جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ایلان ماسک/ تسلا اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی

قیمت:
274,000 تومان
مشخصات کتاب ایلان ماسک/ تسلا اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی
کشور مبدا
تعداد صفحات
488 صفحه
شابک
9786229628553
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
16
این کتاب در یک نگاه

کتاب زندگی‌نامه‌ی ایلان ماسک، نابغه‌ی تکنولوژی، در سال 2015 به اهتمام اشلی ونس نگاشته شد و در همان سال توانست عنوان نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب علمی گودریدز و نامزد فایننشال تایمز و کتاب سال تجارت مک‌کینزی را به خود اختصاص دهد. این کتاب تاکنون به بیش از 30 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. اشلی ونس در این کتاب، زندگی پرفراز و نشیب و سرشار از چالش ایلان ماسک را از کودکی تا تبدیل شدن به غول تکنولوژی به رشته‌ی تحریر درآورده است. کتاب «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس ایکس و فتح آینده‌ای روشن» با ترجمه‌ی شروین صولتی، توسط انتشارات گوتنبرگ روانه بازار نشر شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ایلان ماسک/ تسلا اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی

ایلان ماسک طراح محصولات تسلا موتورز، مدیرعامل و مدیر‌فنی اسپیس‌ایکس و پی‌پال (که اکنون به ای‌بِی تعلق دارد) و همچنین طراح سفینه‌های فضایی است. ماسک در حال طراحی و توسعه‌ی سیستمی است که حمل‌و‌نقل با سرعت بالا را امکان‌پذیر می‌سازد و تحت عنوان هایپرلوپ شناخته می‌شود.

اشلی ونس نویسنده‌ی کتاب معتقد است، ماسک ترکیبی از مخترعان و صنعتگران افسانه‌ای از جمله توماس ادیسون، هنری فورد، هوارد هیوز و استیو جابز است. ماسک با نبوغ و پشتکار فوق‌العاده‌اش کارهای غیرممکن را با غیرباورترین بودجه امکان‌پذیر می‌سازد. در ژانویه 2021، ماسک با دارایی خالص 185 میلیارد دلار از جف بزوس بنیان‌گذار آمازون پیشی گرفت و به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس ایکس و فتح آینده‌ای رویایی» دارند؟

«این کتاب نگاهی فوق‌العاده به مهم‌ترین کارآفرین جهان است. ونس تصویری فراموش‌نشدنی از شخصیت منحصربه‌فرد و سیری‌ناپذیر ماسک ارائه می‌دهد.» این جملاتی است که در واشنگتن‌پست به چاپ رسید.

همچنین نیویورک تایمز از اشلی ونس به خاطر ارائه‌‌ی تصویری واقعی از زندگی ماسک، تقدیر کرد و نوشت: «این باعث می‌شود که ما هم دوستان و هم دشمنان ماسک را بشناسیم. آقای ونس اطلاعات دست‌اولی درباره‌ی انرژی سبز و پرتاب به فضا به ما می‌دهد. خواندن کتاب لذت زیادی به همراه دارد. ونس همچنین افراد درخشانی را که در کنار آقای ماسک کار می‌کنند، معرفی می‌کند. بهترین کاری که ونس در این کتاب انجام داده است، شرح داستان زندگی ماسک به بهترین و ساده‌ترین شکل است.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب ایلان ماسک چیست؟

بردلی گفته: «افراد کمی در دنیای واقعی وجود دارند که من واقعاً تحسین‌شون می‌کنم. فکر می‌کنم ماسک داره به قهرمان من تبدیل می‌شه. کتاب ماسک فوق‌العاده الهام‌بخشه. دید شما رو به جهان تغییر می‌ده و درس‌های ارزشمندی برای همه داره. مثلا ماسک می‌گه: اگر کاری به اندازه‌ی کافی مهمه، حتی اگر احتمال مخالفت با شما وجود داشته باشه، باز هم باید اون کار رو انجام بدید.»

در جایی دیگر ایزابل نوشته: «من معمولاً برای کتاب‌ها نقد نمی‌نویسم، اما این بار مجبور شدم بنویسم. بدون‌شک ایلان ماسک اگر بهترین مبتکر در جهان نباشه، در سیلیکون وَلی یکی از بهترین‌هاست. قبل از خوندن کتاب فکر می‌کردم، ایلان ماسک یک شخص استارتاپی ثروتمنده که ماشین‌های الکتریکی می‌سازه؛ اما اشتباه می‌کردم. این کتاب به من کمک کرد تا همه‌ی پشت‌پرده‌ها و مبارزاتی رو ببینم که ماسک برای رسیدن به جایی که الان هست، انجام داده. شاید نمی‌دونستید اگه ماسک نبود، تسلا در سال 2008 تقریبا ورشکسته شده بود. نویسنده تحقیقات خوبی در مورد پیشینه‌ی ماسک انجام داده که باعث می‌شه درک خوبی از افکار این مرد، کارهاش و زندگیش پیدا کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«ماسک هیچ‌وقت نمی‌گوید باید این کار را برای ساعت دو بعداز‌ظهر چهارشنبه آماده کنی، بلکه می‌پرسد: من نیاز دارم که این کار غیرممکن تا چهارشنبه ساعت 2 بعداز‌ظهر تمام شود. آیا از عهده‌ی انجامش برمی‌آیی؟ بعد از گفتن بله باید سخت کار کنیم. نه به این دلیل که او از شما خواسته است، بلکه شما برای انجام قول خودتان تلاش می‌کنید. این تفاوتی است که می‌توانید احساس کنید.»

دوریس داونز مدیر بخش نوآوری زیپ 2 می‌گوید: «یادم می‌آید در جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری انتخاب محل جدید شرکت و تغییرات فنی حضور یافتیم، یکی از حاضران از غیرممکن بودن تغییرات مدنظر ما صحبت کرد. ایلان به او نگاه کرد و گفت واقعا برایم مهم نیست شما چه فکر می‌کنید. سپس از جلسه خارج شد. برای او کلمه‌ی نه وجود نداشت و از دیگران نیز انتظار داشت آن را از دایره‌ی واژگان خود حذف کنند.» جملات فوق در کتاب زندگی‌نامه‌ی ایلان ماسک درباره‌ی نحوه‌ی کار و مدیریت او نوشته شده است.

درباره نویسنده کتاب ایلان ماسک

در سال 2015، ونس شروع به نوشتن و میزبانی مجموعه ویدئویی «Hello World» برای بلومبرگ، با تمرکز بر حوزه فناوری در کشورهای مختلف کرد. در همان سال، وی زندگی‌نامه‌ی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس ‌ایکس و سایر شرکت‌های فناوری را منتشر کرد. اشلی ونس در ابتدا نام این کتاب را سلام دنیا گذاشت و مجموعه مقالاتی را در روزنامه‌های معتبر با همین نام منتشر کرد.

چندی بعد نام آن را به «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس ایکس و فتح آینده‌ای رویایی» تغییر داد. از دیگر تالیف‌های وی می‌توان به کتاب‌های «ایلان ماسک و تلاش برای یک آینده خارق‌العاده: نسخه خوانندگان جوان» و «Geek Silicon Valley» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ایلان ماسک/ تسلا اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.