جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

از حال بد به حال خوب

قیمت:
350,000 تومان
مشخصات کتاب از حال بد به حال خوب
کشور مبدا
تعداد صفحات
639 صفحه
شابک
9789644186486
سال خلق اثر
1989
سال انتشار
1989
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
59
این کتاب در یک نگاه

کتاب «از حال بد به حال خوب» با عنوان اصلی «The Feeling Good Handbook» نوشته‌ی دیوید برنز، اولین بار در سال 1989 منتشر شد. «از حال بد به حال خوب» یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها با موضوع خودیاری و رشد و توسعه‌ی فردی است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب از حال بد به حال خوب

درمانگران شناختی- رفتاری (cbt) یک عقیده‌ی مهم دارند: «تفکر تحریف‌شده یا ناکارآمد که روی خلق و رفتار بیمار تأثیر می‌گذارد، وجه مشترک تمامی آشفتگی‌های روان‌شناختی است. ارز‌یابی واقع‌گرایانه‌ی تفکر منجر به بهبود بیمار می‌شود.» دیوید برنز، با پیروی از اصول رویکرد شناختی-رفتاری، به ارائه‌ی راهکارهایی عملی برای درمان افسردگی و اضطراب می‌پردازد.

او به تناسب هر بخش، تمرین‌هایی مفید را ارائه می‌کند. این آموزش‌ها و تمرین‌ها گام به گام به انسان کمک می‌کنند تا حال بهتری پیدا کند. افسردگی، عزت نفس، ترس، اضطراب، فوبیا، اهمال‌کاری و ضعف‌ در مهارت‌های ارتباطی از جمله مسائلی است که دیوید برنز در این کتاب به بررسی آن‌ها پرداخته است.

درباره ترجمه کتاب از حال بد به حال خوب

  • کتاب از حال بد به حال خوب در ایران بیش از سه ترجمۀ مختلف و معتبر دارد.
  • مشهورترین و پرفروش‌ترین ترجمۀ این اثر متعلق است به «مهدی قراچه داغی» از نشر «آسیم».
  • یکی از نسخه‌های فارسی این اثر نسخه‌ای خلاصه شده از آن است که تحت عنوان «مینی بوک» توسط «نسترن خدیو» ترجمه شده و نشر «مات» آن را منتشر کرده است.

امتیاز کتاب از حال بد به حال خوب در گودریدز

  • تعداد نظرات: 175
  • تعداد امتیازدهی: 6587
  • میانگین امتیاز: 3.94

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب از حال بد به حال خوب

  • نومیدی ناشی از انتظارات برآورده نشده است.
  • گاه ابراز احساس اگر مؤدبانه و روشن باشد، حتی اگر به نتیجه نرسد لازم است.
  • شناخت‌درمانی به این اعتقاد دارد که به جای حوادث واقعی «افکار» تولید ناراحتی می‌کنند.
  • گاهی اوقات هرچه بیشتر به خود بگویید که باید کاری صورت دهید، انجامش به همان اندازه دشوار می‌شود.
  • اشخاصی که اقدام به خودکشی می‌کنند اغلب خشمگین هستند و معتقدند که مورد مهر و علاقه دیگران نیستند.
  • ما انسان‌ها به خاطر نواقص و کامل نبودن‌هایمان دوست‌داشتنی هستیم. این آسیب‌پذیری است که از ما انسان می‌سازد.
  • باید بدانید و درک کنید که به جای حوادث بیرونی، افکار و طرز تلقی‌های شما هستند که احساسات شما را به وجود می‌آورند.
  • اگر تمام نعمت‌های زندگی مشمول انسان باشد ولی حال و احساس خوب نداشته باشد، محروم از مهم‌ترین نعمت زندگی است.
  • ارتباط بد تقریبآ همیشه با بحث و گفت‌وگوی جدلی همراه است. به سخنان طرف مقابل گوش نمی‌دهیم زیرا از شنیدن احساس او ناراحت می‌شویم.
  • اضطراب احساسی در ارتباط با ترس است که بیشتر با آینده سروکار دارد. احساس می‌کنید که مصیبتی در انتظار شماست. اضطراب به آویزان شدن از صخره با انگشتان دست می‌ماند. اما افسردگی به آن شبیه است که از صخره پایین افتاده‌اید و با دست و پای شکسته مانده‌اید که چه انجام دهید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب از حال بد به حال خوب چیست؟

از نظرات افراد در سراسر دنیا برمی‌آید که این کتاب به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته است. بعضی از این نظرات را در ادامه می‌خوانیم. مهدی، از خوانندگان ایرانی کتاب، در توصیف این اثر می‌گوید:

«کتابی پرمحتوا، آموزنده و راهبردی که اگر به تکنیک‌ها و تمرین‌های آن عمل کنید، زندگی‌تان زیر‌و‌رو می‌شود.»

آذر در یکی از سایت‌های ارزیابی کتاب نوشته است:

«این کتاب را به تمام افراد برای بهبود سطح زندگی، خودشناسی و ساختن ارتباطات بهتر پیشنهاد می‌کنم. همچنین توصیه می‌کنم هنگام خواندن کتاب، خودکار و‌ کاغذ همراه داشته باشید و حتماً تمرینات کتاب را انجام دهید. من کتاب را با ترجمه‌ی آقای قراچه‌داغی خواندم که بسیار شیوا و سلیس بود.»

ریچل، که دانشجوی روان‌شناسی است، نظرش را این‌طور بیان کرده است:

«این کتاب را خریداری کنید. مطمئن باشید از خواندن آن پشیمان نمی‌شوید. نیازی نیست حتماً افسرده یا مضطرب باشید تا این کتاب به کارتان بیاید. این اثر اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذارد که در هیچ کتاب دیگری آن‌ها را پیدا نخواهید کرد.»

سیسیلیا در سایت گودریدز نوشته است:

«من این کتاب را به توصیه‌ی درمانگرم مطالعه کردم. خواندن آن به من کمک کرد تا بتوانم بر افسردگی و اضطرابم غلبه کنم و روابط کامیاب‌کننده‌ای بسازم.»

یکی دیگر از مخاطبان این سایت، کتاب را این‌گونه توصیف کرده است:

«از آن دسته کتاب‌های خودیاری است که همه باید بخوانند. من عاشق تکنیک‌های کاربردی نویسنده شدم. بخش‌های مربوط به اضطراب اجتماعی و ارتباط موثر برایم بسیار آموزنده بود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به عقیده‌‌ی دکتر برنز، افکار منفی همچون خشم، گناه، ناامیدی و... که به‌خاطر افسردگی ایجاد می‌شوند، هرچند به ظاهر درست به نظر می‌رسند، اغلب مخدوش و غیرواقع‌بینانه هستند. او تاکید می‌کند اگر احساسات خود را بیشتر بشناسیم، می‌توانیم افکار واقع‌بینانه‌تری داشته باشیم. او تمرین‌هایی را برای کم کردن خطاهای شناختی ارائه می‌دهد:

«احساسات منفی خود را بنویسید و از یک تا صد برای آن‌ها امتیازی در نظر بگیرید. از کلماتی مانند غمگین، دلسرد، مأیوس، خشمگین، آزرده، نگران، خجالتی، ناراحت یا گناه‌کار استفاده کنید. امتیاز ۱ مربوط به هر احساسی است که شدت ناخوشایندی آن بسیار کم است و حال آنکه امتیاز ۱۰۰ مربوط به احساسی است که آن را به‌شدت لمس می‌کنید و وجود شما را قبضه کرده است. توجه داشته باشید که اغلب با بیش از یک احساس منفی روبه‌رو هستید. برای برخی امتیاز دادن به احساسات منفی دشوار است زیرا این کار را مصنوعی و به‌شدت اضطرارآمیز احساس می‌کنند. بااین‌حال شیوه مؤثری است زیرا وقتی به خود امتیاز می‌دهید، می‌توانید بعدا از میزان بهبود خود مطلع شوید. درعین‌حال به شما کمک می‌کند تا تفکر «هیچ یا همه چیز» را رها کنید. تخفیف شدت اضطراب از ۱۰۰ به ۵۰ با آنکه بهبود قطعی نیست، نشانه احساس بهتر شماست. وقتی از خود به خاطر این اندازه پیشرفت تعریف می‌کنید روحیه بهتری پیدا می‌کنید و سرانجام به حل مشکل احساسی خود نائل می‌شوید.»

نویسنده درباره‌ی یکی دیگر از این خطاهای شناختی به نام «برچسب زدن» چنین می‌گوید:

«برچسب زدن شکل حاد تفکر هیچ یا همه چیز است. به جای اینکه بگویید «اشتباه کردم.» به خود برچسب منفی می‌زنید: «من بازنده هستم.» گاه هم اشخاص به خود برچسب «احمق» یا شکست‌خورده و غیره می‌زنند. برچسب زدن غیرمنطقی است؛ زیرا شما با کاری که می‌کنید تفاوت دارید. انسان وجود خارجی دارد اما «بازنده» و «احمق» به این شکل وجود ندارند. این برچسب‌ها تجربه‌های بی‌فایده‌ای هستند که منجر به خشم اضطراب، دلسردی و کاهش عزت نفس می‌شوند. گاه برچسب متوجه دیگران است. وقتی کسی در مخالفت با نظر شما حرفی می‌زند ممکن است او را یک متکبر بنامید. بعد احساس می‌کنید مشکل به جای رفتار با اندیشه بر سر شخصیت یا جوهر و ذات اوست. در نتیجه او را به‌کلی بد قلمداد می‌کنید و در این شرایط فضای مناسبی برای ارتباط سازنده ایجاد نمی‌شود. خود را بی‌جهت مسئول حادثه‌ای قلمداد می‌کنید که به هیچ وجه امکان کنترل آن را نداشته‌اید.»

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

«اگر خواهان تغییرات مثبت در زندگی خود هستید، از کاغذ و قلم غفلت نکنید. می‌توانید هنگامی که ناراحت شدید -در اداره، در منزل، در هواپیما یا در اتوبوس- احساسات منفی خود را بنویسید. وقتی به این کار عادت کردید، به‌روشنی به غیرواقع‌بینانه بودن آن پی می‌برید. وقتی افکار منفی خود را روی کاغذی یادداشت می‌کنید، چشم‌انداز عینی‌تری به وجود می‌آورید.»

دربارۀ نویسنده کتاب از حال بد به حال خوب

دیوید برنز (متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۴۲) روانشناس، شناخت‌درمانگر، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های روان‌شناسی است. آثار او جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی و خودیاری هستند. او در طول دهه ۱۹۸۰ به بهترین نویسنده پرفروش تبدیل شد.

از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او به زبان فارسی می‌توان به «حال خوب با هم»، «ده قدم تا نشاط» و «حال عالی» اشاره کرد.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب از حال بد به حال خوب

دیوید برنز در مقدمه کتاب، اثر خود را چنین توصیف کرده است:

«کتاب حاضر درباره روشی انقلابی و درعین‌حال بی‌نیاز از دارو برای درمان افسردگی است که «شناخت‌درمانی» نامیده می‌شود. کلمه «شناخت» به مفهوم اندیشه یا درک است. شناخت‌درمانی مبتنی بر نظریه ساده‌ای است که می‌گوید به جای حوادث بیرونی افکار و طرز تلقی‌های شماست که روحیه شما را شکل می‌دهد.»

نکات جالب دربارۀ کتاب از حال بد به حال خوب

  • در یک نظرسنجی در مورد کارشناسان سلامت روان، کتاب از حال بد به حال خوب توانست از یک لیست هزارتایی، رتبه‌ی اول را به عنوان بهترین کتاب توصیه‌شده برای کمک به خود در زمینه روانشناسی کسب کند.

افتخارات و جوایز کتاب از حال بد به حال خوب

  • تاکنون بیش از سه میلیون نسخه از کتاب از حال بد به حال خوب به فروش رسیده است.
  • این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری، روانشناسی عامه و انگیزشی در ایران است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب از حال بد به حال خوب

  • آنتونی بیتس، روان‌شناس بالینی، آن را «دستاوردی شگفت‌انگیز و بهترین در دسته‌ی خود» توصیف کرده و آلبرت الیس، روان‌شناس معروف، این اثر را «واضح، نظام‌مند و موثر» می‌نامد.
  • ژاکلین پرسنز (Jacqueline Persons) -مدیر مرکز درمان cbt و استاد بالینی در گروه روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا- درباره‌ی این اثر می‌گوید: «این کتاب برای هرکسی که دچار پریشانی عاطفی شده، بسیار ارزشمند است. دکتر برنز در این کتاب صد‌ها تمرین مفید را به شیوه‌ی تکرارنشدنی خود ارائه می‌‌کند.»
  • همچنین روزنامه‌ی usa today این کتاب را «راهنمایی بی‌بدیل برای مقابله با ترس، اضطراب، حملات پانیک، تنبلی و مشکلات ارتباطی» معرفی کرده و مجله‌ی The Observer  آن را «انجیلِ رویکرد cbt» خوانده است.
  • ماروین گلدفرید (نویسنده، روان‌شناس و روان‌پزشک) این کتاب را «ارزشمند» می‌داند. او در ادامه می‌گوید: «دکتر برنز برای اضطراب، مشکلات ارتباطی و... رهنمودهای عملی و واضحی را برای ما فراهم کرده است.»

خرید کتاب از حال بد به حال خوب

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب از حال بد به حال خوب را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «از حال بد به حال خوب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.