جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

روح خردمند/ کتاب تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی

قیمت:
30,000 تومان
مشخصات کتاب روح خردمند/ کتاب تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
88 صفحه
شابک
9786226722612
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«روح خردمند: کتاب تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی»، یک اثر روانشناسی با موضوع خودیاری است. پم روی و مویرا هامل با الهام از آثار وکیتور فرانکل، این کتاب را در سال 2020 میلادی به زبان انگلیسی نوشته‌اند. آن‌ها در نوشته‌ی خود، به یک سوال اساسی پرداخته‌اند: معنای زندگی چیست؟ پم ‌روی و مویرا هامل، معتقد هستند که معنای زندگی برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب روح خردمند/ کتاب تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی

 لزوما همه‌ی انسان‌های روی زمین، مسیر یکسانی را برای رسیدن به کمال طی نمی‌کنند و هدف هر یک، متفاوت از دیگری است. به هر حال «روح خردمند: کتاب تاملات 21 روزه درباره‌ی معنی زندگی» اثری است که مخاطب را در کشف چیستی و چرایی‌اش راهنمایی می‌کند و ابزارهایی برای یافتن معنای زندگی‌اش در اختیار او قرار می‌دهد. شما می‌توانید مطالب این کتاب ارزشمند را با ترجمه‌ی شهاب‌الدین عباسی دنبال کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «روح خردمند: تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی» چیست؟

علی، مخاطب کتاب از ایالات متحده آمریکا، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «کتاب «روح خردمند»، مجموعه گفتارهای کوتاهی در مورد مسائل مختلف زندگی مثل تنهایی، انسانیت، خوشبختی، آزادی، رنج و... است. این گفتارهای کوتاه با الهام از سخنان ویکتور فرانکل و مکتب لوگوتراپی، درمانگری از طریق معنا، نوشته شده‌اند. متن کتاب ساده و روان است. مطالب این نوشته می‌تواند راجع‌به برخی مسائل به ما تلنگر کوچکی بزند.»
«کتاب کم حجم و جالبی بود. من به دلایلی، نیاز داشتم که چیزهایی که تو کتاب بود را بخوانم؛ حتی اگر نکته جدیدی هم نداشت .شاید بهتر است بگویم اگر به هر دلیلی احساس ضعف می‌کنید و نیاز به یک تلنگر دارید، این کتاب می‌تواند آن جرقه‌ی لازم باشد!» این نظر امیر عطایی، یکی از خوانندگان کتاب از تبریز بود.
مهتاب آرامش، یکی از مخاطبان کتاب، در وب‌سایت گودریدز چنین نظری درباره‌ی کتاب داده است: «مطالب کتاب «روح خردمند: تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی»، بسیار شبیه به اثر «انسان در جستجوی معنا»، نوشته‌ی ویکتور فرانکل است. ولی اگر کسی بخواهد به طور مختصر با اندیشه‌ی ویکتور فرانکل آشنا شود و وقت زیادی را صرفش نکند، گزینه‌ی بسیار خوبی است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که درباره‌ی زندگی کردن و مسئولیت‌پذیری است: «زندگی کردن درک واقعیت موجود و تن دادن به تغییر است. زندگی کردن در این است که مسئولیت خود را در قبال چیزهایی که نمی‌توانیم بر آن¬ها تسلط داشته باشیم بپذیریم و راهی برای تعالی بخشیدن به خودمان و پیوند برقرار کردن با دیگران بیابیم. وقتی زندگی می‌کنیم، در هر لحظه از هر روز دست به انتخاب می‌زنیم و به این واقعیت پی می‌بریم که آن انتخاب‌ها پیامدهایی دارند؛ پیامدهای نیک یا بد.»
نویسنده در جایی از کتاب، درباره‌ی معنای زندگی نوشته است که آن را با یکدیگر می‌خوانیم: «گاهی خود را در موقعیت‌هایی می‌یابیم که بیرون از تسلط ما است، اما حتی در این شرایط هم معنایی وجود دارد که بتوان یافت. حاصل آنکه زندگی‌ کردن درباره‌ی یافتن معنا در همه شرایط و پاسخ ‌دادن به ضروریاتی است که زندگی از ما می‌خواهد. تفاوت میان این دو مثل نشستن در قایق است: در یکی به وادادگی و سرگردانی تن می‌دهیم‌، و در دیگری پارو در دست می‌گیریم و با تمام توان آب‌ها را می‌شکافیم و پیش می‌رویم.»
این بخش از کتاب را بخوانید که از دنبال کردن خوشبختی برای‌مان می‌گوید: «همه می‌گویند که می خواهند خوشبخت باشند. ما برای عزیزان‌مان و خودمان آرزوی خوشبختی می‌کنیم. برنامه‌های آموزشی هاروارد و اپیل در حال‌حاضر کلاس‌هایی در زمینه‌ی خوشبختی ارائه می‌کنند. بنا بر اعلام پیل، این کلاس‌ها جزو پرطرفدارترین کلاس‌ها هستند. درست است که می‌خواهیم شاد و خوشبخت باشیم، اما چیزی که واقعا خواسته‌ی ما بوده، «دلیل» خوشبختی است. وقتی خوشبختی را مقصود خود قرار می‌دهیم، سودایی دست‌نایافتنی می پروریم. خوشبختی خودش احساسی دیرپا نیست.»

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «روح خردمند/ کتاب تاملات 21 روزه درباره معنی زندگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.