جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ریگ روان

قیمت:
360,000 تومان
مشخصات کتاب ریگ روان
ژانر
کشور مبدا
تعداد صفحات
440 صفحه
شابک
9786002297631
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
پالتویی
جلد
جعبه
نوبت چاپ
29
این کتاب در یک نگاه

کتاب ریگ روان، نوشته استیو تولتز، یک رمان معاصر با درون‌مایه‌ی اجتماعی و طنز تلخ است. استیو تولتز در سال 2017 میلادی به خاطر نوشتن این اثر، جایزه ادبی «راسل» را در بخش بهترین کتاب طنز دریافت کرد. کتاب ریگ روان به زبان انگلیسی نوشته شده به سایر زبان‌های زنده دنیا از جمله آلمانی، فرانسوی و عبری نیز ترجمه شده است. رمان فوق به کوشش پیشمان خاکسار به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ریگ روان

کتاب ریگ روان، نوشته استیو تولتز، یک رمان معاصر با درون‌مایه‌ی اجتماعی و طنز تلخ است. استیو تولتز در سال 2017 میلادی به خاطر نوشتن این اثر، جایزه ادبی «راسل» را در بخش بهترین کتاب طنز دریافت کرد. کتاب ریگ روان به زبان انگلیسی نوشته شده به سایر زبان‌های زنده دنیا از جمله آلمانی، فرانسوی و عبری نیز ترجمه شده است. رمان فوق به کوشش پیشمان خاکسار به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است. داستان رمان «ریگ روان» حول محور دو شخصیت کلیدی به نام‌های لیام و آلدو جریان دارد. لیام، پلیس و نویسنده ناموفق، دوست بدشناسی به نام آلدو دارد. آلدو یک کارافرین مجرم بوده که هیچ‌گاه بخت او را یاری نکرده است. آلدو به هر کجا که قدم بگذارد، با اتفاقات ناگواری روبرو می‌شود و اقبال بدش تمامی ندارد. با بدتر شدن شرایط آلدو، لیام تصمیم می‌گیرد که یک کتاب در مورد بهترین دوستش بنویسد و در مورد بدشانسی‌های او توضیح دهد. در این میان آلدو به دنبال همسر سابقش، استلا، می‌رود تا او را راضی به بازگشت نماید و لیام هم به همراهش می‌رود. این اتفاق، باعث شروع ماجراهایی جالب و خنده‌دار و در عین حال شگفت‌انگیز می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در کتاب خواندنی ریگ روان دنبال کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ریگ روان چیست؟

لالی دندنو، خواننده کتاب از کشور ایالات متحده آمریکا، نظر خود را این گونه بیان کرده است: «باورم نمی‌شود که نویسنده مورد علاقه‌ام، استیو تولتز، یک رمان جدید نوشته است. او با استفاده از کمدی سیاه، از موقعیت‌های سخت و طاقت‌فرسای زندگی، لحظاتی خنده‌دار و جالب بیرون می‌آورد. قلم و شیوه بیان تولتز به اندازه‌ای خواندنی و جذاب است که اگر این کتاب داستانی در بر نداشت، باز هم آن را می‌خواندم. در کل کتاب ریگ روان، یک رمان درباره‌ی دوستی شگفت‌‎انگیز آلدو و لیام است؛ شخصیت‌هایی بسیار دوست‌داشتنی که شما به سادگی با‌ آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری خواهید کرد.» «ای‌کاش کتاب‌های طنز بیشتر مورد توجه منتقدان و جشنواره‌های ادبی قرار می‌گرفتند تا جوایز بیشتری دریافت می‌کردند. این کتاب لحظات طنز بسیاری دارد که بارها باعث شده است من با صدایی بسیار بلند بخندم. البته طنز آن تلخ است و در دل خود حقایق غم‌انگیزی دارد. اگر شما کمدی تلخ دوست دارید، عاشق این کتاب نیز خواهید شد. به هر حال کتاب ریگ روان، یک اثر خاص است که مانند آن را به ندرت می‌توانید پیدا کنید. به قدری عاشق رمان شده‌ام که می‌خواهم برای کتاب بعدی، به سراغ مطالعه اثر دیگر آقای تولتز یعنی رمان «جز از کل» بروم!» این نظر اسنوکز، یکی از خوانندگان کتاب از بریتانیا، بوده است. پراوین ماتیو، یکی از خوانندگان کتاب از کشور سنگاپور، دیدگاه خود درباره‌ی کتاب ریگ روان را به این شکل بیان کرده است: «یکی از دلایلی که من به کتابخانه می‌روم، وجود افرادی مانند استیو تولتز است که آثار او مانند طلا هستند. این کتاب با روایت فوق‌العاده خود و طنز بی‌نظیرش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. نمی‌دانم در ذهن استیو تولتز چه می‌گذرد اما مطمئن هستم که او سرشار از افکار و ایده‌های بکر و خارق‌العاده است. انگار که این کتاب تنها قطره‌ای از دریای هوش و ذکاوت نویسنده‌اش است. اگر قرار باشد به کتاب ریگ روان نمره‌ای بدهم، نمره‌ی کامل را به آن می‌دهم. به عنوان یک رمان، اثری کامل به شمار می‌رود و حتما یک نسخه از آن را همیشه در کتابخانه‌ام نگهداری خواهم کرد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب، آلدو از زبان‌ خودش درباره‌ی بدشانسی‌هایش به ما می‌گوید که با هم آن را می‌خوانیم: «من بارها زنبور قورت داده‌ام و سالی حداقل دو بار، یک پرنده به سرم می‌خورد. همیشه وقتی در حال دادن زدن بر سر یکی هستم، به زمین می‌خورم. وقتی پیانو می‌زنم، محال است که در آن روی انگشتانم بسته نشود! امکان ندارد شب بخواهم از روی ریل قطار رد بشوم و یک‌باره قطاری بوق زنان به طرفم نیاید. محال است هنگام رد شدن از میان محوطه‌ی چمن، فواره‌ها شروع به کار نکنند. از هر نردبانی که بالا رفته‌ام، یک پله‌اش زیر پایم شکسته است. محال است روز تولدم مریض نشوم. هر بار که سفر می‌کنم، یک روز بعد از جشن به شهر می‌رسم. آخر آدم ممکن است به چند زن چاق بگوید که باردار شدنت مبارک باشد؟» لیام، شخصیت اصلی کتاب، به قول خودش یک ویژگی خوب دارد که آن هم شنیدن است. او این گونه از خودش تعریف می‌کند: «مردم منبع لایزال حکایت هستند و انرژی غریب و وقت بی‌پایان برای روایت‌شان دارند و اصلا ملاحظه‌ی شنونده را هم نمی‌کنند. بعضی آدم‌ها برای پول کف‌بینی می‌کنند، بعضی ساز می‌زنند و آواز می‌خوانند و بعضی هم گدایی می‌کنند؛ من مثل یک متعصب گوش می‌کردم. نشسته روی جعبه‌ی شیر، تکیه داده به نرده‌های بالکن، نشسته روی نیمکت پارک، با لبخند و گوش پذیرا، کار شاق شنیدن اضطراب‌های مردم را تحمل می‌کردم، یا به قول خودم رازهای کال بدبخت‌ترین آدم‌ها را پوست می‌گرفتم.» در بخشی از کتاب ریگ روان، به موضوع شکست و ناکامی اشاره شده و قهرمان کتاب توضیح داده است که چگونه می‌توان از واکنش منفی دیگران نسبت به این موضوع جلوگیری کرد: «اگر نمی‌توانی موفق باشی، حداقل مبهم باش. اگر مردم ندانند که به چه چیزی می‌خواهی برسی، هیچ‌وقت متوجه نمی‌شوند که در رسیدن به آن شکست خورده‌ای!» این گونه است که لیام توانسته است از گزند انتقادهای تند و تیز اطرافیانش در امان بماند.

درباره نویسنده کتاب ریگ روان

استیو تولتز نویسنده و رمان‌نویس مشهور استرالیایی، زاده سال 1972 میلادی در شهر سیدنی است. او که فارغ‌التحصیل رشته ادبیات از دانشگاه نیوکاسل است، تجربیاتی نیز در زمینه فیلم‌سازی و فیلمنامه‌نویسی دارد. استیو تولتز اولین کتاب خود را نام «جز از کل» در سال 2008 میلادی نوشت که مورد استقبال بسیار بالای مخاطبان و منقتدین قرار گرفت، به گونه‌ای که این رمان نامزد جوایز «بوکر» و «گاردین» گشت و همچنین توانست جایزه صنعت کتاب استرالیا را از آن خود کند. استیو تولتز کتاب بعدی‌ خود را نام ریگ روان در سال 2015 میلادی روانه بازار کرد که این اثر نیز مورد توجه خوانندگان زیادی در سراسر جهان قرار گرفت.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ریگ روان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.