جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اما

قیمت:
260,000 تومان
مشخصات کتاب اما
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
560 صفحه
شابک
9789643129385
سال خلق اثر
1815
سال انتشار
1815
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
21
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اِما (Emma)»، نوشته «جین آستین» اولین‌بار در سال ۱۸۱۵ میلادی منتشر شده است. چندین انتشارات این کتاب را ترجمه و روانه بازار کرده‌اند. نویسنده در این کتاب شخصیتی را توصیف می‌کند که در پیله‌ای محصورکننده زندگی می‌کند و ماجرا زمانی تغییر می‌کند که اتفاقات زندگی او را به تصمیمی جدی وا می‌دارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اما

درباره کتاب اما در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «اِما وودهاس دختری است خوش‌قلب ولی خیالباف که تصور می‌کد همه آدم‌ها را می‌شناسد و می‌تواند سرنوشت آن‌ها را رقم بزند. به تدریج پرده پندار کنار می‌رود و اِما در جریان حوادث از خودفریبی به خودشناسی می‌رسد. جین آستین در این رمان اوج هنر طنز خود را به نمایش گذاشته است.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اما چیست؟

در ادامه نظر بعضی از خوانندگان که در ایران‌کتاب و فیدیبو دیدگاه خود را ثبت کرده بودند را با هم می­خوانیم. خواننده‌ای از توصیفات ستایش‌برانگیز نویسنده از روحیات انسان‌ها می‌گوید: «مهارت جین آستین در توصیف و توضیح فکر و خیال، حالت و احساس، شخصیت و منش انسان‌ها فوق‌العاده بود. در طول داستان از اما بدم می‌آمد اما از وقتی تصمیم گرفت تغییر کند، قضیه فرق کرد. دیگر سرش به زندگی خودش گرم شد و از دخالت‌های بی‌جا دست برداشت.»

نرگس آل‌یاسین به مقایسه شخصیت‌های داستان می‌پردازد و می‌نویسد: «این کتاب مثل کتاب‌های دیگر جین آستین در توصیف شخصیت‌ها بسیار قوی است. طنزی که به کار برده شده، این اثر را به محبوب‌ترین اثر جین استین برای من تبدیل کرد. شخصیت فرانک چرچیل و جین از شخصیت‌هایی است که ما امروزه در اطرف‌مان بسیار مشاهده می‌کنیم، شخصیت‌هایی پنهان‌کاری و ریاکار و شاید دروغ‌گو. حتی شخصیت خود اما وودهاوس. باید اعتراف کنم شخصیت مستر نایتلی بین تمام شخصیت‌های مرد، بهترین است. واقعا این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم.»

خواننده‌ دیگری به تمجید از کتاب پرداخته و از فضای مشابه این کتاب با کتاب‌های دیگر نویسنده می‌گوید و می‌نویسد: «فضای رمان مثل بیشتر رمان‌های بانو جین آستین، زیبا و دل‌انگیز بود. شخصیت‌پردازی بسیار دقیق و بی‌طرفانه است. متن صادق و پرکششی داشت و فرد را در عمق داستان و ماجرا می‌برد. کتاب بسیار ارزشمند و پرشوری‌ست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب در ابتدا با توصیف شخصیت اصلی داستان شروع می‌شود: «اِما وودهاس دختر جذاب و باهوش و ثروتمندی بود، خانه راحتی داشت، شاد بود، و خلاصه از نعمات و مواهب زندگی اصلاً بی‌نصیب نبود. بیست‌ویک سال در این دنیا زندگی کرده بود بدون آنکه طعم اضطراب و ناراحتی را زیاد چشیده باشد. او دختر دوم پدری مهربان و سهل‌گیر بود. بعد از ازدواج خواهرش، خیلی زود بانوی خانه پدری شده بود مادرش مدت‌ها پیش از دنیا رفته بود و اِما فقط خاطرات مبهمی از ناز و نوازش‌های او داشت. جای خالی مادرش را زن خوبی پر کرده بود که معلمه‌اش بود و در محبت و عاطفه دست کمی از مادر نداشت.»

در بخشی دیگر از کتاب نویسنده می‌نویسد: «اگر کمتر دوستت داشتم، شاید بهتر می‌توانستم در موردش صحبت کنم.»
همیشه درک کردن دقیق احساسات برای آدمی دشوار بوده است؛ به‌ویژه که با موضوع دوست داشتن روبه‌رو شویم.

در جای دیگری از کتاب می‌خوانیم: «به ندرت، خیلی به ندرت پیش می‌آید که افشاسازی‌های هر انسانی، حقیقت کامل را دربرگرفته باشد؛ به ندرت پیش می‌آید که چیزی، کمی تغییر شکل نداده باشد یا اشتباه گرفته نشده باشد.»
این جمله از کتاب آدم را یاد فروید می‌اندازد. فروید، روانکاور مشهور، باور داشت که عقلِ انسان وسیله‌ای جز برای توجیه رفتارهای ما نیست!

درباره نویسنده کتاب اما

جین آستین ( (Jane Austenرمان‌نویس شهیر اهل انگلستان است. او در سال ۱۷۷۵ در استیونتون، شهری در جنوب شرقی انگلستان به دنیا آمد. ازکتاب‌های دیگر او می‌توان به «عقل و احساس»، «غرور و تعصب» و «مانسفلید پارک» اشاره کرد. آستین این سه کتاب به علاوه کتاب اما را در فقط در مدت چهار سال نوشت. آثار او نقش پررنگی در ادبیات غرب داشت. بد نیست بدانید که از سال ۲۰۱۷ عکس جین آستین بر پشت اسکناس‌های ۱۰ پوندی چاپ می‌شود.

رمان‌های آستین از پرخواننده‌ترین رمان‌های دنیاست. اگر نگاهی به ترجمه‌های متعدد از آثار او در داخل ایران نیز نگاهی بیندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اما»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.