جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راه‏ هنرمند

قیمت:
175,000 تومان
مشخصات کتاب راه‏ هنرمند
کشور مبدا
تعداد صفحات
275 صفحه
شابک
9789646229860
سال خلق اثر
1992
سال انتشار
1992
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
26
این کتاب در یک نگاه

«راه هنرمند: بازیابی خلاقیت» نوشته‌ی جولیا کامرون است. او نویسنده‌ی بیش از ۳۰ کتاب است که «راه هنرمند» از جمله پرفروش‌ترین‌های آن‌هاست. کامرون بیش‌تر شهرتش را مدیون نگارش کتاب «راه هنرمند» است، که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر دنیا به‌ فروش رفته است. نشر «پیکان» این کتاب را  نخستین‌بار در سال ۱۳۷۷ منتشر کرده و گیتی خوشدل مترجم نام‌آشنای کتاب‌های روان‌شناسی و خودشناسی، با ترجمه‌ای شیوا و روان آن ‌را به فارسی برگردانده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راه‏ هنرمند

«راه هنرمند» قدم نخست برای خودشناسی و راهنمایی مفید برای تازه‌واردان به فضاهای حرفه‌ای، شغلی، آموزشی و هنری است. کتابی که طی ۱۲ هفته، با ارائه‌ی تکنیک‌هایی متفاوت و منحصربه‌خود خلاقیت را آموزش داده و زمینه‌ی رشد شخصی را فراهم می‌کند. اثری کاملاً کاربردی برای افزایش خلاقیت و بالابردن انگیزه در رسیدن به اهداف و آرزوها که ضمن اجرای تمرینات ارائه‌شده در آن، تأثیر شگفت‌انگیزی بر زندگی مخاطب خود دارد.

جولیا کامرون شاعر، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌ساز و آهنگساز مطرح آمریکایی، کتابی الهام‌بخش را ارائه داده که راهنمای نوابغ و هنرمندان بسیاری هم‌چون الیزابت گیلبرت، تیم فریس و ... بوده و میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان را با خود همراه کرده است. سفری هیجان‌انگیز که ارتباطی عمیق با مخاطب برقرار کرده و بر تغییر و تحول درون او تمرکز دارد.

کامرون با ارائه‌ی تکنیک‌هایی که در ۱۵ بخش کتاب مطرح کرده است، به‌ کنکاشِ نقاطِ محدودکننده‌ی‌ ذهن پرداخته و مهارت‌هایی برای آزادسازی ذهن و خلق فرصت‌هایی برای رشد و شکوفایی ارائه می‌دهد. اثری سودمند برای هنرمندان و مردم عادی که به دور از ترس و قضاوت‌ها، با به‌ کار بردن شیوه‌های نوین و به‌دور از چهارچوب‌های گذشته و تمرینات جسمی و روحی، به‌درستی با جهان پیرامونشان مواجه شده با خود به صلح برسند.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب راه هنرمند چیست؟

از دید بسیاری از خوانندگان «راه هنرمند» تحول بزرگی در زندگی‌شان رقم زده که نتیجه‌ی آن منوط به ‌انجام مرتب تمرینات این کتاب بوده است. خوانندگان فارسی‌زبان این اثر، «راه هنرمند» را کتابی ساده و قوی همراه با موضوعاتی پیچیده و ظریف معرفی کرده‌اند. اثری ارزشمند برای کشف خلاقیت‌های فردی.

این کتاب هم‌چنین مملو از نقل‌قول‌های الهام‌بخش است که مخاطب را به چالش کشیده و او را به حرکت وا داشته و در نهایت به رشد و تجلی می‌رساند. الیزابت گیلبرت معتقد است، بدون «راه هنرمند» غذا و دعا و عشق وجود نداشته است. این کتاب از دید منتقدان سایت آمازون، به‌آرامی شما را با خود همراه کرده و به شیوه‌ای قدرتمند، عمیق و اعجاز‌انگیز موجب تغییرتان خواهد شد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است: «راه هنرمند در جوهر، راهی معنوی است که از طریق خلاقیت، آغاز و طی می‌شود. این کتاب کلمه‌ی «خدا» را به‌ کار می‌برد، که شاید در چشم بعضی از شما کاربرد آن برای مسأله‌ی خلاقیت بسیار ساده‌دلانه بنماید و شاید نیز استمساک به اندیشه‌هایی کهنه و غیرعملی که به دل نمی‌نشیند، یا صرفا آرمان‌هایی که در قیاس با آن‌چه در کودکی درباره «او» آموخته و دریافته بودید، باورنکردنی بنماید. لطفاَ ذهنی باز و گشوده داشته باشید. هرگاه در این صفحات کلمه‌ی «خدا» به‌کار می‌رود، می‌توانید عبارت «مسیر یا جریان منظم نیکو» را به‌جای آن بنشانید. زیرا آن‌چه درباره‌اش گفت‌وگو می‌کنیم، نیرویی خلاق است. خدا برای بسیاری از ما مجموعه‌ای از مفاهیمی چون الهه و ذهن و کائنات و منشأ و قدرت برتر است. نکته، نامی نیست که بر آن می‌نهید، نکته این است که می‌کوشید آن را در عمل خود عیان سازید. برای بسیاری از ما اندیشیدن به آن نیرو به صورت جرقه‌ای معنوی، خاستگاهی بسیار سودمند بوده است.»

نویسنده در ادامه برای معرفی خود چنین نوشته است: «وقتی مردم از من می‌پرسند چه کاره‌ای؟ معمولاَ پاسخ می‌دهم نویسنده و کارگردانم و دوره‌های خلاقیت مربوط به همین امور را تدریس می‌کنم. خلاقیت توجه آن‌ها را جلب می‌کند و می‌پرسند: «چگونه می‌توانید خلاقیت را تعلیم دهید؟» و ستیز میان اعتراض و کنجکاوی در چهره‌شان نمایان می‌شود. به آن‌ها می‌گویم: «نمی‌توانم خلاقیت را تعلیم دهم. باید مردم به خودشان اجازه بدهند که خلاق باشند و منظور این است که همه‌ی ما خلاقیم، آیا واقعا چنین باوری دارید؟»

کامرون در تأثیر ترس بر تصمیمات و عملکرد هر فرد، بیان می‌کند: «حسد همواره نقابی برای پوشاندن ترس است، این ترس که نمی‌توانیم آن‌چه را که می‌خواهیم به دست آوریم و این احساس ناکامی که گویی شخصی دیگر آن‌چه را که حقاَ از آنِ ماست به ‌دست آورده است، اگرچه وحشت‌زده‌تر از آنیم که دستمان را به‌سوی آن پیش ببریم. ریشه‌ی حسد، عاطفه و هیجان ناشی از خست است؛ زیرا فضایی برای فراوانی و کثرت کائنات ندارد. حسد به ما می‌گوید فقط برای یک نفر جا هست: یک شاعر، یک نقاش، یا هر آ‌‌ن‌چه آرزومندید باشید.»

درباره نویسنده کتاب راه هنرمند

جولیا کامرون نویسنده، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌ساز و آهنگساز آمریکایی است. او همسر سابق مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور آمریکایی و خواهر جیمز کامرون کارگردان فیلم تایتانیک نیز هست. کامرون نویسندگی حرفه‌ای را از 18 سالگی شروع کرد و به¬عنوان نویسنده‌ای حرفه‌ای در کار روزنامه‌نگاری نیز موفق بوده است. جولیا کامرون بیش از چهل سال است که می‌نویسد و درس می‌دهد و کلاس‌های پرورش خلاقیت‌اش در نقاط مختلف آمریکا و اروپا برگزار می‌شود.

او در نوشتن رمان و نمایش‌نامه نیز مهارت دارد و آثاری را به ‌رشته‌ی تحریر در آورده است. کتاب «حق نوشتن» او، اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ در آمریکا منتشر شد و زبان ساده و لحن تأثیرگذار او، تاکنون صدها هزار نفر را در کار نویسندگی دلگرم‌کرده و یا جرات و شهامت شروعِ نوشتن را به آن‌ها بخشیده است. از جمله آثار دیگر این نویسنده می‌توان «ستایش»، «زندگی خلاق» و « تغییر زندگی» را نام برد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راه‏ هنرمند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.