جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تمرکز ده دقیقه ای

قیمت:
45,000 تومان
مشخصات کتاب تمرکز ده دقیقه ای
کشور مبدا
تعداد صفحات
98 صفحه
شابک
9786226202831
سال خلق اثر
1397
سال انتشار
1397
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

آیا اخیرا کارهای زیادی را پشت گوش انداخته‌اید و از انجام دادن آن‌ها طفره رفته‌اید؟ آیا این احساس را دارید که برایتان دشوار است یک‌جا بنشینید و تمرکز کنید؟ آیا نمی‌خواهید زندگی بهتری داشته باشید که در آن می‌دانید چگونه‌ کارها را انجام دهید و روی مسائل مهم تمرکز کنید؟ اگر پاسخ‌تان به تمام این سوالات مثبت است، خواندن کتاب «تمرکز ده دقیقه‌ای» با عنوان فرعی «25 عادت برای افزایش تمرکز و حذف حواس‌پرتی» به شما پیشنهاد می‌شود. کتاب «تمرکز ده دقیقه‌ای» نوشته دنیل والتر توسط انتشارات کتاب مرو با ترجمه رضا اسکندری‌آذر در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه فردی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تمرکز ده دقیقه ای

دنیل والتر در این کتاب، بیست‌وپنج عادت کاربردی را به مخاطب آموزش می‌دهد که به کمک ‌آن‌ها می‌تواند تمرکزش را بالا ببرد و حواس‌پرتی‌ها را از ذهن خود دور کند. خواننده‌ی کتاب «تمرکز ده‌ دقیقه‌ای» خواهد آموخت که سیستم تمرکز انسان چگونه کار می‌کند و چه چیزهایی باعث عدم تمرکز می‌شوند. داشتن درک بهتر از نحوه‌ی تمرکز انسان، موجب می‌شود تا فرد بتواند بازدهی خود را افزایش دهد و ساعات کاری مفیدتری داشته باشد و همچنین حداکثر بهره را از زمان خود ببرد.

می‌دانید که در فضای کار مدرن، داشتن تمرکز یک عنصر حیاتی است. مثلا در حوزه‌ی تکنولوژی و مشاغلی که با خلاقیت سروکار دارند، تمرکز کلید موفقیت است. شاید شما آن فردی باشید که بارها و بارها تلاش می‌کند و ساعت‌ها زمان می‌گذارد، اما کارش انجام نمی‌شود. قطعا چنین شرایطی موجب استرس و فشارکاری می‌شود و فرد را از دستیابی به نتایج دلخواهش دلسرد می‌کند.

در کتاب «تمرکز ده دقیقه‌ای» جهت افزایش تمرکز برای عملی کردن ایده‌ها، مطالب مختلفی آورده شده است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: چگونه عواملی را که موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند، بیابید و آن‌ها را از ذهن خود بیرون کنید، به درک این موضوع برسید که چرا کارها را پشت گوش می‌اندازید و غلبه بر این عادت را فرا بگیرید، کدام عادت‌های مفید و سالم می‌تواند تمرکز شما را چند برابر کنند، چرا گاهی باید دست از کار بکشید و از جلسات دوری کنید، چگونه از سیستم پاداش شخصی استفاده کنید تا تمرکزتان بهبود یابد و در نهایت چگونه از خودتان مراقبت کنید تا انرژی‌تان تخلیه نشود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب تمرکز ده دقیقه‌ای چیست؟

«وقت آن فرا رسیده تا روی موضوع تمرکز، متمرکز شویم! من قبل از خواندن این کتاب نمی‌دانستم که تا چه حد از خودآگاهی و تمرکز روی موضوعات مهم دور شده‌ام. پیش از این متوجه نبودم که انجام کارهای ساده‌ام، وقت زیادی می‌گرفت به‌خاطر آن‌که تمرکز لازم برای به اتمام رساندن کارها را نداشتم. تا اینکه دو هفته‌ی قبل تصمیم گرفتم برای مشکل تمرکزم که به‌تازگی متوجه آن شده بودم، راه‌حلی پیدا کنم و در این میان به کتاب تمرکز ده دقیقه‌ای برخوردم و آن را خریداری کردم. خواندن این کتاب به من کمک کرد تا بدانم آنچه را که نمی‌دانستم! کتاب «تمرکز ده دقیقه‌ای» با من کاری کرد تا بتوانم در دانشگاه و محل کار به‌سرعت روی موضوع مورد نظرم متمرکز شوم و ذهنم را از عوامل حواس‌پرتی‌ دور نگه دارم. خودتان می‌دانید که در عصر حاضر با وجود تکنولوژی‌های فراوان، داشتن تمرکز و دنبال کردن زمان کار بسیار دشواری شده است. همچنین این کتاب به من کمک کرد تا از عقب انداختن امور هم خودداری کنم و کارها را در اسراع وقت انجام دهم. به هر حال می‌دانید که ذهن‌مان راه‌های مختلف فراوانی می‌شناسد تا ما را از انجام کاری منصرف کند! کتاب «تمرکز ده دقیقه‌ای» لحن ساده و روانی دارد که به شما توصیه‌های کاربردی را آموزش می‌دهد و دنبال کردن آن‌ها بسیار آسان است. برای آنکه تغییری در بازدهی‌تان ایجاد کنید و در زندگی کاری یا تحصیلی‌تان پیشرفت داشته باشید، این کتاب را بخوانید!» متن فوق بخشی از نظر محمدجواد فرج‌الهی درباره‌ی «تمرکز ده دقیقه‌ای» بود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید چرا نام کتاب تمرکز ده دقیقه‌ای است. در ابتدای کتاب به این سوال به‌روشنی پاسخ داده شده است: «ده دقیقه! این زمانی است که طول می‌کشد تا بیشتر فعالیت‌های کتاب را انجام دهید. گاهی اوقات کمتر هم می‌شود! فقط با اختصا‌ص‌دادن ده دقیقه از وقت‌تان در ابتدای روز برای برنامه‌ریزی، ازبین‌بردن حواس‌پرتی‌ها و آماده‌سازی محیط، شما متوجه بهبود تمرکزتان برای باقی روز خواهید شد.»

دنیل والتر در این کتاب به تشریح انواع توجه پرداخته است: «دو نوع توجه داریم؛ اختیاری و غیراختیاری. توجه اختیاری آن است که شما آگاهانه و هدفمند روی یک چیزی متمرکز می‌شوید. مثلا فرض کنید در اتاقی قرار دارید که یک شخص مشغول تلویزیون‌دیدن است و شما می‌خواهید کتاب بخوانید و در چنین شرایطی به صورت اختیاری توجه خود را از تلویزیون به کتاب معطوف می‌کنید... در بخش دیگر ماجرا توجه غیراختیاری را داریم که دقیقا در نقطه مقابل قرار دارد؛ به این معنی که شما هیچ کنترلی روی این نوع توجه ندارید. به عنوان مثال می‌توان به صدای تیراندازی اشاره کرد که به‌محض شنیدنش توجه شما جلب آن خواهد شد و مهم نیست که چقدر تمرکز دارید».

در قسمت دیگری از کتاب به عوامل عدم تمرکز اشاره شده است: «بسیار مهم است تا ابتدا یاد بگیرید چه چیزی باعث حواس‌پرتی شما می‌شود. به طوری کلی پنج عامل عمده وجود دارد که موجب می‌شود تا تمرکز نداشته باشید: نداشتن علاقه، احساسات منفی، نداشتن نظم، سطح پایین انرژی و در نهایت عدم کنترل». در ادامه‌ی متن ما توضیحات مربوط به هر عاملِ عدم تمرکز را خواهیم خواند.

درباره نویسنده کتاب تمرکز ده دقیقه ای

دنیل والتر نویسنده‌ای کانادایی‌تبار است که با نوشتن کتاب‌های مختلف در زمینه‌ی انگیزشی و خودیاری، تلاش دارد به مخاطبان خود کمک کند تمرکز و حافظه‌ی خود را بهبود ببخشند. جالب است بدانید او فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم اعصاب‌شناختی از دانشگاه ییل آمریکا است و رشته‌ی تحصیلی‌اش ارتباط مستقیمی با محتوای کتاب‌هایش دارد.

وی با به‌کارگیری دانش و اطلاعات خود که از طریق تحصیل و تحقیق به‌دست آورده است، روش‌های مختلف افزایش ظرفیت‌های ذهن را به مخاطبانش آموزش‌ می‌دهد. از دیگر کتاب‌های دنیل والتر می‌توان به «قدرت نظم»، «چگونه پشت گوش انداختن را متوقف کنید» و «روز خود را پس بگیرید» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تمرکز ده دقیقه ای»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.