جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سرخوشانه لذت بردن

قیمت:
95,000 تومان
مشخصات کتاب سرخوشانه لذت بردن
کشور مبدا
تعداد صفحات
284 صفحه
شابک
9786229547588
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب سرخوشانه لذت بردن از سری کتاب‌های منتشرشده توسط «موسسه مدرسه زندگی» است. این موسسه توسط «آلن دوباتن» با تمرکز بر زندگی بهتر و عاقلانه‌تر تاسیس شد. کتاب سرخوشانه لذت بردن را اعظم بهادر پور در 284 صفحه ترجمه و نشر هنوز منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سرخوشانه لذت بردن

در این کتابِ کوتاه، به چندین مورد از لذت‌های کوچکی اشاره شده که در نگاه اول فاقد اهمیت به نظر می‌رسند، اما می‌توانند به‌راستی شادی و رضایت به همراه آورند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب سرخوشانه لذت بردن چیست؟

یکی از کاربران سایت کتابخوانی گودریدز پس از خواندن کتاب نظرش را در این سایت به اشتراک گذاشته است: «کتاب شامل نمونه‌هایی از لذت‌های کوچک است که همه‌ی ما در زندگی تجربه می‌کنیم و توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی لذت بردن از یک لذت! در تصویر بزرگ‌تر، سعی می‌شود یک پیام مهم را منتقل کند؛ این‌که لذت‌های کوچک، کوچک نیستند. ما تمایل داریم این ایده‌ی رمانتیک از لذت را داشته باشیم که فقط چیزهایی که کمیاب هستند، دسترسی به آن‌ها دشوار است یا دور ‌از‌ دسترس ما هستند، می‌توانند ما را راضی کنند. اما شاید با کشف مجدد لذت‌های کوچک و با توجه بیشتر و منظم‌تر به آن‌ها بتوانیم به حداکثر رضایت روزانه برسیم.»

نظر یکی از خوانندگان کتاب در سایت آمازون نیز در ادامه آمده است: «کتابی لذت‌بخش و الهام‌بخش است. شما را اندکی متوقف می‌کند تا به «لحظه» توجه کنید و به درک بیشتری از محیط اطراف برسید. این کتاب نحوه‌ی تعامل من با چیزهای اطرافم را تغییر داد.»

رزیتا در صفحه‌ی اینستاگرام خود نظرش را در مورد کتاب سرخوشانه لذت بردن این‌طور به اشتراک گذاشته است: «کتاب بسیار کوتاه، ساده و روان است. به‌نظرم این کتاب زنگ تفریحی زیبا و پر از لذت و تعمق‌های ساده، ولی ضروری هدیه می‌دهد. موضوعاتی که کوتاه و اجمالی به آن‌ها پرداخته می‌شود و همچنین فهرستی از لذت‌های خیلی کوچک هستند. مطالعه آن را حتما توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب نوشته است: «گاهی اوقات برای یافتن لذت‌های بزرگ آن‌قدر به این در و آن در می‌زنیم که خودمان و زمین و زمان را کلافه می‌کنیم، درحالی‌که اطراف ما سرشار از لذت‌های کوچک است، اگر با دقت بیشتری به دوروبرمان نگاه کنیم، با تلاش و هزینه‌ای ناچیز، هر روز می‌تواند برایمان سرشار از آرامش و لذت باشد. اما برای باز کردن زاویه‌ی دیدمان احتیاج به کمک داریم. این کتاب در شناخت بهترین لذت‌های کوچک زندگی کمک حال ما خواهد بود. از احساس لذت‌بخش گرفتن دست کودک یا خشنودی حاصل از مخالفت با کسی، تا تماشای آسمان در هنگام غروب، ترکیبی از لذت‌های کوچک و در عین‌حال جذاب و خاطره‌انگیز که باعث برانگیختن احساسات می‌شوند و ما را باشور هیجانی نو به دنیا باز می‌گردانند.»

برشی از متن کتاب نیز در ادامه آمده است: «در کنفرانس با آدم خوش‌قیافه‌ای آشنا می‌شوید و راجع به موضوع سخنرانی با او گپی کوتاه می‌زنید، او گردنش را کج کرده و آهنگ صدایش هوش از سر شما برده است. یا در واگن قطار دقیقاً در صندلی مقابل شما فردی نشسته است که تمام طول مسیر تا تاریک شدن هوا نمی‌توانید از او چشم بردارید. ما درباره سیرت او چیزی نمی‌دانیم، فقط جذب صورت او شده‌ایم. او کتابی درباره غذاهای خاورمیانه‌ای در دست گرفته و ورق می‌زند. ناخن‌های دستش را جویده است. دستبند چرمی نازکی به دست چپش بسته است و چشم‌هایش را ریز کرده و به نقشة بالای در خیره شده است. دیدن همین صحنه‌ها هم برای شما لذت‌بخش است. روز دیگر در حالی که از سوپرمارکت بیرون می‌آیید، در میان جمعیت در حد هشت ثانیه صورت شخصی به چشم‌تان می‌خورد که حس اعتماد عجیبی در شما ایجاد می‌کند و ناپدید شدن او در میان جمعیت اندوه تلخ و شیرینی درون شما به جا می‌گذارد. برای بعضی‌ها زیاد اتفاق می‌افتد که نسبت به کسی احساس اشتیاق پیدا کنند، اما اکثر افراد به‌ندرت با آن مواجه می‌شوند. فرودگاه‌ها، قطارها، خیابان‌ها، کنفرانس‌ها و در کل پویایی زندگی مدرن همواره ما را در تماس زودگذر با افراد غریبه‌ای قرار می‌دهد که در میان آن‌ها افرادی معدودی هستند که هم جذاب هستند هم در زندگی‌مان بسیار تأثیرگذار خواهند بود. پدیده کراش مفهوم عشق از دیدگاه آدم‌های دنیای مدرن را به ما می‌شناساند. کراش پیشامد خنده‌داری است که چندان مهم به نظر نمی‌آید. ما آن را سیاره‌ی بسیار کوچکی در صورت فلکی عشق می‌دانیم، اما در حقیقت حکم خورشیدی را دارد که تصورات ما از آدم رمانتیک یا به اصطلاحِ خودمان «عاشق‌پیشه» حول آن در چرخش است. کراش شرح کامل و واضحی از فلسفه‌ی آدم رمانتیک است: اطلاعات محدود، ظاهربینی‌ای که همانند سدی مانع کشف حقایق می‌شود و البته آرزوهای بی‌حدومرز انسان.»

درباره نویسنده کتاب سرخوشانه لذت بردن

«آلن دوباتن» در سال 1969 در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت موسسه‌ی خود یعنی «مدرسه‌ی زندگی» است. کتاب سرخوشانه لذت بردن یکی از ده‌ها کتابی است که می‌توانید در مجموعه‌ کتاب‌های این موسسه بیابید. موسسه‌ی جهانی «مدرسه زندگی» در سال 2016 توسط آلن دوباتن با هدف بهبود روابط، بهبود مشاغل و خودیاری تاسیس شد که سعی دارد با کمک ابزارهای مختلف، مفاهیم فلسفی و روانشناسی را به شیوه‌ای کاربردی وارد زندگی کند. این مدرسه برنامه و خدمات متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد؛ از‌جمله پیدا کردن شغل مورد رضایت، بهبود در روابط، دست یافتن به خونسردی، درک بهتر جهان و همچنین ارائه‌ی خدماتی چون روان‌درمانی و فروشگاه حضوری. از سری کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی می‌توان به «شغل مورد علاقه»، «در مورد خوب بودن» و «در باب اعتماد‌به‌نفس» اشاره کرد.
برای مشاهده کتاب‌ها روانشانسی، به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سرخوشانه لذت بردن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.