جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی من در پیراهن سرخ و سفید

قیمت:
52,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید
کشور مبدا
تعداد صفحات
224 صفحه
شابک
9786222540760
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید ترجمه‌ای است از کتابMy Life And Lessons In Red And White؛ سرگذشت‌نامه خودنوشت آرسن ونگر، بازیکن و مربی فوتبال. در ایران بهنام باقری اقدام به ترجمه کتاب زندگی من در پیراهن سرخ وسفید به فارسی نموده و انتشارات ملیکان آن را به چاپ رسانده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید

کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید ترجمه‌ای است از کتابMy Life And Lessons In Red And White؛ سرگذشت‌نامه خودنوشت آرسن ونگر، بازیکن و مربی فوتبال. در ایران بهنام باقری اقدام به ترجمه این کتاب به فارسی نموده و انتشارات ملیکان آن را به چاپ رسانده است. آرسن ونگر بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال تیم آرسنال، در کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید ضمن نگارش اتوبیوگرافی خود، اصول موفقیت و رهبری و مراحل رشد و توسعه فردی خود در زندگی و کار را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد. او همچنین مهارت بی‌نظیری در استعدادیابی دارد و ستارگانی چون امانوئل پتی، تیری آنری و پاتریک ویرا را به دنیای فوتبال معرفی کرده است. با مطالعه این کتاب درمی‌یابیم که ونگر چگونه توانست از یک مربی گمنام، به یک مربی پرافتخار برای یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال جهان تبدیل شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید چیست؟

مجله ورزشی فورفورتو در ستایش ونگر و کتاب او نوشته است: «آرسن ونگر میراثی جاودانه از خود به جای گذاشت که ابعاد آن بسیار فراتر از آرسنال است؛ از تحول در چگونگی تمرینات گرفته تا قهرمانی دوگانه لیگ و جام حذفی و رهبری نبوغ‌آمیز تیم شکست‌ناپذیران. او اکنون آماده است تا این ماجراها را برای ما بازگو کند.» روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نیز کتاب را اینطور ستوده است: «جذاب و شگفت‌انگیز! کتاب زندگی من در پیراهن سرخ و سفید مدرکی است برای اثبات تغییرات ماندگاری که ذهن 71 ساله‌ این پیرمرد فرانسوی به وجود آورده است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخش‌های ابتدایی کتاب به زندگی ونگر در کودکی اختصاص دارد. او در کودکی هرگز تصور نمی‌کرد که فوتبال در بزرگسالی پیشه او شود: «پدرم بی‌شک از فوتبال خوشش می‌آمد، با اینکه حتی چندان درباره آن بحث نمی‌کرد. برای او فوتبال تفریحی بود که در روستا شوق و تحرک ایجاد می‌کرد، نبردی لطیف و سرگرم‌کننده. در واقع فوتبال برای او و سایر مردم روستا رؤیایی پایدار به شمار نمی‌آمد، شور و شوقی مشغول‌کننده و فکر و ذکری شخصی نبود. او و مادرم هرگز رؤیای فوتبالیست شدن من و برادرم را در سر نداشتند، چنین چیزی در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید. برادرم مستعد بود، او در پست بازیکن میانی و دفاع وسط بازی می‌کرد. آنجا همه‌چیز بود و با این حال چیزی کم داشت: ایمان. فوتبال برای همه‌شان وقت‌گذرانی بود؛ وقفه‌ای کامل نه یک شغل. شغل چیز جدی‌تر بود، چیزی که به شما امکان اداره یک زندگی را می‌داد؛ فوتبال چنین قدرتی نداشت.» ونگر در کتابش با تواضع و فروتنی، از کسانی که در این موفقیت او را همراهی کرده‌اند، یاد کرده است: «هرگاه وارد یک باشگاه می‌شدم، همیشه سعی می‌کردم خودم را با افراد توانایی که باشگاه و فرهنگ آن را می‌شناختند، احاطه کنم. امروز اوضاع کمی فرق کرده: سرمربیان، مثل بازیکنان، با همراهان خود می‌آیند، تیمی پیش‌ساخته که با آن‌ها می‌آیند و می‌روند، گروهی که داخل باشگاه کار می‌کنند. من هرگز چنین چیزی را نمی‌خواستم. بخشی از تحول این شغل همین‌گونه است. هم سرمربی و هم اطرافیان او باید برای باشگاه کار کنند، من خوش‌اقبال بودم که در فرآیندی طولانی‌مدت درگیر شدم که به من امکان داد تا با مردانی که به آنان اعتماد کامل داشتم به سازندگی بپردازم و پیشرفت کنم.» رمز موفقیت ونگر در این است که کربیگری را نه‌تنها آموزش فوتبال، بلکه مدیریت بازیکنان می‌داند: «برای من مربی شخصی است که می‌داند چه می‌خواهند، بینشی واضح دارد، استراتژی دارد و قادر است آن را به وضوح بیان کند. می‌تواند ایده‌هایش را عملی می‌کند و بازیکنانش را به حمایت از برنامه‌هایِ خود وا دارد. بنابراین باید پیام‌رسان خوبی باشد. مربی شخصی است که می‌تواند استرس، قضاوت‌ها و فشار را مدیریت کند. خونسرد باقی می‌ماند، در موقعیت‌های دشوار قادر است گامی به پس بردارد و وضعیت را از بالا مشاهده کند. در برابر استرس با انفعال یا پرخاش واکنش نشان نمی‌دهد.» او اذعان می‌کند که یک مربی کارکشته بدون همراهی ملازمانش کاری از پیش نخواهد برد: «یک سرمربی باید ملازمانش را داشته باشد. سرمربی در جهانی کاملاً بی‌سروسامان زندگی می‌کند، جایی که نتایج ناپایدارند و اعتبار و ارزش مشاهده و درک او از روزی به روز دیگری در معرض تغییرند. حفظ باور و پای اصول ایستادن، وقتی اوضاع آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود دشوار است. به همین دلیل خلق ساختاری فعال اطراف خود حیاتی است، انسان‌هایی متحد که در کنار هم می‌ایستند.»

درباره نویسنده زندگی من در پیراهن سرخ و سفید 

آرسن ونگر -بازیکن و مربی بازنشسته فرانسوی- در سال 1949 متولد شد. او در رشته اقتصاد مدرک کارشناسی دریافت کرد و پس از فراغت از تحصیل، به فوتبال روی آورد. ونگر در سال 1980 بازی فوتبال را کنار گذاشت و به مربی‌گری پرداخت. او به مدت 22 سال سرمربی‌ تیم آرسنال بود و اکنون ریاست توسعه جهانی فوتبال را در فیفا به‌عهده دارد.
برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی من در پیراهن سرخ و سفید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.