جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خوابم چه می گوید

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب خوابم چه می گوید
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9786227044232
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

«خوابم چی می‌گوید؟ ۱۰۱ رهنمود برای تفسیر خواب‌ها» کتابی است که با رویکرد روان‌شناسانه به تحلیل و بررسی رویاها می‌پردازد. «خوابم چی می‌گوید؟» نوشته‌ی جین ترزا اندرسون، کتابی ۲۰۰ صفحه‌ای است که نخستین‌بار توسط انتشارات «شمعدونی» با ترجمه‌ی روان و خواندنی طناز شهیدی روانه‌ بازار کتاب شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خوابم چه می گوید

خواب‌ها و رویاها ابزاری کارآمد برای کنکاش ذهن انسان و درونیات او هستند؛ همه‌ی‌ آن‌چه در خواب می‌بینیم نماد و سمبلی‌ست برای نمایش آن‌چه در درون ما جریان دارد؛ پی بردن به این نمادها و رمزگشایی آن‌ها، ما را با ماهیت اصلی وجودمان آشناتر خواهد کرد. «خوابم چی می‌گوید؟» اثری جذاب و شگفت‌انگیز با محتوای غنی است که با ارائه‌ ۱۰۱ اصل و تکنیک تحقیق‌شده و عملی و با رویکردی علمی و روان‌کاوانه همراه است.

 این کتاب با زبانی ساده و همه‌فهم مفاهیمی چندلایه و پیچیده را با کشف و بررسی خواب‌ها و رویاها در اختیار مخاطب قرار می‌دهد؛ نکاتی کلیدی و تأثیرگذار که هریک از آن‌ها، باورهایی جدید و حیرت‌انگیز از زندگی را پیش‌روی خواننده خلق می‌کنند. این کتاب نقطه شروعی مؤثر برای پی‌بردن به ماهیت اصلی خواب‌ها و رویاها در زندگی است. جین ترزا اندرسون نویسنده‌ی صاحب‌سبک و سرشناس این اثر با نگاهی تیزبینانه، نگرشی روان‌شناسانه و به‌کارگیری تکنیک‌ها و روش‌های نوین و منحصربه‌خود، به پرسش‌های پرتکرار مخاطبین خود در خصوص خواب‌ها و رویاهایشان پاسخ می‌دهد.

او با آموزش مهارت‌های کاربردی به تفسیر موضوعاتی چون: «تفسیر نمادهای خواب یکسان با معانی متفاوت برای هر شخص، اشاره به خواب‌های رایجی که اکثراَ می‌بینیم، رمزگشایی خواب‌های تکراری و کابوس‌ها، تفسیر و واکنش به این¬گونه خواب‌ها، تمریناتی برای خاتمه دادن به آن‌ها، تفسیر اشخاص گوناگونی که در خواب‌ها حضور پیدا می‌کنند، تفسیر احساسات و هیجانات در خواب‌ها، تفسیر محله‌ها و موقعیت‌های گوناگون در خواب‌ها، پرداختن به موضوع خواب‌هایی که خبر از آینده می‌دهند، صحبت در مورد خواب‌هایی که مربوط به گذشته است، تمرینات کیمیاگری در خواب‌ها برای بهبود و پیشرفت زندگی و...» می‌پردازد.

نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب خوابم چه می‌گوید؟ چیست؟

«خوابم چه می‌گوید؟» علاوه‌بر موفقیت‌های خود در سطح بین‌المللی، خوانندگان فارسی‌زبان بسیاری را با خود همراه کرده است. این کتاب از نگاه بسیاری از مخاطبان ایرانی، اثری آموزنده و لذت‌بخش معرفی شده که توصیه‌هایی کاربردی و تأثیرگذار را در مواجهه با رویاهای رایج ارائه داده است. کتابی که ابزارهای مناسب برای رمزگشایی از این رویاها و کلید درک احساسات درونی و هرآن¬چه که باید درباره‌ی ناخودآگاه خود بدانیم را به خواننده هدیه می‌کند.

از نظر بسیاری از خوانندگان این کتاب در سایت‌های آمازون و گودریدز: «خوابم چه می‌گوید؟  زندگی و رویاهای هر فرد را تغییر خواهد داد.». آن‌ها معتقدند نویسنده‌¬ی این اثر تحلیلگری ماهر است که گنجینه‌ای از اطلاعات شگفت‌انگیز خود را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و با تمرکز بر رویکردهای فردی و جمعی رویاهای معمولی، ترسناک و گیج‌کننده را واکاوی می‌کند. کتابی مناسب برای مبتدیان و آشنایان به این حوزه از روان‌شناسی که با پاسخ‌هایی واضح و پرحکمت همراه است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند    

توجه و اهمیت به خواب‌ها و رویاها از گذشته‌ی دور حائز اهمیت بوده است، درحالی‌که یادآوری و تحلیل درست آن‌ها همواره با مشکلاتی همراه بوده است: «درحالی‌که یک خواب جدید را به‌طور کامل در ذهن دارید بیدار می‌شوید، اما در عرض چندثانیه این خواب محو شده و یا کاملاَ از بین می‌رود، یا این که فقط تصاویر محوی از آن در حافظه‌تان باقی می‌ماند. چگونه ممکن است یک خواب این‌گونه محو شود؟ آیا راه‌حلی برای جلوگیری از فراموش کردن خواب‌ها وجود دارد؟ شما نیازمند این هستید که خواب‌هایتان را به یاد آورید، اما شاید به یادآوری آن‌ها عادت نداشته باشید. معمولاَ زمانی‌که در دوران کودکی کابوس می‌بینید والدین با گفتن جمله‌هایی مثل: «خواب دیدی» یا «جایی برای نگرانی نیست» یا «فراموشش می‌کنی»، شما را آرام می‌کنند. دیدن چند نمونه از این خواب‌ها در دوران کودکی کافی‌ست تا دیگر به خواب‌هایتان توجهی نداشته باشید و برای به خاطرآوردن آن‌ها تلاش نکنید. چرا این اتفاق خوبی نیست؟ چون شما هنوز خواب می‌بینید و احتمالاً هنوز همان خواب‌های ترسناک را هم می‌بینید، اما شانس یادگیری از خواب‌هایتان را از دست می‌دهید.»

جین ترزا اندرسون با تحلیل علمی و واکاوی صحیح خود، به آشنایی، درک، مواجهه و تفسیر کارآمد رویاها و خواب‌ها پاسخی مؤثر می‌دهد: «زمانی که خوابی را تفسیر می کنید به چیزهایی در مورد خود و دیدگاه‌تان نسبت به دنیا پی می‌برید. باتوجه به آن چیزی که کشف می‌کنید، ممکن است تصمیم بگیرید تغییراتی را در روند زندگی‌تان ایجاد کنید، در این صورت زندگی، پاداش‌های بیشتری به شما خواهد داد. بسیاری از خواب‌ها، باورها و عقایدی را نشان می‌هند که در گذشته فراگرفته‌اید و بر شیوه‌ی زندگی امروزتان اثر گذاشته‌اند. وقت‌هایی که اوضاع بر وفق‌مرادتان نیست، ممکن است مقصر اصلی آن، باورهای قدیمی  بی‌مورد باشند، مخصوصاَ آن باورهایی که ناخودآگاه هستند. خواب‌هایتان را به منظور یافتن نشانه‌ای از باورهایی که مانع شما می‌شوند، بررسی کنید. در این کتاب رهنمودهای متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه این کار را انجام دهید. هدف از تفسیر خواب این نیست که در گذشته‌تان غرق شوید؛ بلکه باید به آن سر بزنید تا کلیدهایی پیدا کنید برای بازکردن درهایی به سمت آینده بهتر. به خواب‌تان مانند یک عکس فوری که از امروز خودتان گرفته شده است، نگاه کنید. در ابتدا نیاز است بتوانید خواب‌هایتان را تفسیر کنید تا آن عکس فوری را درک کنید و موقعیت کلی خود و زندگی را همان‌گونه که امروز هست، در نظر بگیرید. هنگامی که یاد گرفتید چگونه این کار را انجام دهید، عمیقاَ و به‌وضوح شروع به درک خودتان می‌کنید و این کار، شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که قدرت زیادی به شما می‌بخشد .تفسیر خواب، در مقایسه با سایر روش‌های خودشناسی، سبب می‌شود به شناخت عمیق‌تری از خودتان برسید. خواب‌ها احساسات، نگرش‌ها، باورهای ناخودآگاه و چشم‌انداز شما از دنیا را به شما نشان می‌دهند. در ابتدا، این موارد شما را شگفت‌زده خواهد کرد، ولی بعداَ به‌وضوح می‌بینید که آن‌ها چگونه به زندگی‌تان ربط پیدا می‌کنند. این موارد نشان می‌دهند که چرا زندگی‌تان در مسیری که امروزه هست، قرار دارد.»

درباره نویسنده کتاب خوابم چه می‌گوید؟

جین ترزا اندرسون کارشناسی‌ارشد(هونز)، تحلیل‌گر رویا، درمان‌گر رویا، مربی، مشاور، تراپیست و نویسنده‌ی هفت کتاب در حوزه‌ی تحلیل خواب است. او دارای دیپلم افتخار نوروفیزیولوژی از دانشگاه گلاسکو است. اندرسون از سال ۱۹۹۲ به تحقیق و پژوهش و تدریس در زمینه‌ی تحلیل خواب مشغول بوده است.

وی با روش خواب‌درمانی ویژه‌ی خود به عنوان تحلیل‌گر و درمان‌گر در سراسر جهان مشاوره می‌دهد. او هم‌چنین تحلیل‌گر خواب در رادیو و تلویزیون استرالیا است. از دیگر کتاب‌های این نوینسده می‌توان به: «Brid of paradise»، «The Dream Handbook»، «The Shape of Things To Come» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خوابم چه می گوید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.