جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دعواهای زن و شوهری

قیمت:
49,500 تومان
مشخصات کتاب دعواهای زن و شوهری
کشور مبدا
تعداد صفحات
104 صفحه
شابک
9786226977333
سال خلق اثر
1398
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
905
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دعواهای زن و شوهری» با نام انگلیسی (Arguments) توسط موسسه مدرسه زندگی و به کوشش آلن دوباتن منتشر شده است. این کتاب راهنمای‌ مناسبی در زمینه‌ی کسب هنر «تبدیل مشاجرات مسموم به گفت‌وگوهای صلح‌آمیز و دلسوزانه» است و به ما می‌آموزد خوب دعوا کنیم، نه اینکه اصلا دعوا نکنیم. هرچند کتاب دعواهای زن و شوهری مشاجره‌ی میان همسران را واکاوی می‌کند، اما در روابط دوستانه هم برخی از این دعواها رخ می‌دهند. این کتاب برای هر فردی که می‌خواهد خوب دعوا کند، مفید است!


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دعواهای زن و شوهری

به طور میانگین در زندگی هر زوج سالیانه بین ۳۰ تا ۵۰ دعوای جدی پیش می‌آید؛ دعوای جدی به معنای بگومگویی که از هنجارها و حدود ادب بسیار فاصله می‌گیرد، نمی‌شود از آن فیلم گرفت و به دوستان نشان داد و ممکن است به داد و فریاد، تمسخر، اتهام‌های اغراق‌آمیز، به هم کوبیدن در و استفاده از ناسزا هم بکشد. با توجه به استرس شدیدی که این مشاجره‌های زناشویی به ما وارد می‌کند، می‌توانیم از جامعه‌ی مدرن انتظار داشته باشیم توجه شایانی به این موضوع بکند و منابع فراوانی را وقف درک این موضوع کند تا بفهمند این مشاجرات چرا رخ می‌دهند و چگونه می‌توان به نحوی کارآمد آن‌ها را خنثی یا رفع کرد؛ زیرا رویارویی با این مشاجرات اجتناب‌ناپذیر است. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم در مدرسه و دانشگاه درس‌هایی برای مدیریت موفقیت‌آمیز مشاجرات وجود داشته باشد و اهداف رسمی برای کاهش وقوع آن‌ها تعریف بشود. اما از آن‌جایی که جوامع چندان اهمیتی به این موضوع نداده‌اند، این کتاب سعی دارد این موضوع را به شکل ریشه‌ای و منطقی حل کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب دعواهای زن و شوهری چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب «دعواهای زن و شوهری» چنین نظری درباره محتوای کتاب دارد: «من در این کتاب به این اطمینان رسیدم که با همسرم در یک ردیف قرار می‌گیرم! بعضی مواقع فکر می‌کردم فقط حق با من است و گاهی اوقات همسرم کاملا حق را به خودش می‌داد و این طرز تفکرها باعث ناهماهنگی در روابط می‌شوند. نظریه‌های جالبی در رابطه با عشق حقیقی در کتاب مطرح شده بود. این کتاب مشاجره‌های رایجی را تحلیل کرده که به نظرم خیلی جالب بود. البته دوست داشتم پیشنهادات عملی‌تر بیشتری از کتاب کسب کنم، اما همین‌که به من یادآوری کرد که هیچ‌کدام از ما انسان‌های کاملی نیستیم، باعث شد از خواندن آن لذت ببرم و مشتاقانه منتظر خواندن مطالب بیشتری از مدرسه‌ی زندگی هستم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

تا به حال حس کرده‌اید دل‌تان می‌خواهد دعوا کنید و هم‌زمان احساس تقصیر کرده باشید؟ کتاب دعواهای زن و شوهری این مساله را این‌گونه توصیف می‌کند: «تقریباً پشت هر مشاجره‌ای تلاش مذبوحانه‌ای از جانب دو نفر وجود دارد تا دیگری را وادار کند احساس واقعی و بی‌غرض بودن او را ببیند، تأیید کند و به آن پاسخ دهد. به این ترتیب می‌توان گفت درگیر شدن شما در مشاجرات و بحث‌ها و درگیری‌های کلامی به این علت نیست که شما دیوانه هستید یا درکی از شرایط ندارید بلکه به این علت است که احتمالا به‌طور هم‌زمان دل‌تان پر است و نمی‌توانید اصل حرف خود را بزنید. به بیان دیگر میل شدید به برقراری ارتباط، توانایی شما در ایجاد ارتباط را مختل می‌کند!»

در جای دیگری می‌خوانیم: «به هر حال، هر چند مشاجره ممکن است مخرب باشد، اجتناب از بروز آن هم راه‌حل مناسبی نیست. مشاجره بر سر چیزی رخ داده و اگر قرار است رابطه دوام داشته باشد باید نهایتاً با آن روبه‌رو شد. لازم نیست همّ و غم‌تان این باشد که از مسائل بحث‌برانگیز اجتناب کنید، بلکه باید بیاموزید با روش‌هایی که کمتر زیان‌بخش و کینه‌جویانه باشد و بیشتر هوشمندانه و مدبرانه‌ است، مسائل را مدیریت کنید. مهم‌ترین ایده برای دعواهای سازنده این است که به خودمان یادآوری کنیم که همه‌ی ما به حکم طبیعت عمیقا ناقص و ناکامل هستیم. اگر روابط با مفروض داشتن این حقیقت پیش بروند که هر دو طرف از بسیاری جهات پرعیب و همیشه نیازمند بخشش‌اند، ثمرات عظیمی به بار خواهد آمد. البته عشق حقیقی در یک رابطه باید جنبه‌های دیوانه‌وار‌تر و غیرعقلانی‌تر وجود ما را نیز پوشش دهد. اگر همیشه بی‌استثنا با هم مودب هستیم، دلیلش این است که برای یکدیگر مهم نیستیم، کاملاً احساس امنیت نمی‌کنیم و از این‌که به خاطر دعوا کردن ترک شویم هراسانیم. مشاجره چه‌بسا راه سخت و پرتنشی باشد که ما را به آشتی عمیق‌تری خواهد رساند که خواهانش هستیم.»

درباره نویسنده کتاب دعواهای زن و شوهری

آلن دوباتن در سری کتاب‌های مدرسه زندگی موفق شده تا فلسفه را از حالت انتزاعی خود خارج کرده و به اتفاقات جاری زندگی پیوند دهد. این نویسنده‌ی سوییسی-انگلیسی زاده‌ی دسامبر 1969 است. دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. دو باتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های او «تسلی‌بخشی‌های فلسفی»، «هنر سیر و سفر» و «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» نام دارند.

آلن دوباتن در سال ۲۰۰۸ یکی از اعضای هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی (The School Of Life) شد و در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه «یاران شوپنهاور» را از جشنواره‌ی نویسندگان ملبورن دریافت نماید. موسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی ارائه‌دهنده‌ی مجموعه کتاب‌هایی با تکیه بر آموزه‌هایی نظیر فلسفه، ادبیات، روانشناسی و هنر است و به بررسی موضوعاتی از قبیل رابطه عاطفی، ازدواج، پیدا کردن شغل مناسب و شکست‌ها و پیروزی‌ها در زندگی می‌پردازد. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «آرامش»، «متفکران بزرگ» و «مصیبت‌های شاغل بودن» اشاره کرد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دعواهای زن و شوهری»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.