جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آرامش

قیمت:
89,500 تومان
مشخصات کتاب آرامش
کشور مبدا
تعداد صفحات
164 صفحه
شابک
9786008957065
سال خلق اثر
1395
سال انتشار
1395
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
20
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آرامش» از مجموعه آثار آلن دوباتن، نویسنده شهیر انگلیسی-سوئیسی است که در سال 2016 توسط موسسه School of Life منتشر شده است. کتاب «آرامش» در چهار فصل با عنوان روابط، افراد دیگر، کار و سرچشمه‌های آرامش تألیف شده است.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آرامش

آلن دوباتن در این کتاب به طور نظام‌مند به مسائلی پرداخته است که سرچشمه‌ اضطراب، خشم و عصبانیت ما هستند. به عقیده او آرامش در عصر حاضر با نفس عمیق و نوشیدن دمنوش حاصل نمی‌شود! بلکه مفهوم عمیقی است که باید در مورد آن بیندیشیم و به صورت درونی به آن دست پیدا کنیم. او سعی دارد به ما بیاموزد آرام بودن به معنی این نیست که همه‌چیز به خیر و خوشی تمام شود. آرامش وقتی حاصل می‌شود که بدانیم با چالش‌های حقیقی زندگی چگونه مواجه شویم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آرامش چیست؟

معصومه نقویان از مطالعه کتاب آرامش رضایت داشته است: «دیدگاه این کتاب برای من تازگی داشت. جامعه در هر دوره‌ای مشکلات خاص خود را دارد و هر کسی با چالش‌های خاصی در طول زندگی خود روبه‌رو می‌شود. در مواجهه با این مشکلات و چالش‌ها، مثبت‌نگری کاذب راه به جایی نمی‌برد و واقع‌نگری و پذیرش مسائل راهکار بهتری است.»

علیرضا یکی دیگر از خوانندگان این کتاب نوشته است: «یک کتاب کوچک و دوست‌داشتنی با متنی روان و جذاب. با مطالعه این کتاب می‌آموزیم که آنچه باعث رنجش ما می‌شود، توقعات و انتظارات ما است. برتراند راسل می‌گوید مسئله مهم آینده، یادگیری مدارا کردن با هم‌نوعانمان است. بدون شک هیچ هنری بالاتر از زندگی کردن نیست.»

محمدرضا نظر خود را در مورد کتاب آرامش این‌گونه منعکس کرده است: «سبک نگاه آلن دوباتن به مسائل و مشکلات کم‌نظیر است. بدون این‌که پای آرمان‌گرایی و امید به دنیای ایده‌آل را به میان بکشد، واقعیت‌ها و مشکلات را بیان می‌کند و برای آنها راه‌حل‌های ساده و کاربردی طرح می‌کند. دوباتن تلاش می‌کند تا شناخت ما را از دنیا را تغییر بدهد و از ما می‌خواهد تا با دید بازتری به مسائل بیندیشیم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

آلن دوباتن در کتاب آرامش، انتظارات افراد از روابط‌شان را این‌چنین توصیف کرده است: «رؤیای موجود در پس تمام اختلافات و ناراحتی‌های روابط این است که کسی را بیابیم تا بتوانیم با او شاد باشیم. با توجه به چیزهایی که عموماً اتفاق می‌افتد، این انتظار کمابیش خنده‌دار به نظر می‌رسد. رؤیای ما این است که کسی را پیدا کنیم که ما را درک کند، خواسته‌ها و رازهایمان را با او در میان بگذاریم و بتوانیم با او خودمان باشیم.»

وی در بخش دیگری از کتاب می‌گوید دیر یا زود با حقیقت رابطه مواجه می‌شویم و می‌بینیم با رؤیاهایمان فاصله زیادی داریم: «یک‌باره هراس آغاز می‌شود: آن هنگام که دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم و از پشت دیوار اتاق هتل غیرمستقیم سروصدای مشاجره‌ زوج اتاق کناری را می‌شنویم؛ آن هنگام که زوجی اخمو را پشت میز بغلی در رستوران می‌بینیم و البته آن هنگام که جنجال به روابط‌مان هجوم می‌آورد.»

دوباتن در کتاب آرامش ریشه سوءتفاهم را تنفر از خویشتن می‌داند: «این که از رفتار و گفتار دیگران بد برداشت می‌کنیم و تصور می‌کنیم که طرف مقابل قصد قبلی برای توهین به ما داشته است، در نتیجه یک پدیده‌ روانشناختی رخ می‌دهد: تنفر از خویشتن. هرچه خودمان را کمتر دوست داشته باشیم، در نظر خویش هدف مناسب‌تری برای آزار و تمسخر هستیم.» در فصل پایانی کتاب با عنوان سرچشمه‌های آرامش، راهکارهایی برای رهایی از اضطراب و رسیدن به آرامش درونی ارائه شده است: «شما می‌توانید با انجام دادن تمرینات آرام‌سازی فوری، همیشه به حالت آرمیدگی عمیق خود دسترسی داشته باشید. این حالت درونی بخش جدایی‌ناپذیری از وجود شما است. زمانی که در این حالت قرار می‌گیرید، احساس آرامش، انرژی، تمرکز و آسودگی خواهید کرد. علایم آرام‌سازی از قبیل وضعیت بدن، نحوه تنفس، و نوع کلام، نشانه‌هایی از ورود به حالت آرمیدگی عمیق هستند. مداومت در انجام تمرینات آرام‌سازی فوری ذهن شما را متمرکز و هوشیار می‌سازد و هنگامی که ذهن متمرکزی داشته باشید، احساس آرامش، انرژی، تمرکز، و آسودگی بیشتری خواهید کرد.»

درباره نویسنده کتاب آرامش

آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف سوئیسی-انگلیسی، موضوعات مختلف اجتماعی و فردی را به شیوه فلسفی و با تأکید بر ارتباط آن‌ها با زندگی روزمره بررسی می‌کند. به عبارت دیگر او تلاش می‌کند تا فلسفه را وارد زندگی روزمره افراد عادی کند. دوباتن کتاب جستارهایی در باب عشق را در بیست‌وچهار سالگی منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن فروخته شد. از دیگر آثار پرفروش او می‌توان به «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» اشاره کرد که در ایران هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. از ترجمه‌های دیگر محمد کریمی مترجم کتاب آرامش می‌توان به کتاب‌های «در باب اعتماد به نفس» و «مصیبت‌های شاغل بودن» از آلن دوباتن و کتاب «فلسفه درد» اثر آرنه یوهان وتلسن نام برد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آرامش»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.