برای رهایی از این الگوی مخرب، راهکارهایی ارائه داده است: «به‌رغم همه نارضایتی‌ها، شیفتگی به‌قدری میان زنان شایع است که گمان می‌کنیم روابط زن و مرد نباید از این چارچوب خارج باشد. برای بسیاری از ما این تجربه بارها تکرار شده است. مهر بی‌تناسب معنایش این است که پیوسته به همسرمان فکر می‌کنیم و اسمش را عشق می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا احساسات و رفتارمان را کنترل کند. می‌دانیم که به سلامتی‌مان لطمه می‌زند، می‌دانیم حال‌مان را خراب می‌کند و با این حال نمی‌توانیم از آن دست بکشیم.» به عقیده نوروود زنان جذب مردانی می‌شوند که الگوهای رفتاری شبیه پدران و مادران آن‌ها داشته باشند: «چگونه است که زنی که در خانواده‌ای پرخاشگر بزرگ شده، با مردی ازدواج می‌کند که مرتب از او کتک می‌خورد؟ چگونه زنی که پدرش هرگز در زندگی او حضور احساسی نداشته، مردی را به همسری برمی‌گزیند که به‌رغم همه تلاش‌هایش، نمی‌تواند مهر و علاقه او را برای خودش خریداری کند؟ اشخاص کسی را به همسری انتخاب می‌کنند که به لحاظ رفتار و عاطفه، شبیه پدر یا مادرشان باشند. ما همسری انتخاب می‌کنیم که از طریق او بتوانیم احساسات و چالش‌های دوران کودکی خود را تجربه کنیم. با این حساب به نظر می‌رسد که ازدواج‌ها و روابط، اتفاقی و برحسب تصادف نباشد.»

درباره نویسنده کتاب زنان‏ شیفته‏/ روانشناسی محبت بی تناسب

رابین نوروود -نویسنده آمریکایی- در سال 1945 متولد شد. او یک درمانگر حوزه ازدواج و خانواده است که در زمینه ازدواج و آسیب‌های خانوادگی و فردی، مطالعات گسترده‌ای انجام داده است. کتاب‌های نوروود به بیش از 30 زبان ترجمه شده و در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. از نوروود کتاب دیگری به فارسی ترجمه نشده است. مهدی قراچه‌داغی متولد 1326، کار ترجمه را از سال 1351 آغاز کرده و بیش از 500 اثر از او منتشر شده است. اغلب آثار او در زمینه روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار و اقتصاد هستند. از دیگر آثار قراچه‌داغی می‌توان به «از حال بد به حال خوب: شناخت‌درمانی»، «روان‌شناسی عزت‌نفس» و «عادت‌های میلیون‌دلاری» اشاره کرد.
برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به ‌دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زنان‏شیفته‏/ روانشناسی محبت بی تناسب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.