جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آداب معاشرت برای همه/ جیبی

قیمت:
35,000 تومان
مشخصات کتاب آداب معاشرت برای همه/ جیبی
تعداد صفحات
176 صفحه
شابک
9789642878628
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
جیبی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب آداب معاشرت برای همه در سال 1392 به قلم شهین‌دخت بهزادی و در ۱۷۶ صفحه توسط انتشارات هیرمند به چاپ رسید. قطع این کتاب جیبی است و با توجه به کوچک بودن آن در اکثر مکان‌ها می‌توان آن را همراه داشت و خواند. کتاب آداب معاشرت برای همه با استقبال خوبی از طرف مخاطبان روبه‌رو شد و توانست به چاپ سی‌وسوم برسد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آداب معاشرت برای همه/ جیبی

کتاب آداب معاشرت برای همه همان‌طور که از نامش پیداست در مورد آداب و رفتارهایی است که در مواجه با دیگران باید داشته باشیم و رعایت کنیم تا در معاشرت‌هایمان به خوبی دیده شویم و خوب ظاهر شویم. شاید تا به حال نسبت به برخی رفتارهایی که ممکن است دیگران را آزار بدهد فکر نکرده باشید یا حتی ندانید که واقعا رفتارتان آزاردهنده است و این کتاب همان چیزی است که به شما کمک می‌کند که با اکثر آدابی که نیاز است در جامعه رعایت کنید آشنا شوید. برای مثال از جملات و شوخی‌هایی می‌گوید که استفاده از آنها به دور از یک شخصیت سالم و اجتماعی است. از اینکه اگر به زبان فارسی صحبت می‌کنید بهتر است از به کار بردن اصطلاحات زبان‌های دیگر دوری کنید و اینکه اگر زمان ورود به یک اتاق در می‌زنید، علامت این است که اجازه ورود می‌خواهید پس اگر بدون صبر و بلافاصله داخل می‌شوید، پس چرا در می‌زنید؟

نظر خوانندگان درباره‌ کتاب آداب معاشرت برای همه چیست؟

المیرا یکی از خوانندگان این کتاب نظرش را این‌گونه بیان می‌کند: «از نویسنده‌ی این کتاب بسیار سپاسگذارم که توانسته کتابی را به نگارش درآورد که واقعا نیاز همگان است. آداب معاشرت برای همه تنها یک کتاب نیست، بلکه یک راهنما برای ساختن یک شخصیت کامل است که باعث تکامل در تمام ابعاد زندگی انسان می‌شود. این کتاب به جزییاتی می‌پردازد که با اینکه خیلی کوچک هستند ولی در عمل می‌توانند تاثیرات شگرفی در بهترشدن روابط اجتماعی ما بگذارند. این کتاب با زبانی ساده و روان و بدون استفاده از توضیحات بی‌مورد و حوصله‌سربر، حرف اصلی‌اش را با کوتاه‌ترین توضیحات می‌زند. این کتاب در زندگی اجتماعی من واقعا باعث ایجاد یک معجزه بود و همینطور باعث شد در زمینه‌ی کاری نیز به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنم و به همین دلیل خواندن آن را به تمام کسانی که مانند من به دنبال پیشرفت و کمال زندگی اجتماعی خود هستند پیشنهاد می‌کنم. »

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب را که به عطر و ادکلن زدن و آداب آن می‌پردازد، در زیر می‌خوانیم: «عطر یا ادکلن می‌زنید؟ بعد از چند لحظه خودتان بوی آن را احساس نمی‌کنید ولی دیگران از بوی تند و شدید عطر شما آزار می‌بینند. رایحه باید ملایم باشد. در مواقعی هم نباید عطر و ادکلن مصرف کنید مثل زمان عیادت یک بیمار، سفر با ترن، هواپیما و غیره. ممکن است خیلی‌ها به بوی نوعی از عطرها حساسیت داشته باشند. آن‌کس که عاشق خود است، تا آخر عمر عاشق باقی می‌ماند.»

در زیر، پاراگرافی از کتاب را می‌خوانیم که در مورد آداب و رفتار در زمانی که به یک میهمانی رفته یا میهمان داریم اشاره می‌کند: «زمانی که میهمان هستید یا میهمان دارید و صحبت گل انداخته است، یک گوشه ساکت و آرام ننشینید و با موبایل خود در عالم دیگری سیر نکنید چون به زودی این جمع برچیده خواهد شد و شما فرصت کافی خواهید داشت که به مشکلات زندگی فکر کنید یا با موبایل خود بازی کنید. ادب ایجاب می‌کند که وجود خودتان را در آن جمع به اثبات برسانید و در صحبت‌ها شریک باشید و دست کم با تصدیق و اظهار عقیده شنونده‌ی خوبی باشید. وقتی در یک میهمانی حوصله‌تان سر می‌رود همیشه این امید وجود دارد که به خانه خودتان باز می‌گردید.»

پاراگرافی از کتاب که به آداب و رفتار شما زمانی که از طرف رئیس خود برخورد بدی می‌بینید اشاره دارد: «به جای ایرادگیری باید چاره‌اندیشی کرد. اگر پس از سال‌ها فعالیت در محل کارتان، رئیس با شما به تندی حرف زد چه باید بکنید؟ نه جواب او را تمام و کمال بدهید و نه سرتان را پایین بیاندازید و برای همیشه محل کارتان را ترک کنید. عاقلانه این است که حق را به رئیس چند ساله‌تان بدهید که بتواند گاه از کار شما ایراد بگیرد. به دل نگرفتن حرف‌های تند او بهترین راه برای شماست. زندگی، به ظاهر خیلی جدی‌تر از آن است که بخواهید درباره‌اش جدی صحبت کنید.»
اگر به روانشناسی علاقه‌مندید، به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آداب معاشرت برای همه/ جیبی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.