جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خودت را تباه نکن

قیمت:
97,000 تومان
مشخصات کتاب خودت را تباه نکن
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9786007845776
سال خلق اثر
1395
سال انتشار
1395
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
27
این کتاب در یک نگاه

آیا تا به حال احساس کرده‌اید مانند همستری هستید که در چرخ خود مدام در حال دویدن است، اما به هیچ‌کجا نمی‌رسد؟ آیا از اینکه همیشه احساس تباهی می‌کنی خسته شده‌ای؟ اگر پاسخ شما مثبت است، گری جان بیشاپ یک راه‌حل دارد. او در کتاب «خودت را تباه نکن» با ترجمه مانا اسلامی که توسط انتشارات میلکان منتشر شده، با لحنی ساده و صمیمی به راهنمایی مخاطب می‌پردازد و ابزارهایی در اختیار او قرار می‌دهد که با آن بتواند از زیر بار فشارهای روانی و ذهنی خود خارج شده و به بهترین نسخه خودش تبدیل شود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خودت را تباه نکن

همان معجزه‌ای باش که هستی شعار اصلی کتاب است. البته رویکرد بیشاپ متفاوت با سایر آثار انگیزشی متداول است که به‌طور مداوم در مورد موفقیت، ثروت، قدرت خوشبختی و انگیزه صحبت می‌کنند، اما از مهم‌ترین سد موفقیت، یعنی ذهن‌مان غافل می‌شوند. در کتاب «خودت را تباه نکن» به این نکته اشاره شده که دیگران یا حتی شرایط‌‌ زندگی‌مان مانع موفقیت ما نیستند؛ بلکه افکار منفی و حرف‌های ناامید‌کننده‌ای که با خودمان تکرار می‌کنیم، مانع اصلی موفقیت هستند. مطالعه و مرور کتاب «خودت را تباه نکن» یک تغییر واقعی در زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا پتانسیل‌های عظیم درونی خود را کشف کنید.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب خودت را تباه نکن دارند؟

نشریه‌ آمریکایی ریدرز دایجست درباره‌ی کتاب گفته است: «خودت را تباه نکن به شما کمک می‌کند تا با طلاق، شکست، ناامیدی، فشارهای کاری و سایر مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو شوید و این قدرت را به شما می‌دهد تا با پذیرفتن مسئولیت کارهایتان، کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و با مشکلات مقابله کنید».

«این کتاب بدون اراجیف رایج در سایر آثار انگیزشی به شما کمک می‌کند تا افکار منفی‌تان را متوقف کنید و احساس مثبتی در مورد خود و زندگی‌تان داشته باشید». این مطلبی بود که مجله‌ی سلامت زنان درباره کتاب «خودت را تباه نکن» نوشته و خواندن آن را به همگان توصیه کرده است.

رسانه‌ بازفید هم در تمجید کتاب گفته است: «خودت را تباه نکن پر از سخنان ارزشمند است و شما را تشویق می‌کند تا شک و تردید در مورد خودتان را کنار گذاشته و ترس را به دل‌تان راه ندهید تا بتوانید بهترین زندگی ممکن را داشته باشید».

«همه‌ی ما گاهی اوقات نیاز به یک کمک کوچک داریم تا در زندگی خود پیش برویم. اما مهم‌ترین مانع در مسیر موفقیت‌مان ذهن ماست. بیشاپ در کتاب خود توصیه‌ها و نکاتی را در اختیار ما می‌گذارد تا از این فشار ذهنی خلاص شویم». این نوشته‌ی روزنامه‌ هرالد در توصیف کتاب است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب خودت را تباه نکن چیست؟

«اگر شما هم مثل من جزو افرادی هستید که صبح‌ها به‌خاطر ناامیدی به‌سختی از خواب بیدار می‌شوید، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. مهم‌ترین نکته‌ای که کتاب به آن اشاره دارد، این است که شما افکارتان نیستید! بلکه این کارها و اعمال شماست که هویت‌تان را شکل می‌دهد. بیشاپ بر این نکته اصرار دارد که به‌جای داشتن فکر و نگرانی بیش‌ازحد، عمل کنیم؛ حتی اگر بر خلاف میل‌مان است. چراکه در صورت بی‌عملی ممکن است در آینده با حقایقی روبه‌رو شویم که خوشایند ما نیست. من خود به‌شخصه این رویکرد را دوست دارم. کتاب در مورد صحبت‌ها و حرف‌هایی که با خودمان تکرار می‌کنیم هم مطالب زیادی گفته است؛ مثلا این‌که افکار و صحبت‌های منفی مثل «تو نمی‌توانی» یا «تو از عهده‌ی آن برنمی‌آیی» را کنار بگذاریم و دل به دریا بزنیم. کنار گذاشتن این افکار منفی به بالا بردن روحیه و مثبت‌اندیشی کمک بسیار زیادی کرده و شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌کند. باید این نکته را هم ذکر کنم که مطالب کتاب با زبانی ساده، صریح و خوانا نوشته شده که می‌توانید به‌سرعت آن را بخوانید و یاد بگیرید. نهایتا فکر می‌کنم که خودت را تباه نکن کتاب مفیدی است و می‌تواند یک هدیه‌ی خوب هم باشد!» متن فوق، نظر محمدجواد فرج‌الهی در مورد کتاب است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بیشاپ در کتاب خود در مورد تاثیر باورها و عقاید ما بسیار نوشته است، مثلا: «اگر انجام دادن کاری برای ما سخت است، شاید به این دلیل است که باور داریم تنبلیم یا این‌که توانایی انجام آن کار را نداریم و هر بار که درنگ می‌کنیم یا کار را به تعویق می‌اندازیم، این عقیده‌ی خود را اثبات می‌کنیم».

او سپس به اهمیت و جایگاه صحبت کردن با خودتان می‌گوید: «شما در طول روز در دو نوع مکالمه شرکت می‌کنید: مکالمه با دیگران و مکالمه با خودتان... واقعیت این است که اکثر مکالمات شما با خودتان است».

او در جای دیگری از کتاب به ارائه راهکارهایی برای بهبود شیوه زندگی بر اساس گفت‌وگو با خود می‌پردازد: «تفاوت عظیمی بین «من خستگی‌ناپذیرم» و «من خستگی‌ناپذیر خواهم بود» وجود دارد. یکی از این جملات در همین لحظه وارد زندگی شما می‌شود، اما دیگری به‌جای زندگی کنونی، توصیفی از آینده ارائه می‌دهد. پس لازم است شما گفت‌وگوی قاطعانه را در زندگی روزانه خود تمرین کنید و هرکجا که می‌بینید در حال استفاده از آن حالت کلی و داستانی هستید، جلوی خود را بگیرید».

درباره نویسنده کتاب خودت را تباه نکن

گری ‌جان بیشاپ یکی از نویسندگان مطرح در حوزه‌ی توسعه فردی و خودیاری است. از این نویسنده‌ی اهل اسکاتلند، علاوه بر کتاب «خودت را تباه نکن»، دو کتاب «گند زدن بس است» و «انجامش بده» به فارسی ترجمه شده است. جان گری بیشاپ علاوه بر نویسندگی و تالیف کتاب‌های خودیاری، به مربی‌گری و سخنرانی در سراسر اروپا و برگزاری کارگاه‌های مختلف نیز می‌پردازد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خودت را تباه نکن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.