جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

جان های بیمار ذهن های سرحال

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب جان های بیمار ذهن های سرحال
کشور مبدا
تعداد صفحات
222 صفحه
شابک
9789651422195
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1401
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

کتاب «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال: چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد (Sick Souls, Healthy Minds: How William James Can Save Your Life)» جدید‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اثر جان کاگ، نویسنده‌ و استاد فلسفه آمریکایی است که نام او را بر سر زبا‌ن‌ها انداخته است. کاگ با نوشتن این کتاب تلاش نموده تا حکمت فیلسوف بزرگ و بنیان‌گذار مکتب پراگماتیسمِ (عمل‌گرایی) - ویلیام جیمز - را به خوانندگان آن انتقال دهد. کتاب «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال» که برای نخستین بار در سال 2020 منتشر شد، با ترجمه‌ی مهدی نصراله‌زاده توسط انتشارات بیدگل وارد بازار کتاب ایران شده است. 

 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب جان های بیمار ذهن های سرحال

ویلیام جیمز در دوران جوانی به این پرسش رسیده بود که «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟». او که پیش‌تر به خودکشی اندیشیده بود، پس از سال‌ها کلنجار رفتن با این پرسش و دست‌و‌پنجه نرم کردن با بحران وجودی، دست آخر ادامه دادن را انتخاب می‌کند. کاگ معتقد است فلسفه‌ی جیمز در دنیای وحشت‌زده و افسرده‌ی امروز می‌تواند به زندگی‌مان معنا ببخشد و نجات‌بخش جان‌های بیمار باشد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال چیست؟

نشریه New Yorker درباره کتاب «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال» نوشته است: «صادقانه و ملموس. همان‌طور که کاگ مسیر فکری ویلیام جیمز را از جبر و افسردگی دور می‌کند، هم جواب سوالات را روشن می‌کند و هم مسائل خودیاری را ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه روح‌های مضطرب امروزی ممکن است اصول جیمز را به کار گیرند و یاد بگیرند چگونه از زندگی نترسند.»
«این کتاب که به‌زیبایی نوشته شده، پر است از بینش‌های مهیج. جان کاگ نشان می‌دهد که چرا ویلیام جیمز در قرن گذشته تأثیر عمیقی بر روی خوانندگان خود داشته است و می‌تواند همین تأثیر را بر خوانندگان جدید نیز بگذارد.»

نظر Jennifer Ratner-Rosenhagen، نویسنده‌ی کتاب «نیچه آمریکایی: تاریخچه نماد و ایده های او»

یکی از کاربران سایت «آمازون» نظرش راجع به کتاب «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال» را به این شرح نوشته است: «یک کتاب واقعاً فوق‌العاده و تأمل‌برانگیز است! من کتاب «نیچه» کاگ را خوانده‌ام و از آن لذت بردم و این‌ یکی نیز عالی است. اگر شما دارای یک "روح بیمار" یا مستعد داشتن آن هستید، از خواندن این کتاب شگفت‌انگیز سود زیادی خواهید برد. مرور روان‌شناسی و فلسفه‌ی جیمز نشان می‌دهد که چگونه می‌توان زندگی را زندگی کرد. درحالی‌که اتفاقاتی برای ما رخ می‌دهد که ظاهراً خارج از کنترل ما هستند، نحوه‌ی انتخاب ما برای پاسخ‌گویی به چنین رویدادهایی (تا حد زیادی) به خود ما بستگی دارد. ما آن‌قدر که گاهی فکر می‌کنیم منفعل نیستیم.»

سمانه – از خوانندگان کتاب - در سایت کتاب‌خوانی «گودریدز» راجع‌به این کتاب نوشته است: «نویسنده سعی کرده از خاطرات و تفکرات فردی به نام ویلیام جیمز برای نوشتن این کتاب استفاده کند، تجربیات و نظریات او و دریافتش از زندگی را در این کتاب به نگارش درآورده و به دیگران نیز آن‌ها را توصیه می‌کند. جیمز فردی است که به پراگماتیسم و فلسفه عمل‌گرایی معتقد است؛ او عقیده دارد که این فلسفه می‌تواند افراد را در زندگی شاداب‌تر و بی‌باک‌تر کند و ترس از زندگی را کاهش می‌دهد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب نظر ویلیام جیمز و کاگ را در مورد فردی که به‌اصطلاح به آخرِ -خط رسیده است می‌خوانیم: «مواجهه با مرگ می‌تواند انگیزه‌ای غیر‌مترقبه و قدرتمند برای زیستن فراهم کند. اگر فرد به‌دقت نگاه کند، خواهد دید که رنج استثناء نیست، قاعده است، و اتفاقا افراد جان‌رنجور عموما کسانی هستند که بسیار دقیق نگاه می‌کنند. آن‌ها چیزی را می‌فهمند که برخی افراد سلیم‌الذهن در بین ما دوست دارند آن را نادیده بگیرند. بنابر نظر جیمز وقتی آدم به آخر خط می‌رسد، این ادامه دادن نیازمند نوعی دگرگونی ریشه‌ای است. برای تاب آوردنِ وحشت وجود، جان بیمار باید به¬اصطلاح "دوبار‌ه زاده شود"، باید به‌عنوان فردی پخته‌جان از نو متولد گردد، تا فعل زیستن را دوست بدارد، یا دست کم آن را تحمل کند.»
کاگ در بخش دیگری از کتاب در مورد خوشبختی نوشته است: «حال خوب و حتی خوشبختی، یک حالت یا وضعیت نیست، بلکه یک عمل یا فعالیت است؛ چیزی نیست که بتوان با ژرف‌اندیشی بدان نائل آمد، بلکه برای نیل بدان باید از اراده‌ی آزاد خود مدد گرفت و دست به عمل و اقدام زد.»

درباره نویسنده کتاب جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال

جان کاگ، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی و استاد فلسفه در دانشگاه ماساچوست است. موضوع اصلی مطالعات او بیشتر فلسفه‌ی آمریکایی، فلسفه‌ی ذهن و زیبایی‌شناسی است. کاگ در جوانی، درست زمانی که به افسردگی دچار شده بود، ویرانه‌ای از املاکی در مناطق داخلی نیوهمپشایر را که متعلق به فیلسوف برجسته‌ی هاروارد، ویلیام ارنست هاکینگ بود، یافت.

کتاب‌هایی که کاگ در کتاب‌خانه‌ی هاکینگ یافت‌ در حال نابودی و پر از حشرات و کپک بودند و او تصمیم گرفت آن‌ها را مرمت کند. کتابخانه‌ی ارنست هاکینگ نه‌تنها حاوی یادداشت‌های دست‌نویس ویتمن و کتیبه‌هایی از فراست بود، بلکه اولین نسخه‌های شگفت‌انگیز هابز، دکارت و کانت نیز در آن به چشم می‌خورد. جان کاگ با شروع فهرست‌نویسی و خواندن این آثار، سفری هیجان‌انگیز را آغاز کرد که او را به اصول تأییدکننده حیات فلسفه‌ی آمریکا یعنی اتکابه‌خود، عمل‌گرایی و تعالی رساند.

جان هم‌اکنون با دخترش بکا و شریکش کارول در خارج از بوستون زندگی می‌کند. تاکنون کتاب‌های بسیاری از جان کاگ منتشر شده که از آن میان می‌توان به «فلسفه‌ی آمریکایی: یک داستان عاشقانه»، «کوهنوردی با نیچه» و «اندیشیدن از راه تخیل» اشاره کرد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «جان های بیمار ذهن های سرحال»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.