جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

روان شناسی عزت نفس

قیمت:
215,000 تومان
مشخصات کتاب روان شناسی عزت نفس
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9789646716353
سال خلق اثر
1994
سال انتشار
1994
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
35
این کتاب در یک نگاه

کتاب روان‌شناسی عزت نفس نام اثری شگفت‌انگیز و کارآمد به قلم ناتانیل براندن است. این کتاب در سال ۱۹۹۴ تالیف شده و مهدی قراچه داغی، مترجم نام‌آشنای کتاب‌های روان‌شناسی، آن را به فارسی برگردانده است. این اثر توسط نشر نخستین در ایران منتشر شده و تاکنون بیش از ۲۸ بار تجدید چاپ شده است. روان‌شناسی عزت نفس جزو کتاب‌هایی است که زندگیتان را دگرگون خواهند کرد‌.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب روان شناسی عزت نفس

عزت نفس آن چیزی است که شما درباره‌ی خود می‌اندیشید. به عبارتی ارزیابی ذهنی فرد از خودش است. انسان‌هایی با عزت نفس پایین اغلب در مورد خود، ناخشنود و ناراضی هستند. افزایش و تقویت این ویژگی منوط به تمرین‌های مکرر و توجه فراوان است. عزت نفس اهمیت بسیار فراوانی در زندگی هر فرد ایفا می‌کند؛ زیرا بر تصمیم‌گیری شما در زندگی، روابطتان، سلامت روانی و به طور کلی سلامت شما تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این بر انگیزه‌ و دیدگاه شما بر دیگر چیزها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. دکتر ناتانیل براندن در کتاب روان‌شناسی عزت نفس به راهکارهای افزایش عزت نفس می‌پردازد. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول به تاثیر و اهمیت عزت نفس در زندگی، در بخش دوم به عوامل درونی عزت نفس و تمرین‌هایی عملی برای افزایش آن و در بخش سوم کتاب به عوامل بیرونی عزت نفس پرداخته می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب روان‌شناسی عزت نفس چیست؟

دنیس ویتلی، نویسنده‌‌ی کتاب روان‌شناسی پیروزی درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «این اثر، مجموعه‌ای از مبانی را در اختیارمان می‌گذارد تا بر روی آن‌ها، خانواده‌هایمان، مدارسمان و کسب و کارهایمان را بسازیم.»

یوسف بهاری نظر خود را درباره‌ی کتاب روان‌شناسی عزت نفس این‌طور بیان کرده است: «این کتاب بسیار آگاهی‌بخش است. خوشحالم که با ناتانیل براندن آشنا شدم؛ داشتن عزت نفس یکی از پایه‌های اساسی برای رشد فردی و رسیدن به موفقیت است و کتاب ایشان برای افزایش آن کمک زیادی به من کرد. احساس می‌کنم از آن گروه کتاب‌هایی است که بارها به آن رجوع می‌کنم. نثر بسیار روان این اثر از جمله ویژگی‌هایی بود که انگیزه‌ی من را برای خواندن کتاب افزایش داد. اگر به دنبال کتابی برای بالا بردن عزت نفس خود هستید و از خواندن آثار کلیشه‌ای خسته شده‌اید، حتماً روان‌شناسی عزت نفس را مطالعه کنید.»

هلن درباره‌ی این اثر چنین می‌گوید: «من ابتدا این کتاب را از دوستی امانت گرفتم و بعد از آن که مقدمه‌ را خواندم، به‌ قدری جذب آن شدم که کتاب را برای کتاب‌خانه‌ی شخصی خودم خریداری کردم. از آن‌جا که اعتماد به نفس و عزت نفس پایین از مشکلات همیشگی من در زندگی بوده، کتاب‌های گوناگونی را در این زمینه مطالعه کرده‌ام و از هیچ‌کدام جواب نگرفته بودم. صادقانه بگویم، در ابتدا امید چندانی به کارا بودن این کتاب هم نداشتم. اما الان که آن را مطالعه کردم باید بگویم این کتاب محشر است. خواندن آن را از دست ندهید. بینشی که با این اثر به آن دست یافتم، با هیچ چیز دیگری قابل تعویض نیست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

ناتانیل براندن درباره‌ی کتاب خود چنین می‌گوید: «این کتاب معتقد به عمل است. می‌توان به خود شکوفایی رسید. می‌توان موفقیت را لمس کرد. خطاب این کتاب به همه‌ی زنان و مردانی است که با پویایی می‌خواهند در سرنوشت زندگی‌شان دخیل شوند و راه تکامل و تعالی را بپیمایند. این کتاب در ضمن مناسب همه‌ی روان‌شناسان، والدین، آموزگاران و همه‌ی کسانی است که در قبال فرهنگ سازمان‌ها مسئولیتی بر عهده دارند. این کتاب درباره‌ی چیزهای شدنی است.»

در بخشی از اثر می‌خوانیم: «هر زمان که نیاز به اقدام داریم، نیاز به مبارزه و برخورد داریم، نیاز به گرفتن یک تصمیم اخلاقی داریم، روی احساس و برداشت خود از خود تاثیر مثبت و منفی می گذاریم. و هر آینه اقدام نکنیم و به رغم ضرورتی که وجود دارد تصمیمی نگیریم، این نیز روی برداشتی که از خود داریم اثر می گذارد.»

در قسمتی از مقدمه‌ی نویسنده می‌خوانیم: «عزت نفس متاثر از عوامل درونی و بیرونی است. عوامل درونی عواملی است که از درون نشات می‌گیرد یا خود شخص آن را ایجاد می‌کند. نقطه‌نظرها، باورها، اعمال یا رفتار. عوامل بیرونی همان عوامل محیطی هستند که پیام‌‌هایی که کلامی و غیر کلامی انتقال پیدا می‌کنند و تجربه‌ هایی که بانی و باعث آن، سازمان دهندگان و فرهنگ هستند. من عزت نفس را از درون و بیرون بررسی کرده‌ام. این که نقش فرد در ایجاد عزت نفس خود چه مقدار است و دیگران در آن چه نقشی ایفا می‌کنند. تا جایی که می‌ دانم پیش از این اقدامی تا این حد گسترده در جهت بررسی عزت نفس صورت نگرفته است.»

درباره نویسنده کتاب روان‌شناسی عزت نفس

ناتانیل برندن، دکتر روان‌شناسی و درمانگر عملی است. او کتاب‌های فراوانی در زمینه‌ی روان‌شناسی کاربردی، به ویژه روان‌شناسی عزت نفس تالیف کرده و از مهم‌ترین محققان در این زمینه محسوب می‌شود. این کتاب‌ها به بیش از 18 زبان دنیا ترجمه شده‌اند و از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی روان‌شناسی هستند.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «راهنمایی برای خودباوری زنان: کوشش‌ها و موفقیت‌ها در جست‌وجوی هویت»، «عزت نفس در زنان» و «تقویت و خودباوری: با اهمیت به نقش توانایی‌های وجودی خود، اعتماد به نفس و خودباوری را افزایش دهیم» اشاره کرد.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «روان شناسی عزت نفس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.